Gå til innhold

Den store Dota tråden

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
fins det noen oversikt til hva som burde kjøpes til vær enkelt hero? eller noe som funker bra til vær hero?

http://forums.dota-allstars.com/index.php?showtopic=33844

Det er denne du leter etter.

tusen takk:P

finnes jo ingen fasitsvar på det. Man må bruke forsjellige strategier ettersom hva man spiller mot.

Men http://forums.dota-allstars.com/index.php?showforum=225 er et bra sted å begynne om du vil lære dota fort.

er ganske så noob i dota så har liskom ikke lagt opp strategier mot enkelte heros enda.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
fins det noen oversikt til hva som burde kjøpes til vær enkelt hero? eller noe som funker bra til vær hero?

Jeg kan anbefale heroguides fra dotabestguides.com. Enkle, oversiktlige og svært gode guides til de fleste heroes. Søk hero name + dotabestguides.com i google og du får opp.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Når du er noob så synes jeg ikke last hit\deny er det viktigste å lære seg først.

Det du må lære deg som er veldig viktig er:

-Når er det fare for at jeg blir ganket

-Har motstanderen en hero eller et item som er spesielt farlig mot meg

-Hvilket item skal jeg bygge til enhver situasjon

-Når er det verdt å chase en hero

-Når trekker jeg meg

Det du trenger i starten aller først er

Regen i form av hp og\eller mana. Avhenger av heroen du velger.

Tango's hvis du forventer å bli harassa mye.

Bottle hvis du har en hero som jevnlig mister hp\mana. Spesielt hvis du har en gank\roaming hero som kan gjøre nytte av runene som spawner hvert 2. minutt. Pudge, Earthshaker etc er et godt eksempel på dette.

Clarities hvis du har en hero som kan gjøre veldig mye med en skill. Gjerne skills som Stormbolt, Hook, Fissure eller healing skills. Også hvis du har skills med lav manacost som spammes ofte f.eks Zeus.

Ring of Regeneration anbefales bare å kjøpe dersom du har tenkt å lage noe mer ut av den som f.eks Mekanism\Hood of Defiance.

Ring of Health anbefales dersom du trenger jevnlig høy regen og om du har tenkt å lage noe mer ut av den f.eks Vanguard, Perseverence, Linkens etc.

Void Stone er min favoritt på heroes som jevnlig bruker mana og har høy mana pool\lav manacost.

Arcane Ring vil jeg ikke anbefale fordi den er dyr og du trenger mest HP regen og andre items. Går du Arcane Ring vil den enten komme litt seint eller for tidlig som gjør at du får et vanskligere early game.

Mana maska til 325 (glemt navnet) er en fin kilde til tidlig mana regen og kan oppgraderes til Ring of Basilus som igjen kan brukes i Vladimirs. Kan også brukes i items som Staff of Oblivion.

Etter jeg har bestemt meg for hva jeg trenger av regen så lager jeg meg som regel 2 bracers som kan redde livet ditt mange ganger early game. Spesielt hvis det andre laget har instagib spells som Demon Witch' Finger of Death, Lina's Laguna Blade etc.

Kan hende jeg slenger inn et par boots of speed føre jeg fullfører 2 bracers avhengig av hvordan det går i lanen. Pusher vi mye? Boots. Kommer jeg til å løpe fra lane til lane? Boots. Er jeg mid og hverken midt eller motstanderens tårn kommer til å gå ned med det første? Fullfør bracers. Har jeg gått glipp av kills eller blitt drept fordi jeg løp for seint? Boots

Er du noob så vil jeg ikke anbefale og spare til de store itemsa før lategame. Hold deg til items der delene koster 1000-1500 og fullfør det først. Level 3 shoppen og noen av de nye itemsa passer bra.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
derfor du MÅ lære deg hotkeys, trykk a etterfulgt av et museklikk på en på ditt lag som tåler 1slag.. har et eget tårn under 90hp, drep det..

Mener du at hvis vi har ett eget tårn på laget som har 90HP, at vi skal ødelegge det?

JAA, bedre at alle får 100g enn at alle får 300g =D

Lenke til kommentar
S/Y er et elendig item, for omtrent alle heroes. Dyrt, lite utbytte og relativt dårlig orb - dessverre. Det jeg synes er rart er at såpass mange bruker dem :s

Ang modes, så spiller jeg konsekvent ikke em, da det ødelegger balansen i spillet til de grader ang. lategame/midgame/earlygame heroes (favoriserer lategameheroes til de grader, altså). All nordic -RD er nok favoritten, men bør være 5v5 og med spillere som har en viss peiling på hero-sammensetning og teambuild. SD er også blitt en instant klassiker sammen med AR, men er litt mere lotto da laget har større sjangs på herowin enn i for eksempel RD.

Forkortelser med forklaring.

RD - Random Draft, hvert lag har en samlet heropool å velge ifra. Velgingen foregår ved at et lag starter med en hero, så andre laget velger to, som dette; 1-2-2-2-2-1.

SD - Single Draft, her får hver spiller 3 random heroes å velge ifra, og velger en av dem.

AR - All Random, alle får forskjellige helter basert på hele hero-poolen, en viss sjangse for herowin.

Herowin, et lag har fått en mye bedre sammensetning av heros, og vinner pga dette. Et eksempel kan være at det ene laget får 4-5 herokillers (heroes med mye burst-dmg/dmg-spells) mens det andre får 4-5 supportheroes/farmheroes (heroes som har f.eks stuns/buffs/aura men lite skade selv/heroes som er veldig god på å drepe creeps men ikke heroes).

Edit: Leif

s/y er kjempe bra for bloodsekker

Lenke til kommentar
Kaller meg NitriusX på bnet, om noen har lyst til å spille med en nybegynner :p Spilte noen par runder igår, og må jammen si at folk på bnet ikke akkurat er hyggelige, om du gjør noe feil eller når de forstår at du ikke er "pro" så får du slengt alle mulig kommentarer i trynet.

Samma med meg, 1-13-0 det var statsen min xD. Kan tro at lage mitt ble glad xD

Lenke til kommentar
S/Y er et elendig item, for omtrent alle heroes. Dyrt, lite utbytte og relativt dårlig orb - dessverre. Det jeg synes er rart er at såpass mange bruker dem :s

Ang modes, så spiller jeg konsekvent ikke em, da det ødelegger balansen i spillet til de grader ang. lategame/midgame/earlygame heroes (favoriserer lategameheroes til de grader, altså). All nordic -RD er nok favoritten, men bør være 5v5 og med spillere som har en viss peiling på hero-sammensetning og teambuild. SD er også blitt en instant klassiker sammen med AR, men er litt mere lotto da laget har større sjangs på herowin enn i for eksempel RD.

RD - Random Draft, hvert lag har en samlet heropool å velge ifra. Velgingen foregår ved at et lag starter med en hero, så andre laget velger to, som dette; 1-2-2-2-2-1.

SD - Single Draft, her får hver spiller 3 random heroes å velge ifra, og velger en av dem.

AR - All Random, alle får forskjellige helter basert på hele hero-poolen, en viss sjangse for herowin.

Herowin, et lag har fått en mye bedre sammensetning av heros, og vinner pga dette. Et eksempel kan være at det ene laget får 4-5 herokillers (heroes med mye burst-dmg/dmg-spells) mens det andre får 4-5 supportheroes/farmheroes (heroes som har f.eks stuns/buffs/aura men lite skade selv/heroes som er veldig god på å drepe creeps men ikke heroes).

Mange mener SnY er en item som koster mer enn den smaker, og velger konsekvent å ikke bygge den av den grunn. Dette blir helt feil, etter min mening. I forhold til hvilken taktikk man kjører, så kan SnY være en meget bra item, og det er ikke til å stikke under en stol at den ekstra movespeeden man får er helt fantastisk digg, nesten uansett hero. Dessuten, grunnen til at mange kjøper SnY er at den er lett å bygge. Ingen recipeitems som er kjempedyre, og man får stats litt etter litt, ettersom man tjener spenn. Dette er en god måte å bygge helten på, fordi den blir proporsjonalt bedre med hvor mye penger du har. Dette er også hele tanken bak en god itembuild.

Lenke til kommentar

Mange mener SnY er en item som koster mer enn den smaker, og velger konsekvent å ikke bygge den av den grunn. Dette blir helt feil, etter min mening. I forhold til hvilken taktikk man kjører, så kan SnY være en meget bra item, og det er ikke til å stikke under en stol at den ekstra movespeeden man får er helt fantastisk digg, nesten uansett hero. Dessuten, grunnen til at mange kjøper SnY er at den er lett å bygge. Ingen recipeitems som er kjempedyre, og man får stats litt etter litt, ettersom man tjener spenn. Dette er en god måte å bygge helten på, fordi den blir proporsjonalt bedre med hvor mye penger du har. Dette er også hele tanken bak en god itembuild.

Jeg er enig med deg at S/Y ikke er så veldig bra kontra pris, men jeg liker at det ikke stacker med boots of speed, power treads osv. Jeg kjøper det gjærne til helter som får naturlig høy -ms som F.eks bloodsekker (når andre har under 40% hp og han har S/Y får han en movement speed på rundt 550 o.O)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Helt fersk når det gjelder DotA, har alltid visst hva det er, men aldri brydd meg. Så for noen dager reinstallerte jeg WC3:RoC og tFT, og etterhvert ble jeg ganske nysgjerrig på DotA takket være all aktivitet rundt spillet i lobbien.

Lasta ned DotA mapet og digger det, eneste problemet er at det er umulig å få prøvd seg frem med alle de tragiske DotA gamerne.

Fant denne tråden, men ser ikke ut som mange spiller her.

Noen noobs som er intresserte i å game en gang så bare si fra :)

Lenke til kommentar
Helt fersk når det gjelder DotA, har alltid visst hva det er, men aldri brydd meg. Så for noen dager reinstallerte jeg WC3:RoC og tFT, og etterhvert ble jeg ganske nysgjerrig på DotA takket være all aktivitet rundt spillet i lobbien.

Lasta ned DotA mapet og digger det, eneste problemet er at det er umulig å få prøvd seg frem med alle de tragiske DotA gamerne.

Fant denne tråden, men ser ikke ut som mange spiller her.

Noen noobs som er intresserte i å game en gang så bare si fra :)

Off ja, eg veit kva du prater om. Vi er ein gjeng med kompiser som spiller omtrenet kvar dag, og gjort det i ca 3 år(no blei eg litt usikker, er lenge iallefall :p). I det siste så har "rekrutert" eit par til, og fy faen som dei får gjennomgå av nokon av dei erfarne av oss. DotA har heilt klart den brattast læringkurva på noke spill eg har spilt. Beste måten å lære seg DotA på trur eg vil vere å spille AI-maps, og då velge -ar eller -sd som modes slik at du lærer deg dei ulike skillsa til dei ulike heltane. Etterkvart har du memorisert alle itemsa og spellsa og då blir det lettare, men det tar lang tid =|. Diverre er det ganske keisamt å spele mot botar, men det er ikkje mykje meir gøy å spele mot ein gjennomsnittleg DotA-spillar. Kanskje den verste spillarbasen eg har vore borti. Er særs gøy å få til ein perfekt combo med Sandking&Lina eller ein perfekt Requiem fra Nevermore.

Fæl fornorsking av forskjellig engelske ord legg eg merke til, må berre unnskylde det.

Spiller foresten på Garena(Lan over internett ala Hamaci), nick Felaci.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...