Gå til innhold

Nytt Hovedkort til maks 2000,- lappen. LGA775, angt. X38 eller X48

Anbefalte innlegg

Har levert inn et Maximus Formula SE kort og blir kreditert ca. 2000,- og trenger nå et nytt hovedkort.

Tenker selv en del på ASUS Rampage Formula fordi man kan stille på tRD som har en del å si på ytelsen sånn generelt og ram latency.

Har prøvd å finne ut om none andre X48 kort har denne instillingen, men uten hell.

Er også litt i tvil på alt da jeg har en QX9650 med ulåst multiplier, så egenlig kan jeg klokke CPU til 5.8Ghz på det dårligste og billigste kortet som støtter 45nm CPU ...

Hadde jo vært kjekt å spart noen kroner og derfor tenkte jeg også litt på GA-X38-DQ6 og IX38-QuadGT, kjører den nå på et GA-G33M-DS2R og der har jeg tilgang til å klokke den til over 5Ghz uten å stille på noe mer enn multiplier :confused:

Har også en del prosjekter på sî som koster litt jeg gjerne også skulle hatt lit penger til så hva mener dere jeg burdte gjøre ?

Prosjekter som Peltier kjøling av vannet i vannkjølingen min og hjemmelage projektor etc.

Har noen krav iværtfall:

- Helst PCIe 2.0

- 8pin CPU power

- Helst 2stk PCIe X16 porter

- Gjør ikke noe om de er lett å vannkjøle

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell har ABIT IX38 Quad GT selv og det sies å være gull når det gjelder overklokking.

Nå har jeg ikke rotet med minne innstillingene så veldig mye så jeg kan ikke si om det du søker finnes der men jeg mener at den er å oppdrive, men ikke siter meg på det.

Lenke til kommentar

Er det noen x38/x48 kort som ikkje oppfølger krava dine egentlig?

Har noen krav iværtfall:

- Helst PCIe 2.0

- 8pin CPU power

- Helst 2stk PCIe X16 porter

- Gjør ikke noe om de er lett å vannkjøle

Kan jo være at det finnes da, men selv så ser jeg skjeldent på low/midend hovedkort.

Kan jo selvfølgelig anbefale Abit ix38 siden jeg har det selv. Grunnen til at jeg elsker dette kortet er fordi den støtter SAS/SATA kontrollere i ALLE pci-e portene.

Ellers så klokker kortet meget bra, og for tiden så tror jeg jammen med det er tilbud på pcutstyr.no til kr 1200! Meget billig for et meget bra hovedkort.

Eneste grunnen jeg ser for å gå over til et x48 kort må være ddr3. Ellers synes jeg det er liten vits å ha x48 over x38.

tRD gjør jo ikkje akkurat mirakler, så å velge x48 bare på grunn av det mener jeg er dumt. (hvis hovedkortet koster mere)

Lenke til kommentar

På IX38 QuadGT så må jeg lage custom feste for MCW30 blokka mi da jeg neppe tror den vil passe, men det skal jeg nok få til ;)

tRD har veldig mye å si på minne ytelse.

Men har en god følelse for Abit'en

Hva synes du om vdroop under load og den verdien du setter i BIOS ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...