Gå til innhold

Har shuttle, noen fremtid når det gjelder nytt GPU?

Anbefalte innlegg

Hei, som dere kan se i min signatur har jeg kjøpt en Shuttle pc. Dette er en pc som jeg er kan meg fornøyd med, MEN

Når jeg skulle instalere skjermkortet mitt slet jeg noe jævlig. det vart en sinsyk opperasjon som endte med at jeg måtte demontere litt på skjermkortet for å hele tatt ha sjangse til å få plass til det.

Jeg måtte skru av "netting" delen som dekket over vifta (se bilde)

flere bilder her

så da kommer jeg til problemet mitt, for meg så er dette et relativt lite kort. og med nye kort som 9800 så vil jeg ikke ha muligheten til å demontere det for å få plass. så hvordan blir det når jeg skal invistere i nytt skjermkort? har jeg egentlig noen som helst fremtid med denne PC-en eller har jeg kjøpt katta i sekken?

post-32072-1207784010_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har nok ikkje kjøpt katta i sekken, men kanskje litt lite gjennomtenkt hvis du vil holde deg oppdatert med hardware og følge bla spillutviklingen

vet at 8800gtx får plass, siden en jeg kjenner har samme pc som jeg med det kortet. men vil no gjerne få plass til et 9800gtx kort. føler liksom ikke tiden er inne til å kjøpe ny pc enda..

Lenke til kommentar

Per i dags dato så er 8800GTX det lengste kortet, og passer dette i lengden så vil du ikke ha noe problem med noen andre skjermkort.

9800GTX, 8800Ultra og 9800GX2 er vel så å si like lange som GTX, men ikke en cm lengre ivhertfall.

Bare legg merke til at disse har heldekkende kjølere, i motsetning til 8800GTX som ikke har noen kjøler lengst bak på kortet.

Edit: Strengt tatt ville jeg valgt 8800GTX eller 8800GTS om jeg skulle kjøpt nytt kort i den prisklassen. (eventuelt 9800GX2 om du skal gå for skjermkort i øverste hylle)

Skal du kjøre i høye oppløsninger, gå for 8800GTX.

Skal du ha middels høye (1680x1050 og lavere) så gå for 8800GTS 512.

8800GTS 512 er en del billigere enn 9800GTX, og yter så å si likt. (5-10% mindre)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Per i dags dato så er 8800GTX det lengste kortet, og passer dette i lengden så vil du ikke ha noe problem med noen andre skjermkort.

9800GTX, 8800Ultra og 9800GX2 er vel så å si like lange som GTX, men ikke en cm lengre ivhertfall.

Bare legg merke til at disse har heldekkende kjølere, i motsetning til 8800GTX som ikke har noen kjøler lengst bak på kortet.

Edit: Strengt tatt ville jeg valgt 8800GTX eller 8800GTS om jeg skulle kjøpt nytt kort i den prisklassen. (eventuelt 9800GX2 om du skal gå for skjermkort i øverste hylle)

Skal du kjøre i høye oppløsninger, gå for 8800GTX.

Skal du ha middels høye (1680x1050 og lavere) så gå for 8800GTS 512.

8800GTS 512 er en del billigere enn 9800GTX, og yter så å si likt. (5-10% mindre)

lengden var ikke det største problemet. sleit mye mer med bredden. skjønner ikke hvorfor shuttle ikke lager kabinettene slik at det skal være litt klaring. vet at det skal være et lite kabinett, men likavel. 1-2cm fra og til har lite å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...