Sewero Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Kabinett: Chieftec Dragon CPU: AMD Athlon XP 2000+ 1666MHz Ram: 2 x512mb GPU: nVIDIA Geforce FX5200 ultra HK: Asus A7N8X Deluxe HDD: Maxtor 6YO8OLO (80 gb) snart en Samsung Spinpoint 500gb også inni pc-en Vifter: 2x 80 papst vifter. Tok og testet oppsettet på en kalkulator som sa jeg trengte 135 watt, så hvilken PSU burde jeg kjøpe? Den må være billig og stille(helst under 20 db). Trenger ikke å ha noe fancy greier på den. Endret 10. april 2008 av Blink-182 Lenke til kommentar
Kungen7 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hvilke kalkulator snakker du om? Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hvilke kalkulator snakker du om? Trolig denne. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Denne, men hva har det med saken å gjøre? Jeg lurer på hvilken jeg burde kjøpe... Lenke til kommentar
Kungen7 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Beklager bare lurte. Har ikke sett den før. Jeg er fortsatt ingen ekspert, men jeg syntes 135W høres veldig lite ut. Hvis du er ute etter en stille med grei effekt har du jo denne som hardware anbefaler: https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Ellers så ville jeg har tatt en titt på hvilke som er anbefalt på komplett. Er ikke noe fasit svar, så får nesten høre litt runt med folk som har erfaring. Kungen Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Den til hardware har jo ingen pris, men skal kanskje få en gratis etterpå så sier ifra ^^ Lenke til kommentar
Refi Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=45648 Er en bra psu på 500w Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Corsair VX450 får mye skryt for å være stille og god, og er den hw.no har som anbefaling i økonomiklassen Endret 10. april 2008 av _diablito_ Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Da har jeg fått 3 strømforsyninger som funker av en kamerat så trenger ikke å kjøpe ^^ Disse er 300 w + Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Den ene av dem fikk jeg til å funke. Når jeg kobler til PSU'n og jeg stapper inn strøm kabel og det kommer "gnistre" lyd, er dette farlig? Har hørt det før på andre pc-er men har ikke tenkt over det. Dette gjelder altså den ene av de PSU-ene jeg fikk. Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=45648 Er en bra psu på 500w bZerk Blå/Sort Alu 500W er ikke en strømforsyning jeg ville anbefalt. Den er laget av OEM produsent YoungYear som har et rykte for å lage veldig dårlige strømforsyninger. Under kan du se en test av en Apevia ATX-AS500W-BL som er laget av YoungYear som er helt lik bZerk sine Plexi modeller. http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== Lenke til kommentar
Refi Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=45648 Er en bra psu på 500w bZerk Blå/Sort Alu 500W er ikke en strømforsyning jeg ville anbefalt. Den er laget av OEM produsent YoungYear som har et rykte for å lage veldig dårlige strømforsyninger. Under kan du se en test av en Apevia ATX-AS500W-BL som er laget av YoungYear som er helt lik bZerk sine Plexi modeller. http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== Jo jeg anbefaler bZerk på det sterkeste, jeg har den selv, og det er kvalaitet og kult utstende!! Hvis du ikke har testet en bZerk selv LAEN så burde du virkelig ikke si at de er dårlig, fordi bZerk er en av de beste psuen på markedet!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=45648 Er en bra psu på 500w bZerk Blå/Sort Alu 500W er ikke en strømforsyning jeg ville anbefalt. Den er laget av OEM produsent YoungYear som har et rykte for å lage veldig dårlige strømforsyninger. Under kan du se en test av en Apevia ATX-AS500W-BL som er laget av YoungYear som er helt lik bZerk sine Plexi modeller. http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== Jo jeg anbefaler bZerk på det sterkeste, jeg har den selv, og det er kvalaitet og kult utstende!! Hvis du ikke har testet en bZerk selv LAEN så burde du virkelig ikke si at de er dårlig, fordi bZerk er en av de beste psuen på markedet!! For meg er det dessverre helt klart at du aldri har vært borti det som kan kalles kvalitet når det kommer til strømforsyninger, at du har en strømforsyning og at den fungerer bra for deg betyr ikke nødvendigvis at den er av god kvalitet, bare se på Hiper sin 580w, den fungerer fint for mange, men det er likevel mange som har opplevd at den har eksplodert, og da ofte resultert i at den har tatt med seg andre deler av pcen også. Er dette kvalitet? Jeg sier ihvertfall nei. Det og spare inn når det kommer til PSU kan virke lurt når du kjøper den, du får en billig strømforsyning som driver systemet fint, men hva om strømforsyningen eksploderer om et år, og da samtidig tar livet av store deler av den andre maskinvaren? Er strømforsyningen enda like billig? Nei, for den har nettopp kostet deg flere tusen i ny maskin. En PSU er ikke nødvendigvis bra bare fordi den ser kul ut, og har "tøft" design og alt slags flerfarget lys og "bling-bling", det som teller er innsiden, for strømforsyningen er en av de viktigste delene i hele PCen, og et galt valg her, kan med letthet ta livet av resten av maskinen... Jeg har selv hatt en psu med samme innmaten, forskjellig skall men lik innmat. Det eneste positive jeg kunne finne var at viftene var ganske greie, alt annet oste av dårlige komponenter og snarveier for og kutte ned prisen så mye som mulig. Noe som ikke kjennetegner gode strømforsyninger, en god strømforsyning skal ha gode komponenter. Og den må kunne vare i flere år uten og ha problemer. Og det at en har hatt en PSU i et år for og så kunne si den er av god kvalitet er også feil, for en strømforsyning skal kunne vare så lenge at den enda fungerer utmerket lenge etter at pcen er utdatert. Det er ihvertfall dette som kjennetegner god kavlitet. (Bzerken jeg hadde har jeg kvittet meg med, den er rett og slett for dårlig) Og, siden du hevder Bzerk er noe av det beste på markedet, så får du værsågod og hoste opp en test av en _anerkjent_ testside som sier det samme. Klarer du det så trekker jeg alt tilbake. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor https://prisguiden.no/product.php?productId=45648 Er en bra psu på 500w bZerk Blå/Sort Alu 500W er ikke en strømforsyning jeg ville anbefalt. Den er laget av OEM produsent YoungYear som har et rykte for å lage veldig dårlige strømforsyninger. Under kan du se en test av en Apevia ATX-AS500W-BL som er laget av YoungYear som er helt lik bZerk sine Plexi modeller. http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== Jo jeg anbefaler bZerk på det sterkeste, jeg har den selv, og det er kvalaitet og kult utstende!! Hvis du ikke har testet en bZerk selv LAEN så burde du virkelig ikke si at de er dårlig, fordi bZerk er en av de beste psuen på markedet!! For meg er det dessverre helt klart at du aldri har vært borti det som kan kalles kvalitet når det kommer til strømforsyninger, at du har en strømforsyning og at den fungerer bra for deg betyr ikke nødvendigvis at den er av god kvalitet, bare se på Hiper sin 580w, den fungerer fint for mange, men det er likevel mange som har opplevd at den har eksplodert, og da ofte resultert i at den har tatt med seg andre deler av pcen også. Er dette kvalitet? Jeg sier ihvertfall nei. Det og spare inn når det kommer til PSU kan virke lurt når du kjøper den, du får en billig strømforsyning som driver systemet fint, men hva om strømforsyningen eksploderer om et år, og da samtidig tar livet av store deler av den andre maskinvaren? Er strømforsyningen enda like billig? Nei, for den har nettopp kostet deg flere tusen i ny maskin. En PSU er ikke nødvendigvis bra bare fordi den ser kul ut, og har "tøft" design og alt slags flerfarget lys og "bling-bling", det som teller er innsiden, for strømforsyningen er en av de viktigste delene i hele PCen, og et galt valg her, kan med letthet ta livet av resten av maskinen... Jeg har selv hatt en psu med samme innmaten, forskjellig skall men lik innmat. Det eneste positive jeg kunne finne var at viftene var ganske greie, alt annet oste av dårlige komponenter og snarveier for og kutte ned prisen så mye som mulig. Noe som ikke kjennetegner gode strømforsyninger, en god strømforsyning skal ha gode komponenter. Og den må kunne vare i flere år uten og ha problemer. Og det at en har hatt en PSU i et år for og så kunne si den er av god kvalitet er også feil, for en strømforsyning skal kunne vare så lenge at den enda fungerer utmerket lenge etter at pcen er utdatert. Det er ihvertfall dette som kjennetegner god kavlitet. (Bzerken jeg hadde har jeg kvittet meg med, den er rett og slett for dårlig) Og, siden du hevder Bzerk er noe av det beste på markedet, så får du værsågod og hoste opp en test av en _anerkjent_ testside som sier det samme. Klarer du det så trekker jeg alt tilbake. Hehe, så du tror at alle bZerker eksploderer etter et års bruk?? FEIL!!! Selfølgelig så finnes det andre psuer som er bedre en bZerk sine, men de koster jo mye mer!! Jeg mente at bZerk var bra fordi den er billig og har kult utsende, noe som jeg syntes er viktig, og den har aldri hatt noe problem med drive min pc, og minne venners pc. Endret 12. april 2008 av manidress Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Sa jeg alle Bzerker eksploderer etter et år? Vet selv om mange som har de og som de fungerer OK for. Og her ser jeg du gjør en stor feil: En strømforsyning er _ikke_ bra selv om den billig og har kult utseendet, som regel er det en indikator på det motsatte. Og den er heller ikke nødvendigvis bra selv om den har klart og drive pcen din og andre sine uten problemer. En strømforsyning er først bra om den klarer og levere den effekten den er oppgitt til og klare, og at den benytter kvalitetskomponenter. Og det blir feil og si at kvalitetsstrømforsyninger er dyre, for ca. 500-600,- kan en fint få corsair strømforsyninger på ca. 450-550w, de har et kvalitetsnivå langt over det Bzerk klarer og levere, Antec sin earthwatts serie er også et godt valg hvis en er på et trangt budsjett. Disse er lagd av seasonic, et merke som har høstet mye lovord for sine strømforsyninger i det siste. Bruker selv en Antec earthwatts 380w i serveren. Dessuten så er det dumt og spare inn på PSU, den er tross alt en av de aller viktigste komponentene en har i pcen. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Sa jeg alle Bzerker eksploderer etter et år?Vet selv om mange som har de og som de fungerer OK for. Og her ser jeg du gjør en stor feil: En strømforsyning er _ikke_ bra selv om den billig og har kult utseendet, som regel er det en indikator på det motsatte. Og den er heller ikke nødvendigvis bra selv om den har klart og drive pcen din og andre sine uten problemer. En strømforsyning er først bra om den klarer og levere den effekten den er oppgitt til og klare, og at den benytter kvalitetskomponenter. Og det blir feil og si at kvalitetsstrømforsyninger er dyre, for ca. 500-600,- kan en fint få corsair strømforsyninger på ca. 450-550w, de har et kvalitetsnivå langt over det Bzerk klarer og levere, Antec sin earthwatts serie er også et godt valg hvis en er på et trangt budsjett. Disse er lagd av seasonic, et merke som har høstet mye lovord for sine strømforsyninger i det siste. Bruker selv en Antec earthwatts 380w i serveren. Dessuten så er det dumt og spare inn på PSU, den er tross alt en av de aller viktigste komponentene en har i pcen. Ja, jeg er enig i at PSU er et av de aller viktigste komponente i pcen, men jeg er veldig opptat av utsende (det har ikke noe å si men) jeg syntes det er viktig å ha mye watt og bra utsende. men det finnes sikkert mange andre psuer som er bedre enn bZerk sine. -Manidress Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 ergo, du faller i kategorien sammen med alle andre fjortenårige småunger som tror de kan noe... Lenke til kommentar
Refi Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) ergo, du faller i kategorien sammen med alle andre fjortenårige småunger som tror de kan noe... Off-toppic: du er bare 4 år større du da. Endret 12. april 2008 av manidress Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 ergo, du faller i kategorien sammen med alle andre fjortenårige småunger som tror de kan noe... Off-toppic: Hva betyr ergo?? altså Lenke til kommentar
Kungen7 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Må si meg helt enig med Pacman uten at jeg vil blande meg inn. Utseende har etter min mening ingenting å si fordi jeg kommer bare til å se den de få menuttene det tar og montere den inn i kabinettet. Bruk da heller pengene på et fetere kabinett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå