Gå til innhold

Sirkus er dyrere enn opera?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja her har det vel vært en eller annen økonom ut med sin hoderegning? igjen.

Sirkus er ambulerende, det mener jeg det nye operahuset ikke er, men rett meg hvis jeg tar feil.

Så for en eller to i Trøndelag, eller i Nordland, eller for den saks skyld Troms eller Finnmark får reiseregninger i tillegg til sine opera billetter.

Det gjør de ikke direkte ved ett sirkus besøk, disse "transportkostnader", enten det er med ferjer, bompenger, drivstoffutgifter, transportmidler, vedlikehold av transportmidler er innbakt i sirkus billetten, og den "rammer" likt tror jeg, dvs en innbygger fra Oslo betaler det samme for sin sirkus billett som en hættakall fra gokk.

Med andre ord sirkuset kommer til deg, eller nærmeste tettsted og sparer deg for en del reiseutgifter, mens du må bekoste reiser, overnatting, etc ved ett opera besøk hvis du ikke bor i umiddelbar nærhet.

Det`kan en ikke si når det gjelder opera besøk, da kommer transport kostnader i tillegg, + eventuell overnatting for langveis reisende, det snedige er at hættakallen fra gokk allikevel må betale for operahuset via sin skatteseddel.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Hvor mye den reelle prisen er for en billett i opraen så må du ta med hvor mye staten også har betalt for høy C og DDE.

Og for de av oss som ikke bor beleilig til på sentrale østlandet så blir fort seteprisen betydelig høyere enn billettprisen med tanke på reise til og fra og kost og losji.

Noe som vi slipper med Arnardo som drasser rundt på sine sjonglerende kinesere, og elefanter i bur over land og strand.

Lenke til kommentar
http://www.nettavisen.no/innenriks/article1745103.ece

Hva syns dere?

Jeg betaler heller 10 ganger så mye for å gå på sirkus en på et jævla operahus?

Opera er har et ufortjent dårlig rykte og lave billetpriser er et godt tiltak for å bringe det mer ut til folket.

Like du musikaler, men ikke operaer, har du bare sett feil opera.

Hehe, når jeg var i Gøteborg så jeg "kvinnen uten skygge" eller noe på opera, en var vel 5 timer lang og typisk en "feil opera". Når det er sagt er det gjerne relativt billlig å dra på opera og konsert i norge, fordi det er et uttalt(?) ønske at det skal være et tilbud til almuen, ikke bare de rike.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...