Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

E6600 @3ghz på 1,2v... Bra?

Anbefalte innlegg

Sitter her og har legt meg litt, etter noen blå skjermer så har jeg funnet ut at jeg ikke greier å klokke over 3ghz.

Jeg spør av ren nysgjerrighet. Er 3ghz på 1,2v bra? Har prøvd å øke volt for å klokke mer, men nytter ikke...

Det som er morsomt er at jeg har hatt den oppi 3,8ghz tidligere, stabilt. Men hadde original vifte så det ble fort varmt. Etter jeg fikk vifte så får jeg ikke driten over 3ghz, uansett...

Begynner å lure på om hovedkortet har skylden.

Satt ned mhz på rammen, men ingenting nytter.

Nå kjører rammen stabilt på 4-4-4-12 850mhz. Har kingston hyper x som kjører originalt på 750mhz med høyere timmings enn det jeg bruker nå.

Har 2 modeller ram, ene er et hakk raskere enn den andre.

Viss noen har lyst å komme med forslag om hva problemet kan være så hadde det vært nice.

Har et asus p5b hovedkort, vurdere å kjøpe nytt snart.

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=343088

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

husker ikkje hva default mhz det er på den der. 2,4 ghz va det vel.....

så hvis du klarer å kjøre den stabilt på 3,0 med 1,2 volt så e det veldig bra. fryktelig lav volt då....

tilføyer at å blande 2 forskjellige sett minnebrikker resulterer i at de raskeste brikkene automatisk blir justert ned til de "dårligste" hastigheten

hva bruker du til å sjekke om cpu har en stabil klokk?

Lenke til kommentar

Har ikke kjørt noen spesielle programmer, men har spilt en del og den holder seg stabil.

Godfølelsen har jeg enda ikke fått, kommer nok ikke til å få den før jeg får til å klokke over 3ghz... :p

Ja, har prøvd det.

Jeg er så og si skråsikker på at det ikke er minne som klikker.

Er det ingen som har hatt\har p5b som har klokket?..

Det kan ikke ha noe med at jeg bruker 4gb? Nå jeg klokket over 3ghz tidligere så hadde jeg kun 2gb ram..

tnx for forslag.

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

det enbefales å enten ha minnet på default eller auto settings i bios eller klokke de litt ned når du skal finne maks klokk på en cpu

du kan ikkje sjekke om klokken din på cpu-en er stabil med vanli bruk/spillbruk. det må en stresstest til og et software program som du har oppe samtidig som du kjører stresstest for å holde øye med temp

her er et program for stressteste cpu: http://www.majorgeeks.com/Prime95_d4363.html (prime95)

og her til å holde øye med temp ol. (pcwizard08): http://www.majorgeeks.com/PC_Wizard_d3846.html

trenger du hjelp til å kjøre programmene så gje ein lyd.... sett hvertfall testen på small fft og la den kjøre i hvertfall 15-20 min og velg STOPP oppe til venstre (den stopper nemlig ikke av seg selv) etter maks klokk kan du ta en blend test som og stresstester minnebrikkene samtidig

ang pcwizard,åpner du den og velg fanen for temp, fans osv og minimer. då kommer det noen grønne tall som du har fremme slik at du har full kontroll

Lenke til kommentar

Ok. Skal teste det ut.:)

Hmm. Programmet vil bare kjøre test på en kjerne.

EDIT: Lastet ned et annet program, men det ser ut som det er bra.

Begge kjernene blir brukt 100% og viss jeg prøver å bruke pcen mens det står på hakker alt.

:p

Skal la det stå på i noen timer (bør vell holde?) og se hvordan det utarter seg. :)

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
i og med at du bruker alle ressursene til cpu-en så vil alt hakke eller gå mye tregere....

hva ligger temp på?

hva heterdet programmet du bruker til å stressteste med no?

Fant et program som hetet CPU stab test.

Tempen ligger på 47-55 grader. men somregel rundt 48-52 grader nå begge kjernene jobber 100%.

OCCT er jo også et veldig enkelt og greit program å bruke :thumbup:last ned OCCT

Tnx.

Skal sjekke det ut.

--------------

Er det noen spesielle innstillinger i bios som jeg bør skru av?

Tror jeg har stilt inn mesteparten slik som det bør være, men for all del... Jeg kan ha oversett noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...