-=Petter=- Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Hei Litt flere spm: Fikk til dette med nå med GoodSync, men får alltid opp feilmeldinger da jeg gjør det over FTP, da FTP serveren vistnok ikke godtar at man gjør om tidspunktet filene har blitt laget, så selv om filen er riktige, så tror programmet at det ikke er blitt gjort endringer. Selv om det har blitt gjort. Nå har jeg da lest litt og funnet ut at det kanskje skal kunne hjelpe og gjøre det over en SFTP, SecureFTP altså. Men, jeg kjører FileZillaServer og der kan jeg kun sette opp SSL, ikke noe som heter SecureFTP. Og jeg har prøvd og logge inn på den, via GoodSync, men GoodSync vil ha en private key, men i FileZilla blir det laget kun en certificate fil (*.crt) som ette rhva jeg skjønner også skal brukes i de programmene som også skal logge inn på serveren. Rett meg hvis jeg tar feil. Bare passord hjelper liksom ikke. Men er det forskjell på SFTP og SSL? Hvis noen kan hjelpe meg si i fra, trenger dere mere info. Si i fra da også. Jeg lurer på om det finnes et program som kan synkronisere mapper over på en FTp server. Jeg har prøvd AutoVer, men denne kan bare ta nettverkstasjoner og det vil jeg ikke bruke, og at min vista maskin ikke finner den andre som FTPen kjører på da den kjører XP. Forøverig prøvd alt som kan gjøre at min Vista maskin finner den, men ingenting hjelper. Så tilbake til saken. Finnes det er program i likheten med AutoVer som kan gjøre dette, men som takler og sende via FTP? Dette skal ikke nødvendigvis fungere kun fra Vista til XP, men kanskje motsatt, eller Vista til Vista, eller Xp til Xp. Ja dere skjønner tegninga... Håper noen kan hjelpe meg? Mvh Petter G. Endret 22. april 2008 av pettergulbrandsen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Tror Cobian kunne fungere til din bruk. Du setter i såfall opp begge maskinene til å synkronisere mappene med jevne mellomrom. Jeg bruker selv Cobian til å ta backup med FTP. Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) google "SyncBack" dette kan synkronisere mapper.. også ftp.. noe jeg gjør hvert 5. min av min "mrtg-feed" til mitt webhotell.. ps. det er gratis Endret 9. april 2008 av royrov Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Liker egentlig SyncBack. Men skulle ønske det kunne sjekke om det er forandringer selv, i steden for at man må sette opp en oppgave i windows. For den klarer liksom ikke og holde øye med mappene at dem er synkroniserte. Noen som har noen forslag, eller om det er jeg som har misforstått noe i disse programmene? Cobian er et rent bacup prog, og er ikke det jeg er helt ute etter. Hvis jeg har fårstått det riktig også da. Mvh Petter Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Ingen som kan hjelpe meg? Med det nye som er lagt til i første post? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå