Gå til innhold

Office-pirater får sprettoppvinduer

Anbefalte innlegg

Dette er jo dobbeltmoral på det høyeste! Hvis de er i stand til å få piratversjoner til å ha sprettoppvinduer, bør de vel også være i stand til at piratversjoner ikke virker i det hele tatt? Dette er vel bare et bevis på at MS hadde aldri, aldri vært så store om det ikke hadde vært ekstremt lett å bruke "lånte" versjoner av produktene deres for inntil noen få år siden. Mao, MS tar det ikke så veldig tungt at programmene deres piratkopieres så lenge piratene faktisk bruker MS Office.

Ikke dobbeltmoral, god markedstaktikk. Det er ikke noe de legger sjul på heller.

"If they’re going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else" - Jeff Raikes.

Forøvrig kan jeg si at jeg ikke kommer til å bytte til OOo før det får ett godt og pent brukergrensenitt. Slik det er nå er det ett av de styggeste programmene jeg har brukt siden MS Office 97.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er for en gang skyld enig med Simen når det gjelder programvare og Microsoft.

Jeg har gratis MS Office gjennom jobben, men har likevel valgt å innstallere OpenOffice da vårt bruk for kontorprogramvare begrenser seg til noe ekstra funksjonalitet i MS Outlook. Selv om tusenlappen for MS Office ikke i seg selv er avskremmende, så ønsker vi å spare de pengene. En annen viktig årsak er jo at vi tilsammen kjører 5 maskiner i huset vårt. Så skulle vi hatt MS Office på alle de maskinene, så hadde det jo blitt 2 tusen kroner.

Dette vil muligens bli en ond sirkel for MS. Hvis flere og flere går over til OpenOffice eller andre alternativer, vil de ikke tjene nok penger på den satsningen og kommer til å ta bedre betalt for operativsystemene sine. Noe som kommer til å tvinge forbrukerne over på Linux distro'er. Som igjen gjør at Microsoft taper enda mere penger og plutselig må de hente inntekter fra andre steder. Time will show. Giganter står for fall!

Lenke til kommentar

bare en som taper på dette.For da kommer flere til å gå over til f.eks openoffice... når flere tar i bruk det, har det seg slikt som når noen forteller hva ola var dum nok til å gjøre i helga.. det sprer seg som ild i tørtt gress

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Open/Star/Neo Office fungerer suverent

på både Mac, Windows og Linux.

Spør du meg så er OpenOffice noe skrot!

Som privatperson hadde jeg gledelig betalt prisen for en Office Home & Student 2007 lisens. Denne fungerer på 3 datamaskiner, og koster rundt 1000 kroner.

Kan du utdype hvorfor du mener det?

Etter min mening er OpenOffice svært bra. Det har og vil opprettholde et kjent brukergrensesnitt, så brukeren trenger ikke å lære seg noe denne allerede har tilegnet seg. Dette er svært viktig for mange, særlig for bedrifter men også for privatpersoner. Synes utseende er helt ok, særlig i Ubuntu hvor ikoner ol. er likt som reseten av oset. Den norske ordboken er bedre i OpenOffice enn i MS sin kontropakke. Ser en bort fra Outlook så dekker OpenOffice behovet for de aller fleste brukere der ute. I kommende versjon av OOo vil det komme også et alternativ til Outlook. Dersom man stiller inn bruken av minne samt «quick start» så starter den svært raskt.

Tror OOo vil bli enda bedre i nær fremtid nå som det ligger så stor tyngde bak, tenker her på Google, Sun, IBM, og flere.

Dette vil muligens bli en ond sirkel for MS. Hvis flere og flere går over til OpenOffice eller andre alternativer,

En ting som er livsfarlig for ms er at folk tar i bruk alternative løsninger og forteller andre at de fungerer helt fint. Det er alt for mange der ute som ikke kjenner til alternativer.

Lenke til kommentar
Glimrende! Håper det er effektivt, blir innført over hele verden og vil gjøre pirater så lei av sprettoppvinduene som maser om penger at de erstatter programpakken med OpenOffice.

Redigert: Hvorfor streve med digital krigføring når man kan leve i fred og fordragelighet med Openoffice? ;)

Spår stort fall for Microsoft Office

Til info så står MS Office for rundt halvparten av inntektene til MS.

Det er akkurat det jeg lurer på også. Hvorfor folk på død og liv skal ha pirat MS office når open office er så bra, og helt gratis også.

Kan ikke være noe annet enn mangel på kunnskap om at Open office eksisterer og/eller at de tror det holder dårlig kvalitet. De aller aller fleste trenger ikke de spesialfunksjonene som finnes i MS office som Open evnt skulle mangle.

Lenke til kommentar

Godt det finnes alternativer til MS sin programvare, men for å være helt ærlig ligger OpenOffice noen år bak MS Office, spesielt når det kommer til powerpoint\presentasjonsdelen. Er absolutt ikke en fan av MS sine programmer, men må dessverre innrømme at det knuser OO fullstendig, ihvertfall til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Godt det finnes alternativer til MS sin programvare, men for å være helt ærlig ligger OpenOffice noen år bak MS Office, spesielt når det kommer til powerpoint\presentasjonsdelen. Er absolutt ikke en fan av MS sine programmer, men må dessverre innrømme at det knuser OO fullstendig, ihvertfall til mitt bruk.
nå vil jeg bare skyte inn at slike påstander ofte, ikke nødvendigvis i ditt tilfelle, bunner i manglende kunnskap om programmet og (arbeidsflyt)vaner.
Lenke til kommentar

Bortsett fra at jeg liker utseende på nye office, så er mitt hovedproblem i å gå fra Office det å bytte bort Office Outlook ... lurer virkelig på hvilket annet program som kan være like godt og fint.. Digger opplegget med mail, regler, kalender, planlegger, osv, osv..

EDIT: Leif..

Endret av Bone
Lenke til kommentar
nå vil jeg bare skyte inn at slike påstander ofte, ikke nødvendigvis i ditt tilfelle, bunner i manglende kunnskap om programmet og (arbeidsflyt)vaner.

Har nok ikke den største kunnskapen på området mildt sagt, men f.eks PowerPoint går mye fortere og blir i tillegg bedre i Office 07 kontra OO 2.3. Det gjør det ihvertfall hos meg, og jeg har brukt OO veldig mye lengre enn MS. OO er et kjempeprogram det, men det er nokså "buggete"(b.la memoryleaks og uante krasj, både på min og andre sine maskiner inkl skolens) og i tillegg mangler det en del greie basic funksjoner. Det er også lagt litt tungvindt, spesielt mtp Presentasjonsdelen generelt og ikke minste ordbøker og retting i skriveprogram delen.

Min erfaring.

Lenke til kommentar
Bortsett fra at jeg liker utseende på nye office, så er mitt hovedproblem i å gå fra Office det å bytte bort Office Outlook ... lurer virkelig på hvilket annet program som kan være like godt og fint.. Digger opplegget med mail, regler, kalender, planlegger, osv, osv..

Som nenvt tidligere er Mozilla Thunderbird en konkurrent til Outlook.

Hvis du vil forsøke Thinderbird, vær innstilt på å prøve det skikkelig og let opp plugins til ting du savner fra Outlook. Thunderbird er forskjellig så man må være innstilt på å prøve seg litt frem. Det er derimot mye enklere å lære for de som ikke har erfaring med Outlook fra før. Problemet er ofte bare at man er litt inngrodd i gamle måter å gjøre ting på. Se f.eks på alle som har skiftet fra IE til Firefox/Opera/Safari de siste årene. Ting er litt uvant i starten men det kommer seg etter hvert som man blir vant.

Lenke til kommentar
"Over alt" er nå å ta litt hardt i. Openoffice blir stadig vanligere å se hjemme hos folk, på skoler, universiteter og bedrifter.

Nå er ikke forumet representativt for folk flest men her er det faktisk flertall av OpenOffice- brukere. Det må være harde tall å svelge for MS. Folk på forumet er ofte tidlig ute og trendsettere i bruksmønstre for datautstyr så dette kan være en smakebit på hva vi ser ellers i markedet om et par år.

Vanligere? Jeg er den eneste blandt *nesten* alle jeg kjenner som engang har HØRT om open office... Og nei, har aldri sett det på noen annen pc enn min egen, og der skal vertfall ikke open office igjen. Det er sikkert.

Duste program... (krøll med lagring av filer, som ikke kunne åpnes i ms office, men det klarte jeg. Og at det du lagrer i feks. powerpoint blir fløtta på og miksa når man åpner i OO eller MO!!!!!!!!!11!!en

Men ontopic her: Sjønner ikke hva folk griner for, de har jo sikkert allerede cracka det, og om ikke... så cracker de det i morra :w00t: *Uten at jeg skal virke skyldig i å bruke pirate-ware :p)

Lenke til kommentar
Duste program... (krøll med lagring av filer, som ikke kunne åpnes i ms office, men det klarte jeg. Og at det du lagrer i feks. powerpoint blir fløtta på og miksa når man åpner i OO eller MO!!!!!!!!!11!!en

Det er jo ikke OpenOffice sin feil at Microsoft ikke gidder å være kompatible med et ISO-standardisert format. Forøvrig har SUN vært så snille at de har gjort microsoft sin jobb på det punktet og laget en plugin for MSOffice som støtter odf.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke OpenOffice sin feil at Microsoft ikke gidder å være kompatible med et ISO-standardisert format. Forøvrig har SUN vært så snille at de har gjort microsoft sin jobb på det punktet og laget en plugin for MSOffice som støtter odf.

Er uansett mye bedre å bruke office når alle du kjenner også har det. Og så slipper du at ting som ikke finnes i OO, ødlegger for deg, om du åpner en fil fra MS office. :)

Lenke til kommentar
Er uansett mye bedre å bruke office når alle du kjenner også har det.

Hvorfor det?

PS. Husk at Office ikke er synonymt med Microsoft Office. OpenOffice er også Office.

Og så slipper du at ting som ikke finnes i OO, ødlegger for deg, om du åpner en fil fra MS office. :)

Det samme kan man jo si med motsatt fortegn også. Problemet er at microsofts lagringsformater er proprietære. Hadde Microsoft støttet det åpne og standardiserte ODF-formatet så ville ikke det vært noe problem med inkompatibiliteter. (Det er forsåvidt et minimalt problem til tross for Microsofts innsats for å maksimalisere problemene)

Lenke til kommentar

Dette er jo bare teit.. De fleste "piratversjonene" er jo Bedriftsversjoner man ikke trenger å aktivere i utgangspunktet, så lenge man ikke oppdaterer produktet der produkt nøkkelen har blitt svartelistet så er det aldri og blir aldri noe problem...

Hadde trodd MS hadde forstått greia om at Piratversjoner er moralsk valg.. ikke deres valg.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...