Rhyth Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hei. Jeg trenger jobb fortia og derfor tenkte jeg skulle skrive en søknad og gå rundt med og levere til aktuelle bedrifter her i nærheten. MEN jeg vet ikke helt hvordan jeg skal skrive denne søknaden siden det ikke er no stilling som er utlyst. Noen som kan hjelpe meg med no forslag? Lenke til kommentar
jenskujata Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) bør vel helst møte opp personlig å prate med leder for bedriften om de trenger arbeidskraft, ta med deg cv med opplysning og referanser, trenger ikke skrive noen jobbsøknad. Hvis de er interessert så kan du avlevere cven din. Tror nok at hvis du sender de en søknad om jobb i post uten å møte opp, så går nok den rett i søppelbøtta. Leste visst ikke posten din ordentlig, ser du skal gå rundt med søknader. men som sagt anbefaler at du prater med leder\daglig leder å hvis de er interessert så kan du levne igjen cven, trenger ikke skrive noen jobbsøknad. Endret 10. april 2008 av jenskujata Lenke til kommentar
Rhyth Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Okei får prøve det da takker :!: Lenke til kommentar
marterenee Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det lureste du gjør er å skrive en god søknad til arbeidstakeren, du skrive hvorfor du ønsker denne jobben. Du kan møte opp og prate med dagligleder, og fortelle grunnlaget for hvorfor du er den beste å ansette. Skriv en god CV og legg ved vitnemål om mulig. Her er en go søknadsmal: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Navnet ditt Kontaktadressen din Postnummer og poststed E-post (om du sjekker denne jevnlig) Telefon (gjerne fasttelefon, men alltid mobil) Sted og dato Navn på firma Navn på kontaktperson Adresse Postnummer og poststed SØKNAD PÅ (STILLING) I (FIRMA) - (eventuelt referansenummer om dette er oppgitt.) # Innledning: Hvem er du og hvilken stilling søker du på? # Hvorfor har du lyst på jobben og hva gjør deg kvalifisert? # Vil du utdype/fremheve noen spesielle punkter på CV-en kan du gjøre det her. # Andre egenskaper du vil legge vekt på som ikke kommer frem i CV-en. # Avslutning: Rund opp søknaden og skriv gjerne inn eventuelle kommentarer om når og hvor du kan best kontaktes. Med vennlig hilsen Navn Vedlegg: (Antall, evt kort forklaring på stikkordsform.) Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Skal du gå rundt til diverse steder tar du bare med deg CV. Søknaden gjør du muntlig der og da. Om du skal sende søknad skriver du bare en åpen søknad. Enkelt og greit. Hva slags stilling ønsker du og hvorfor har de bruk for deg. Husk at bedriften gir f*** i hvor bra stillingen passer deg. Lenke til kommentar
marterenee Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Skal du gå rundt til diverse steder tar du bare med deg CV. Søknaden gjør du muntlig der og da. Om du skal sende søknad skriver du bare en åpen søknad. Enkelt og greit. Hva slags stilling ønsker du og hvorfor har de bruk for deg. Husk at bedriften gir f*** i hvor bra stillingen passer deg. Helt sant, men jeg valgte å ta med meg søknaden. Samtidig som jeg tok en muntlig der og da med dagligleder. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hvordan skal en gjøre det når en skal søke jobb i en kiosk? Gå ned og spørre etter dagligleder? Har lyst på jobb i en kiosk, men usikker på hvordan jeg skal gjøre det Off topic; ansetter bensin stasjoner folk under 18? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hvordan skal en gjøre det når en skal søke jobb i en kiosk? Gå ned og spørre etter dagligleder? Har lyst på jobb i en kiosk, men usikker på hvordan jeg skal gjøre det Off topic; ansetter bensin stasjoner folk under 18? Så vidt jeg vet ansetter nok ikke bensinstasjoner folk under 18. Tror nemlig kassearbeid krever at den ansatte er 18 år. Men ikke skyt meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
Bamboozle86 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Skal du gå rundt til diverse steder tar du bare med deg CV. Søknaden gjør du muntlig der og da. Om du skal sende søknad skriver du bare en åpen søknad. Enkelt og greit. Hva slags stilling ønsker du og hvorfor har de bruk for deg. Husk at bedriften gir f*** i hvor bra stillingen passer deg. Helt sant, men jeg valgte å ta med meg søknaden. Samtidig som jeg tok en muntlig der og da med dagligleder. Enkelt a greit nei. Du har ikke lov til aa selge r0yk om du er under 18. Men om stasjonen trenger noen til aa vaske, rydde osv saa er det en mulighet ja Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Rart. Har 3 venner som også er 17. 2 jobber på mix og en på narvesen. Alle selger røyk og snus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå