colsen91 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 installerte ubuntu i gårkveld, tenkte jeg skulle installere driverne til Wlan idag morrest, men sånn ble det ikke. Følger denner guiden her. Brukte evigheter på å finne ut hvordan jeg "Open a shell terminal in the MadWifi source directory". Men det er i orden nå. Det jeg sliter med nå er hele greia, det vil bare ikke funke som det sier at det skal funke i guiden. Det første som skjer feil er når jeg skal slå av gamle moduler av madwifi: ifconfig ath0 down ifconfig wifi0 down #Repeat these 2 ifconfig lines for every MadWifi device you have Når jeg gjør dette får jeg bare; ath0: ERROR while getting interface flags: No such device wifi0: ERROR while getting interface flags: No such device Utrolig plagsomt, prøvd å re-installert; linux-restricted-modules-2.6.22-14-generic Non-free Linux 2.6.22 modules on x86/x86_6 Noen som kan hjelpe? Har en Acer Aspire 5100 forresten. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Rett meg om jeg tar feil, men følger ikke madwifi med i Ubuntu, eller evt. kan installeres fra pakkebehandleren? Da er det rimelig meningsløst å builde den selv (for ikke å snakke om at det er mye mer tungvindt) Edit: Fra http://madwifi.org/wiki/UserDocs/Distro/Ubuntu (link dit øverst på siden med guiden du følger..) Ubuntu ships madwifi in the restricted component, which is enabled in the default install. Madwifi chipsets should therefore ‘just work’. Er redd du fort kan ødelegge litt for støtten som allerede er der ved å begynne å fikle selv på den måten.. Endret 10. april 2008 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
colsen91 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Hmm, ja.. så ikke det der, Men det "funker bare ikke" som det står at d skal isåfall Gjorde det ikke før heller...Allså før jeg begynte å fikle Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Funka automatisk for meg med restricted driver manager. Trengte ikke å aktivere selv en gang Var det 8.04 beta du installerte? Endret 10. april 2008 av rocknrolf77 Lenke til kommentar
colsen91 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Nei, installerte 7.10, det som skjer er at ubuntu ikke finner min ath0 eller wifi0 driver. Finner kortet på hardware information men ikke når det kommer til det å oppdage det i bruk... Har også nå reinstallert hele linux for å gjennopprette eventulle skader osv som kanskje skjedde når jeg prøvde å installare madwifi på nytt. PS. var det atheros hardware access layer du mente? Endret 10. april 2008 av Colsen Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Er det ikke kanskje like greit å installere 8.04 beta med en gang? Det er jo ikke mange dagene igjen til final release. Har ikke så mye peiling på trådløs nettverk, men det som står i restricted drivers boksen er : Atheros Hardware Access Layer (HAL) Support For Atheros 802.11 wireless LAN cards Hvor begge boksene for in use er haka av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå