Daglonh Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Hei! Har hatt problem en tid med at Windows utforsker plutselig henger, og det låser hele maskinen. Problemet oppstår slik: Jeg åpner windows utforsker, og blar fram til f.eks ett word-dokument som jeg skal åpne. Åpner dette ved å dobbeltklikke på det. Redigerer, lagrer, avslutter word. Windows utforsker henger. jeg vet ikke eksakt hvilket tidspunkt den henger fra, eller hva som trigger det. Jeg har Windows XP operativsystem Noen som har erfaringer / forslag? mvh Dagl Endret 10. april 2008 av Daglonh Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) For å finne ut hva som gjør at det henger seg kan du bruke enten Windbg eller Process Monitor. Rask guide for hvordan Windbg fungerer finnes her Windbg er et verktøy fra Microsoft som kan lastes ned derfra. Process Monitor er et gratis verktøy fra Windows Sysinternals som kan lastes ned her Om hele maskinen henger kan du prøve å kræsje systemet manuellt. Endret 10. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå