kjenyg Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hei! Jeg sliter med å inne ut hvordan man tar opp fra en kanal, mens man ser på en annen. Nå klarer jeg kun å ta opp fra den kanalen dekoder står innstilit på. Dvs hvis jeg vil ta opp noe fra tv2, må jeg ha dekoderen på tv2 hele tiden. Har forresten Lyse som leverandør. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Sånn er det, dersom du bare har en dekoder, med en digital tuner. Grunnen til at man før kunne ta opp og se på forskjellige ting, var at man hadde en analog tuner i opptakeren/videoen, og en i TV-en. Skal du ta opp og se på forskjellig program, må du enten ha to dekodere, en koblet til TV og en til opptaker, eller du må ha en dekoder med to tunere og opptaksmuligheter. I framtida vil det forhåpentligvis være vanlig med digitale tunere både i TV-apparater og i opptakere, da kan man gjøre som før i tida. Nok en mulighet, dersom det finnes analoge TV-signaler fra f.eks. kabelTV eller analogt bakkenett der det fortsatt er i drift: Koble den analoge antennekabelen til opptakeren, og dekoderen til TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå