Gå til innhold

AGP Aperture Size?


Anbefalte innlegg

Nå må dere lese den supre posten til Buzz76 da!

 

AGP Aperture size bestemmer hvor mye system-RAM skjermkoprtet "har lov" til å bruke! Jo mere RAM man har på skjermkortet, jo mindre Aperture size trenger man.

 

Når skjermkortet er "tom" for RAM så må den benytte system-RAM.

 

*ekko*

 

AGP Aparture Size er hvor stor del av den vanlige ram'en som skal holdes av kun til skjermkort-relaterte oppgaver.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå må dere lese den supre posten til Buzz76 da!

 

AGP Aperture size bestemmer hvor mye system-RAM skjermkoprtet "har lov" til å bruke! Jo mere RAM man har på skjermkortet, jo mindre Aperture size trenger man.

 

Når skjermkortet er "tom" for RAM så må den benytte system-RAM.

 

*ekko*

 

AGP Aparture Size er hvor stor del av den vanlige ram'en som skal holdes av kun til skjermkort-relaterte oppgaver.

Jeg tenkte mer på The Rock da...

Lenke til kommentar

jeg har lest den supre posten.. men ble nok ikke så mye klokere... blandt annet tok jeg ikke helt hvorfor man ikke kliner til og makser agp aperture så mye som det går...? selv har jeg 512mb agp aperture size, 768mb på hovedkortet og 128mb på skjermkortet. Jeg har heller aldri fått noen feilmeldinger noen gang ang minnet... i den supre posten sto det:

Now, while increasing the AGP aperture size beyond 128MB won't take up system RAM, it would still be best to keep the aperture size in the 64MB-128MB range so that the GART (Graphics Address Relocation Table) won't become too big.

men hvilke størrelser er det vi snakker om?

Lenke til kommentar

Når du har brukt opp skjermkortminnet bruker jo skjermkortet minne fra systemet. Hvor mye minne AGP Aparture Size skal være er vel litt rellativt etter hva man er ute etter. Hvis du bruker stor størrelse på GART så vil systemet bli treigere etter at AGP er brukt opp. Selv har jeg liten størrelse på GART (128 mb) men jeg har åsså lite skjermkortminne (64mb). Når jeg spiller kraftige spill som tar mye minne (f.eks. ut2oo3 eller BF1942) passer jeg på å ha dårligst på innstillingene. Ser dårlig ut åsså men det er bedre enn at spillet går hakkete å drar texturer å prefab's el. fra GART. Nå tenker jeg ikke på 3D mark så det er sagt. (!)

Lenke til kommentar

Ser at folk ikke er enige hva som rett og galt her :-?

Men jeg spør alikevel.

 

Hvordan skal jeg sette "AGP apeture size" på mitt system for å få optimal ytelse ?

Har det nå satt på 64 MB.

Jeg har:

- 1.5 GB med TwinMOS PC2700 DDR SDRAM

- Creative Geforce 4 Ti4600 128 MB

 

Å sette AGP apeture size på halvparten av system minnet virker

litt drøyt i mitt tilfelle (det blir jo 768 MB :o ) Noe jeg personlig ikke

tror mitt ASUS P4S8X HK klarer.

Hva bør jeg gjøre ?

Sette det opp til 128 MB ?

Eller bare glemme hele tråden :D

 

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

For å si det slik:

 

Med mitt GF2-GTS kort:

64MB = Stabilt som f

128MB = litt smårusk

256MB = rett til f.

 

Med mitt Rad9700

64MB = Stabilt

128MB = Stabilt (ingen økning i ytelse)

256MB = ikke testet.

 

Kjør 64MB du. Ser ingen grunn til noe annet.

Lenke til kommentar

Hva bør jeg gjøre ?  

Sette det opp til 128 MB ?  

Hilsen Zuul

Det blir jo litt spesielt når du har 1,5Gb ram, ser liten grunn til da å spare. Eneste måtte være om det gjorde systemet dit utsabilt. jeg hadde satt den opp til 128, og kansje 256. Om du registrere at dette gjør systemet dit ustabilt som det ble advart om over, setter du det ned igjenn.

Jeg har Geforce2Ti64Mb

512Mb 2700minne

AGP aperture size på 128Mb

Ingen ustabilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...