Caliber Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hei. Jeg leter etter noe informasjon om hvor mye man skal belaste en molex-forgrener med. Har f.eks. lagd en kabel for harddiskene med 5 stk. molex'er, hvordan vet jeg om dette er over det en molex kan levere eller ikke? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 ... hvordan vet jeg om dette er over det en molex kan levere eller ikke? Det er avhengig av hva PSU kan levere pr tilkobling. Lenke til kommentar
Trosterud Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Nei, det er avhengig av utgangsspenning, strømtrekk, kontaktkvalitet, kabeldimensjon og -lengde. Tilsammen må det ikke føre til et spenningsfall som er større enn at spenningen på det verste punket ikke faller under 4,75V. Noen harddisker kan kanskje klare seg ned til 4,5V. 12V forsyningen er ikke like kritisk. Vet ikke om noe fasitsvar. Funker det så funker det. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Svar kan du finne her http://www.playtool.com/pages/psuconnector...html#peripheral Offisielt er grensen 13A, men det kan føre til en den spenningstap. Anbefalt er 5A pr linje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå