Gå til innhold

Evaluering av kosthold og trening pt. 100000 :P

Anbefalte innlegg

Hei hei..

Har trent aktivt i 6 mnd nu (med av-og-på trening ett år før det) og er litt nyskjerrig på om tiing gjøres riktig nu? Har blitt mer og mer bevist på både trening og kosthold, men har ikke helt den ekspertisen som noen av dere her på forumet har.

kjappe fakta:

*179 cm

*73 kg

*20 år

*Ikke noe lubben, men har bittelitt igjen. (ikke mye)

Kosthold:

- Frokost: 3 knekkebrød m. roasbeef eller mager skinke, multivitamin, vann og eple eller banan (og kreatinpille på treningsfrie dager),

- Lunch: Fruktsmoothie (banan, eple, juice og vann), 2 knekkebrød m. samme kjøttpålegg og vann.

-Middag: Mye wokk m. strimlet svinekjøtt, ellers er det "det vanlige" av middag, ikke ekstremt usunt, prøver å tilberede ris istedet for poteter osv. Multivitamin og kreatinpille på treningsfrie dager.

-Mellommåtid: etter trening er det vanligvis proteinshake og kreatin før+etter og kanskje litt frukt.

- Kvelds frukt, grønt, maybe grovtbrød med ost/skinke

Tror det kommer på en cirkus lirkus 2200-2500 ckal

Trening:

Dag 1:

*oppvarming sykkel 10-12 min

* bryst: manualer vanlig/skrå, husker ikke navnet på alle øvelser, men har fått en god del tips.

* triceps

Dag 2:

*oppvarming sykkel 10-12 min

*Øvre rygg/ nakke

*Biceps

Dag 3:

*Kardio jogging middels nivå 60 min (ca 1,1 til 1,2 mil)

Dag 4:

*Lett sykling 15 min

*Lett jogging 15 min

* Generellt nedre del (benpress og diverse apparater)

Dag 5:

* Mage

* Skuldre

* nedre rygg

* triceps / biceps (annenhver uke)

Blir også fotball eller basket 1 gang i uka som oftest (lange økter, bra kondistrening).

Har sett på Gerillija Cardio, frister å prøve på det egentlig... Som et ekstra spm: Tror dere jeg klarer meg hvis jeg kjører 3 x GC + de fire styrkeøktene i uka??

Spørsmål:

*1:Hva kan endres??? (kosthold, trening)

*2:Kan noen av dagene gjøres mere effektive? Med det mener jeg sammenslåing av dager feks.

*3:Hvis jeg skal begynne med GC 3 ganger i uka, burde jeg ikke kutte ut kardioøkta mi??

*4:Tips til vidre utvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Trening: På dag 2 ville jeg nok kjørt hele ryggen, slik at du på dag 5 kunne lagt inn styrketrening for benia. Dermet frier du opp Dag 4 til ren kardiotrening.

Kosholdet ditt, hvis målet ditter å øke i muskelmase/vekt, ville jeg prøvd å begege meg mot 3000kcal/dagen.

3. 2GC dager og en vanlig kardio-dag?

4. Stikkord, variasjon! :)

Lenke til kommentar

Opplegget er vel greit nok. Hvis jeg skulle by på noen strøtanker:

Synes det var veldig mye frukt og ganske lite protein i kostholdet ditt. Hvis du først skal ete frukt, hadde jeg spist det etter trening, som er det tidspunktet det faktisk er nyttig. Meieriprodukter som cottage cheese, kesam, 0,5%f melk kunne kanskje gjort seg, men siden du ikke rører noen av dem har du vel en god grunn til det. Sikker på at du får i deg nok kalsium?

Ellers er jeg enig med Elgen - ta hele ryggen på dag 2 og bak inn resten av dag 5 andre steder. Ellers sier du lite konkret om programmet ditt og hvilken progresjon du har, men for mange er det for lite å trene bryst bare en gang i uken. *Hvis* pecs er et problem, skader det ikke å prøve å supplere med noen lette brystøvelser mot slutten av uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...