Nebbdyret Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hallo! Jeg skal forberede meg til en prosjektprøve i geografi som er veldig viktig, og som har temaet : Vulkaner: Hvordan tilpasse seg vulkaner i nærmiljøet? (selvvalg emne, siden jeg har interesse for vulkaner). Jeg mener jeg har sett mange dokumentarfilmen av Discovery eller BBC om Vulkaner, og deriblant hvordan man tilpasser seg med blant annet bygging av "vollgraver", vegger og sprengning i sidenene av vulkanen for å føre lavaen andre veier. Jeg tror de driver med noe av dette på Island Det er jo vulkansk aktivitet der, om enn ikke bare med vulkaner, men også med varme kilder, osv. Jeg skulle også ha skaffet litt info om Pompei, og av det enrome vulkanutbruddet 8husker ikke va det het xD) som var med på å skape hungersnøden i Irland ( og Norge, potetavlingene ble ødelagte), som litt historisk informasjon. Det hadde vært fint om noen kunne kommet med linker til sider eller filmer som kunne hjulpet meg på en eller flere måter. Mvh Nebbdyret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå