Gå til innhold

Midlet.org

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

midlet.org er 100% gratis :)

Ikke la deg lure av midlet.com-reklamen når du går inn på midlet.org ;)

Legg http://midlet.org/index2.jsp i favorittene dine så slipper du den reklamen hver gang :)

Jeg driver delvis midlet.org og vi skal få lagt inn link til S55-spillene på WAP-siden snart... :) Merk deg også at de fleste 'All phones - Generic' spillene funker på S55. M50/C55-spillene funker også på S55, svart/hvitt riktignok :)

Lenke til kommentar

Hei molna!

Eg har hatt problem med å laste ned Virca fra denne plasseringen : http://midlet.org/midlet.jsp?midletId=410

Direkte til min Nokia 3510i via wap over gprs.Det er ikkje alle midletsene eg har problem med men,fra nokre får eg bare fram informasjonen i jad og jar fila.Eg har snakka med Vidar Holen (han som har laga programet) og han finner ikkje ut kva som er gale.

Veit du kva som kan være gale?

Lenke til kommentar

Hei molna!

Tidligare testa eg ved å prøve å laste ned direkte til mobiletefonen ved å bruke direkte urlén til jad fila.Da dette ikkje fungerte prøvde eg Google url men, google viste heller ikkje informasjonen riktig.

Men,det gjekk no.

Fekk lasta ned programmet.Men,programmet vil ikkje fungere på min mobiltelefon (Nokia 3510i) eg får ein exception error. Så eg har sett ein bug report til Vidar som har laga programmet.

Lenke til kommentar

Hei molna!

Fekk du kjørt programmet på Nokia 3510i?

Eg fekk som sagt error.

Vidar som laga programmet sa at siden eg fekk den erroren som beskrevet ovenfor vil det ikkje fungere på min mobiltelefon.

Han meinte at min mobiltelefon ikkje takla å kople seg opp mot andre sider enn websider.Noko som eg synest hørtes litt merklig ut.

Har du eventuelt prøvd andre irc midlets for Nokia 3510i som fungerer?

Lenke til kommentar

Hei!

Eg veit at alle "in generic" burde fungere på alle mobiltelefoner med java støtte.Og at dykk tester midletene som oftast "bare" i ein emulator.

Men,når eg prøver å kjøre programmet får eg denne erroren :

javax.microedition.io.XonnectionNot

FoundException: The requested protocol does not exist socket://irc.homelien.no:6667

(prøvde med nokre andre irc servere også)

Vidar Holen seier at om eg fekk den erroren fungerer ikkje midleten med min mobiltelefon.

Har følgt how-toen på vidarholten.net

Det er mulig eg har oversett noko.

Men,om du fekk det til på din Nokia 3510i burde eg også få det til.

Kanskje du kan fortelle steg for steg kva du gjorde for å få det til å virke.

På forhand takk ;)

Lenke til kommentar

Altså, du får til å starte selve programmet. Da er du like langt som meg. Jeg hadde ikke tid til å teste det ut noe videre på 3510i.

Fikk koblet meg opp til en IRC-server (EFnet London) i emulatoren og tatt skjermbildet på midlet.org, prøvde ikke noe mer enn det...

Jeg_har_en_p800(= : Vi har foreløpig kun en applikasjon for P800 (IRC/ICQ-client). Kommer nok flere etter hvert. P800 er jo ikke i salg så mange steder enda (f.eks ikke her i england).

Lenke til kommentar

Hei molna!

Eg veit at Strongweb.com driver å utvikler ein IRC-HTTP versjon av deiras irc midlet Swirc. Eg har sendt email til Strongweb for å forhøre meg om kor langt dei er komt i utviklinga. Når dei har fått laga ein Swirc-HTTP versjon vil den kunne brukast på alle mobiltelefonar med j2me.

Eg har også tenkt å forhøre meg med Vidar Holen om han har tenkt å utvikle ein HTTP versjon av sin Virca irc midlet.

Kommer nok til å komme tilbake med meir informasjon her når eg har fått tilbakemeldingar.

Lenke til kommentar

Hei!

Dette er tilbakemeldingane eg har fått :

Fra Vidar Holten (mannen bak Virca) :Jeg har tenkt på det, ja. Problemet er at trafikken må gå gjennom en slags

proxy server, og denne ville fort bli clone-banned fra et nettverk når mer

enn tre-fire personer bruker samme nettverk. Det vil si at hver enkelt måtte

holde sin egen proxy (ie ha hjemmemaskinen sin gående og oppkoblet mens man

skal bruke irc på mobilen).

StrongWeb kjører all trafikken gjennom egen server, og det virker som de

driver dns spoofing på visse servere for å unngå clone-bans (ta med en klype

salt). Dette er forresten også grunnen til at Swirc ikke lar en koble til den

serveren man vil.

IRC over HTTP er såvidt nevnt i manualen, på

http://www.vidarholen.net/contents/virca/proxy.html, men ettersom jeg ikke

vet om noen er irc avhengige nok til å faktisk la maskinen sin stå på hele

dagen, har jeg ikke utviklet faktisk programvare. Er du interessert?

Vidar

Tilbakemelding fra Nor Kamil Zukni i firmaet Strongweb :

Hi Mr Hassan,

We are about 50% complete on the development. Will infor you when it is

product ready.

> Dear Strongweb!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...