Corleone Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Nå må dere lese den supre posten til Buzz76 da! AGP Aperture size bestemmer hvor mye system-RAM skjermkoprtet "har lov" til å bruke! Jo mere RAM man har på skjermkortet, jo mindre Aperture size trenger man. Når skjermkortet er "tom" for RAM så må den benytte system-RAM. *ekko* AGP Aparture Size er hvor stor del av den vanlige ram'en som skal holdes av kun til skjermkort-relaterte oppgaver. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Nå må dere lese den supre posten til Buzz76 da! AGP Aperture size bestemmer hvor mye system-RAM skjermkoprtet "har lov" til å bruke! Jo mere RAM man har på skjermkortet, jo mindre Aperture size trenger man. Når skjermkortet er "tom" for RAM så må den benytte system-RAM. *ekko* AGP Aparture Size er hvor stor del av den vanlige ram'en som skal holdes av kun til skjermkort-relaterte oppgaver. Jeg tenkte mer på The Rock da... Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg tenkte mer på The Rock da... Ah, kk. Hvis du siterer han så blir det ikke så lett misforståelser Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Selv kjører jeg med Aperture Size på 64MB, har 512MB RAM og et GeForce 4 Ti4400 med 128MB RAM. Når jeg spiller spill, får jeg ofte feilmeldinger om for lite systemminne når jeg har stilt denne inn til 128MB eller høyere... Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 jeg har lest den supre posten.. men ble nok ikke så mye klokere... blandt annet tok jeg ikke helt hvorfor man ikke kliner til og makser agp aperture så mye som det går...? selv har jeg 512mb agp aperture size, 768mb på hovedkortet og 128mb på skjermkortet. Jeg har heller aldri fått noen feilmeldinger noen gang ang minnet... i den supre posten sto det: Now, while increasing the AGP aperture size beyond 128MB won't take up system RAM, it would still be best to keep the aperture size in the 64MB-128MB range so that the GART (Graphics Address Relocation Table) won't become too big. men hvilke størrelser er det vi snakker om? Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Når du har brukt opp skjermkortminnet bruker jo skjermkortet minne fra systemet. Hvor mye minne AGP Aparture Size skal være er vel litt rellativt etter hva man er ute etter. Hvis du bruker stor størrelse på GART så vil systemet bli treigere etter at AGP er brukt opp. Selv har jeg liten størrelse på GART (128 mb) men jeg har åsså lite skjermkortminne (64mb). Når jeg spiller kraftige spill som tar mye minne (f.eks. ut2oo3 eller BF1942) passer jeg på å ha dårligst på innstillingene. Ser dårlig ut åsså men det er bedre enn at spillet går hakkete å drar texturer å prefab's el. fra GART. Nå tenker jeg ikke på 3D mark så det er sagt. (!) Lenke til kommentar
Kstef Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 (Graphics Address Relocation Table) Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Æsj, noen så dritt. Når jeg startet GTA3 med 128 Mb i AGP Apartur Size hakket det hele tiden. Måtte stille tilbake til 64 for å få det til å funke. Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Ser at folk ikke er enige hva som rett og galt her :-? Men jeg spør alikevel. Hvordan skal jeg sette "AGP apeture size" på mitt system for å få optimal ytelse ? Har det nå satt på 64 MB. Jeg har: - 1.5 GB med TwinMOS PC2700 DDR SDRAM - Creative Geforce 4 Ti4600 128 MB Å sette AGP apeture size på halvparten av system minnet virker litt drøyt i mitt tilfelle (det blir jo 768 MB :o ) Noe jeg personlig ikke tror mitt ASUS P4S8X HK klarer. Hva bør jeg gjøre ? Sette det opp til 128 MB ? Eller bare glemme hele tråden Hilsen Zuul Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Prøv deg frem. Sett opp til 128, kanskje 256. Sjekk om det er noen forbedringer med 3DMark og et eller annet spill. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 For å si det slik: Med mitt GF2-GTS kort: 64MB = Stabilt som f 128MB = litt smårusk 256MB = rett til f. Med mitt Rad9700 64MB = Stabilt 128MB = Stabilt (ingen økning i ytelse) 256MB = ikke testet. Kjør 64MB du. Ser ingen grunn til noe annet. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hva mener du mer litt "smårusk"? Artifacts? Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Blir det virkelig ustabilt av å øke AGP Aparture size'en?!? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Hva bør jeg gjøre ? Sette det opp til 128 MB ? Hilsen Zuul Det blir jo litt spesielt når du har 1,5Gb ram, ser liten grunn til da å spare. Eneste måtte være om det gjorde systemet dit utsabilt. jeg hadde satt den opp til 128, og kansje 256. Om du registrere at dette gjør systemet dit ustabilt som det ble advart om over, setter du det ned igjenn. Jeg har Geforce2Ti64Mb 512Mb 2700minne AGP aperture size på 128Mb Ingen ustabilitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå