Gå til innhold

Hvor stor PSU trenger jeg og hvilken anbefaler dere?[løst]

Anbefalte innlegg

Må nok også si meg ganske enig med Pacman ja.

Ja, jeg er enig i at PSU er et av de aller viktigste komponente i pcen, men jeg er veldig opptat av utsende (det har ikke noe å si men) jeg syntes det er viktig å ha mye watt og bra utsende.

Og hvorfor synes du det er viktig "å ha mye watt" som du beskriver det? Når strømforsyningen kollapser, eller ikke klarer belastningen ved så mange Watt så blir det kun et tall som ikke har noe som helst med virkeligheten å gjøre.

Når trådstarter sin PC ikke kommer til å utvikle mer enn 100-150W maksimalt, så ser jeg ingen grunn til å ta en dårlig strømforsyning som han ikke har noe bruk for. Den er heller ikke billig i forhold til hva den yter....

Denne strømforsyningen holder nok fint til trådstarters behov:

Nexus NX-3500 350W

Ikke voldsomt godt spesifisert, men gjør en dugelig bra jobb, og burde være stillegående til enhver tid med trådstarters sin maskin.

Og er ikke minst billig fordi den ligger i "350W" sonen.

En Corsair 450W er naturligvis en kjempestrømforsyning, men blir ganske overkill i dette tilfellet. Når du kan dra både to og tre slike maskiner med den, så synes jeg du betaler for litt mer enn det du trenger.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om tråden er løst for din del, så er det bla. greit for andre som også måtte ha bruk for tråden. Er helt sikkert andre som også kan lure på det samme, og da er jo kanskje også greit å utelukke feilkilder.

Ellers ville det også vært greit om du heller bare kom med et svar på hva du valgte. jeg ante ikke at du hadde satt tråden som løst. (jeg oppdaterer ikke siden for så å sjekke emnetittelen til stadighet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...