gonzalez7 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Jeg har foreløpig en veldig enkel nettside. Den ser slik ut: http://bildr.no/view/182143 Menyen skulle dekket hele det blå området, og meny-bildet jeg bruker er egentlig bredere (så hele bildet vises ikke). Bildet er 200/96. Fargene skal ikke være slik som nå, de skal bare gjøre det enklere for meg å se at det blir riktig. Html: http://bildr.no/view/182149 Css: http://bildr.no/view/182150 Jeg vet ikke hvordan jeg gjør linkene klikkbare på dette forumet, dessverre. Endret 10. april 2008 av gonzalez7 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Seriøst? Bilder av koden? Prøv å gjøre det litt enklere for folk å hjelpe deg da, i det minste. Lenke til kommentar
gonzalez7 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Seriøst? Bilder av koden? Prøv å gjøre det litt enklere for folk å hjelpe deg da, i det minste. Skjønner, det er nok vanskelig å sjekke koden når den er vist i et bilde. Jeg visste ikke hvordan ting vil bli vist på dette forumet, derfor bildefiler. Linkene er klikkbare hos meg. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Legg koden inn i en code-wrapper. [ code ] [/ code ] uten mellomrom. Lenke til kommentar
gonzalez7 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Legg koden inn i en code-wrapper. [ code ] [/ code ] uten mellomrom. <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta name="author" content="blabla/> <meta name="description" content="Blablabla..." /> <meta name="keywords" content="" /> <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1" /> <link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" /> <title>Tittel på dokumentet</title> </head> <body> <div id="container"> <div id="header"><h1>Header/Logo</h1></div> <div id="wrapper"> <div id="content"> <p>la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la</p> <p>la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la</p> <p>la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la</p> <p>la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la</p> </div> </div> <div id="navigation"> <ul> <li><a href="1.html" title="Meny 1">Meny 1</a></li> <li><a href="2.html" title="Meny 2">Meny 2</a></li> <li><a href="3.html" title="Meny 3">Meny 3</a></li> <li><a href="4.html" title="Meny 4">Meny 4</a></li> <li><a href="5.html" title="Meny 5">Meny 5</a></li> <li><a href="6.html" title="Meny 6">Meny 6</a></li> </ul> </div> <div id="extra"> la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la </div> <div id="footer"><p>Copyright 2008</p></div> </div> </body> </html> html,body{margin:0;padding:0} body{font: 76% arial,sans-serif;text-align:center} p{margin:0 10px 10px} a{display:block;color: #981793;padding:10px} li{list-style-type: none;} div#header h1{height:80px;line-height:80px;margin:0; padding-left:10px;background: #EEE;color: #79B30B} div#container{text-align:left} div#content p{line-height:1.4} div#navigation{background:#B9CAFF} div#extra{background:#FF8539} div#footer{background: #333;color: #FFF} div#footer p{margin:0;padding:5px 10px; text-align: center} div#container{width:700px;margin:0 auto} div#content{float:right;width:500px} div#navigation{float:left;width:200px} div#extra{float:left;clear:left;width:200px} div#footer{clear:both;width:100%} #navigation { width: 200px; } #navigation li a { height: 32px; voice-family: "\"}\""; voice-family: inherit; height: 24px; text-decoration: none; } #navigation li a:link, #menu li a:visited { color: #5E7830; display: block; background: url(images/menu1.gif); padding: 8px 0 0 10px; } #navigation li a:hover { color: #26370A; background: url(images/menu1.gif) 0 -32px; padding: 8px 0 0 10px; } #navigation li a:active { color: #26370A; background: url(images/menu1.gif) 0 -64px; padding: 8px 0 0 10px; } Endret 10. april 2008 av gonzalez7 Lenke til kommentar
gonzalez7 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 49 personer som har lest, eller er det bare antall visninger? Uansett er det veldig rart at ingen har sett problemet og samtidig er villig til å svare. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Du kan jo tydeligvis lage html/css (eller er det et template?), så hvorfor ikke VRI hjernen din rundt det? Ikke mase som en eller annen fjortenåring. Listen er paddet by default av nettleser. Endre html, body { margin: 0; padding: 0; } til * { margin: 0; padding: 0; } Lenke til kommentar
gonzalez7 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Du kan jo tydeligvis lage html/css (eller er det et template?), så hvorfor ikke VRI hjernen din rundt det? Ikke mase som en eller annen fjortenåring. Listen er paddet by default av nettleser. Endre html, body { margin: 0; padding: 0; } til * { margin: 0; padding: 0; } Jeg kan noe css, men denne er lastet ned. Til fri bruk. Og jeg maser egentlig ikke, jeg lurer bare på hvordan så mange kan være innom uten å svare på noe så enkelt. Hadde vært noe annet om ingen gadd å gå inn på emnet. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg mener uansett å bumpe/klage over at ingen løser det for deg er å kaste bort energi når du kunne brukt den på å etterforske litt selv. Anyway, løste det problemet? Det som stod i spoilerteksten? Det gjorde det for meg. Lenke til kommentar
gonzalez7 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Jeg mener uansett å bumpe/klage over at ingen løser det for deg er å kaste bort energi når du kunne brukt den på å etterforske litt selv. Anyway, løste det problemet? Det som stod i spoilerteksten? Det gjorde det for meg. Jeg har brukt tid på det, tro meg. Men mine css-skills strekker ikke til. Tusen takk for hjelpen, problem solved. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå