Gå til innhold

Hjelp med Wlan! (madwifi atheros)

Anbefalte innlegg

installerte ubuntu i gårkveld, tenkte jeg skulle installere driverne til Wlan idag morrest, men sånn ble det ikke.

Følger denner guiden her.

Brukte evigheter på å finne ut hvordan jeg "Open a shell terminal in the MadWifi source directory".

Men det er i orden nå.

Det jeg sliter med nå er hele greia, det vil bare ikke funke som det sier at det skal funke i guiden.

Det første som skjer feil er når jeg skal slå av gamle moduler av madwifi:

ifconfig ath0 down

ifconfig wifi0 down

#Repeat these 2 ifconfig lines for every MadWifi device you have

Når jeg gjør dette får jeg bare;

ath0: ERROR while getting interface flags: No such device

wifi0: ERROR while getting interface flags: No such device

Utrolig plagsomt, prøvd å re-installert;

linux-restricted-modules-2.6.22-14-generic

Non-free Linux 2.6.22 modules on x86/x86_6

Noen som kan hjelpe? Har en Acer Aspire 5100 forresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rett meg om jeg tar feil, men følger ikke madwifi med i Ubuntu, eller evt. kan installeres fra pakkebehandleren?

Da er det rimelig meningsløst å builde den selv (for ikke å snakke om at det er mye mer tungvindt)

Edit: Fra http://madwifi.org/wiki/UserDocs/Distro/Ubuntu (link dit øverst på siden med guiden du følger..)

Ubuntu ships madwifi in the restricted component, which is enabled in the default install. Madwifi chipsets should therefore ‘just work’.

Er redd du fort kan ødelegge litt for støtten som allerede er der ved å begynne å fikle selv på den måten..

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar

Nei, installerte 7.10, det som skjer er at ubuntu ikke finner min ath0 eller wifi0 driver.

Finner kortet på hardware information men ikke når det kommer til det å oppdage det i bruk...

Har også nå reinstallert hele linux for å gjennopprette eventulle skader osv som kanskje skjedde når jeg prøvde å installare madwifi på nytt.

PS. var det atheros hardware access layer du mente?

Endret av Colsen
Lenke til kommentar

Er det ikke kanskje like greit å installere 8.04 beta med en gang? Det er jo ikke mange dagene igjen til final release. Har ikke så mye peiling på trådløs nettverk, men det som står i restricted drivers boksen er :

Atheros Hardware Access Layer (HAL)

Support For Atheros 802.11 wireless LAN cards

Hvor begge boksene for in use er haka av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...