Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverkspassord i xp

Anbefalte innlegg

jeg har windows xp, jeg er ofte på lan å da har jeg lyst til å ha litt mer kontroll over hvem som drar over fra meg.. så da lurer jeg på hvordan ordner jeg så jeg får sånn passord greier? helst prøv å forklar godt.. er ikke så alt for skarp :p

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du skru av Simple File Sharing og sette opp gjestebrukere/passord... Men da bør du vite hva du holder på med. Er det ikke bedre å bare sette opp en lokal FTP server på maskinen din? (www.tucows.com) og bare bruke følgende LAN URL: "ftp://bruker:passord@maskinen_din" Da kan du bare gi de du vil gi tilgang linken, så kommer de rett inn.

Lenke til kommentar

Control Panel --> Administrative Tools --> Computer Management --> Local Users and Groups (i menyen til høyre) (trykk på +)--> User (mappa) --> Høreklikk på Guest (i vinduet til venstre) --> Set Password --> der har du det. Må kanskje trykke proceed først eller noe.

Da vil folk som prøver å komme inn på maskinen din via nettverk få fram et lite vindu som ber om passord.

Lenke til kommentar

kansje litt off topic, men på min pc finner jeg "use simple file sharing" under "tools" - "folder options" - "view", nede på listen, men på boreren min sin, og søstra mi sin versjon (norsk) finner jeg den ikke. Har lest gjennom listen 10 ganger uten å finne noe som kan oversettes og gi samme mening. Noen som vet hvor man tar av enkel fildeling da?

Lenke til kommentar
ok takk.. joda kunne alltids brukt ftp.. har planer om å sette opp det snart, men det er det att jeg har noen venner som ikke vet hva ftp er å heller ikke kan bruke det.. takker for svar  :)

;) Det går ikke an og ikke skjønne hvordan man bruker FTP... Som sagt, de er bare å skrive URL i Internet Explorer så får de det opp så og si likt som om du bare hadde delt det ut på nettverket. De trenger ikke noe tilleggs program, bare Explorer/Internet Explorer. Fordelen er at du kan skru av File Sharing på maskinen din. Slipper å rote med masse brukere/passord på maskinen din også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...