Gå til innhold

360 riper opp cden min:@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
spiller med 360'en liggende og mens jeg loada en map på cod4 sier det at "disc is unreadeable" Så jeg tok ut cden og sjekka og der ser jeg en ripe på 360 grader! Noen andre som har opplevd dette? er det vanlig at 360'en gjør dette?

Ja det er ganske vanlig. Min gjør også dette. Når jeg får feilen tar jeg en q.tips og pusser rolig vekk stripene. Stripene er bare i beskyttelseslaget på dvden ikke på dataen.

brultus

Lenke til kommentar
det med q-tips virka ikke...

skjer dette med alle platene du putter i den?

hadde et sånt problem med en gammel dvd-rom jeg kjøpte billig brukt. Jeg åpnet den og fant ut at en liten gummiskive hadde falt "ned" i brønnen der laseren ligger og denne gummiskiven var nok til å lage hakkemat av platene jeg puttet inni. Selvfølgelig fjernet jeg skiven (etter at jeg var sikker på at det ikke var en viktig del) og da virket dvd-rom'en som ny igjen. Ikke så mye som en ulyd.. Teorien min var at gummiskiven var der i tilfelle rom'en skulle settes på høykant og ikke vannrett.

Likevel, du bør ikke pilke inni xboxen din hvis du ikke vet hva du gjør, men jeg tipper at hvis du tar den inn til en butikk vil de kunne reparere den og ta det på garantien..

selvfølgelig, ikke ta alt jeg sier for god fisk. Det kan jo være at du har forskylt skaden på en eller annen måte, og da går det ikke på garantien..

Mitt tips til deg er å vente til xboxen lanserer Blu-ray-rom'en sin så du bare bytter ut hele den defunkte rom'en med en ny Blu-ray-rom.

prøv å lukke opp luken og lys inni med en skarp lommelykt. Kanskje hvis du forsiktig tipper xboxen litt frem og tilbake mens du lyser inni vil du se om det er en del som er løs inni der.

Endret av chairmanofthebored
Lenke til kommentar

Dette skjedde Fifa-spillet mitt og, akkurat som beskrevet ovenfor. Ble forbanna å la spillet unna. Har ikke skjedd men noen andre spill da. Men uansett, i går fikk jeg tips om at tannkrem kan fikse cd'er med riper. Verd et forsøk tenkte jeg og smørte inn plata med tannkrem (uten slipemiddel..). Tørket av med dopapir også en myk klut. Satte i spillet etterpå og det funker brillefint. :)

Får se hvor lenge det varer.

Lenke til kommentar

Har samme problem med min x360 som jeg kjøpte nå i Desember.

Spilte noen få timer Oblivion, før jeg for første gang fikk erroren. Lyden forsvant helt, før beskjeden 'The disc is unreadable' kom noen sekunder etter.

"Hva faen?" tenkte jeg, og tok ut disken og så at det ikke var noen riper på den. CDen funka helt fint etter.

Men nå forrige måned bestemte x360en å ikke starte Oblivion i det hele tatt. Den mente at spillet var uleselig, selv om det ikke var en eneste ripe i discen. Den ble heller ikke lest i xboxen til kammeraten min, noe som betyr at xboxen min har klart å ødelegge spillet på en eller annen måte.

Samme har skjedd et par ganger på andre spill. Kjøpte nylig Lost Odyssey, og maskinen har nå rundt 10 ganger stoppet spillet og sagt at discen er uleselig, selv om det heller ikke her er noen sunlige riper på discene...

Det virker som om xboxen ødelegger spillene, selv om jeg ikke rører på selve maskinen under spillinga. Utrolig unødvendig, da Oblivion er et av de beste spillene jeg har spilt...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
spiller med 360'en liggende og mens jeg loada en map på cod4 sier det at "disc is unreadeable" Så jeg tok ut cden og sjekka og der ser jeg en ripe på 360 grader! Noen andre som har opplevd dette? er det vanlig at 360'en gjør dette?

Ja det er ganske vanlig. Min gjør også dette. Når jeg får feilen tar jeg en q.tips og pusser rolig vekk stripene. Stripene er bare i beskyttelseslaget på dvden ikke på dataen.

brultus

Brultus :love:

Du redda Guitar Hero III. Nå skal Through The Fire And Flames nailes på Expert :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...