TiNuSsS Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hei, jeg lurer på hvordan man kan lage tyrker, skal på fest på lørdagen, og jeg har litt vodka, har hørt at man kan bruke vodka til og lage tyrker, noen som har oppskrift på det her? hvordan man skal blande osv? MvH TiNuSsS Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 du kan kjøpe essens som du blander ut, eller så kan du kjøpe en pose tyrkisk peppee som du har oppi, rist godt og la det stå noen timer.. Så heller du det gjennom et kaffefilter feks, så du ikke får med evnt biter som blir igjen. Lenke til kommentar
Gompeslurp Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Opskrift: * Ha dropsa i ein kasserolle og smelt dei * tilsett vodka...men pass på! Ikkje over 70 grader, då fordampar alkoholen. Når alt er smelta og blanda, ha over i ønsket beholder og sett i frysa. Verre er det ikkje. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Evnt kan man koke dem i vann, for så å legge væsken til kjøling før man blander. Da slipper man at det klistrer seg når det avkjøles igjen Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Er faktisk så enkelt som: A: Kjøpe tyrker essens. B: Kjøpe en pakke med tyrkispepper og bare sette dropsene inni flaska med vodka, så lar du flaska stå i et døgn og vips så har du tyrker. Nå vil jeg ikke anbefale deg å blande en hel flaske med vodka til tyrker hvis du ikke har smakt det før. Jeg blir i hvert fall ganske fort kvalm av tyrker. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Et døgn blir alt for lite. Jeg lager ofte tyrker, og en pose tyrkerdrops holder greit til 50cl. Hell det oppi`spriten, og la det stå kjørlig 6-7 dager og snu/rist den et par ganger om dagen. Da løser det seg helt opp etter 5-6 dager, og smaken blir perfekt. Satte 70cl 60% sprit i kjelleren for 2 dager siden for å lage tyrker av det Og det har man gjort mangt med ganger. Fikk du laget tyrker til lørdagen egentlig? Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Et døgn blir alt for lite.Jeg lager ofte tyrker, og en pose tyrkerdrops holder greit til 50cl. Hell det oppi`spriten, og la det stå kjørlig 6-7 dager og snu/rist den et par ganger om dagen. Da løser det seg helt opp etter 5-6 dager, og smaken blir perfekt. Satte 70cl 60% sprit i kjelleren for 2 dager siden for å lage tyrker av det Og det har man gjort mangt med ganger. Fikk du laget tyrker til lørdagen egentlig? nei jeg orket ikke, jeg kjøpte ei flaske sprait og blandet, i tilleg til at jeg hadde cider brus, så blandet det også kjempe godt Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Som sagt ovenfor, blir best om du lar spriten løse opp dropsene på egenhånd, men om man ikke har en uke på seg kan man med fordel smelte dropsene i litt sukkerlage før man kjøler det litt og heller i spriten. Begge metodene funker forøvrig greit for alle former for kokte drops. Man kan få mange gode hjemmelagde spritblandinger på denne måten. Bare pass på at dere ikke bruker trykkformede drops (Knott, fishermans friend etc.), dette blir bare søl. /onkel faust_ Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hvilken framgangsmetode er ideell hvis man skal drikke det hele ca. 6 timer etter at man har laget det hele? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Essens, er da den beste fremgangsmåten.. synes essens blir best ansett jeg da.. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Noen som vet om en plass man kan få kjøpt essens på nettet? Tror ikke jeg kommer til å være kjørbar når den skal lages, og har ikke tid til å kjøre før heldagsprøvene Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte skal gjøre det så vanskelig Hiv dropsene oppi en flaske med vodka og legg flasken i vasken/en bøtte med varmt vann. Da løsner dropsene seg opp etter 1-2timer og så kan man legge flasken i fryseren i etterpå så det blir kaldt. Jeg pleier å hive en pose med drops oppi en 0.7l imsdal flaske og fylle på sprit til det dekker dropsene. Da syns jeg det blir perfekt smak. Ikke finn på å ta oppi vann. Da blir smaken ikke noe god. Minner om den fæle man får kjøpt på polet Lenke til kommentar
dr0m Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Dere altså. 1. Finn frem ei tomflaske (viktig at denne er "tjukk" nok til at den ikke smelter når den fylles med kokende vann. colaflasker fungerer.) 2. Fyll flaska med en liten pakke tyrkisk pepper. 3. Hell koket vann i flaska, ikke helt opp. Må ha plass til spriten förståss. 4. Hell opp i sprit. 5. Rist flaska helt til dropsene er oppløst. 6. DREKKA. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Går for metoden der man slenger dropsene rett oppi flaska. Hvor mange gram tyrkiskpepper trenger man på 1L vodka? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå