Gå til innhold

Den store Dota tråden

Anbefalte innlegg

Spørsmål, til nå har jeg som regel spilt SD eller SDEM games, noe som vil si at jeg så og si sitter med en ny hero for hvert game. Er dette en god ting? eller burde jeg prøve ut games hvor jeg kan velge hero selv, slik at jeg kan finne meg en favoritt hero og blir meget god med den? Altså bli god med en hero? eller blir halvveis kjent med mange?

Føler meg litt lost egentlig, sitter ingame med firefox oppe, på strategy guides fra dota.com siden og smug titter der ettersom hvilken hero jeg får. Føler at det "slower" meg ned litt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kutt ut guides, prøv deg fram selv. Syns -sd er en bra ting om du skal bli bedre, men teams blir ofte ubalanserte. Liker best -rd, da kan man velge litt taktisk etter hva motstanderen velger. Favoritt-heroes får du uansett etter hvert. Min er Luna.

Lenke til kommentar

#dota.no har mange gode spiller, og enda flere dårlige. Burde gått an å adde til noobgames og games for de litt bedre. Er ufattelig irreterende å tape games osb. pga noobs. Og det er vanskelig å bli bedre om du blir eid og alle flamer deg. :)

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefale og kjøre -AR visst du vil lære heroes, siden de andre vil jo også kunne få heroes de ikke kan og det gjør det enklere for deg visst du har en du ikke har vært før. Er ganske nybegynner selv men har begynt å få en forståelse for hva enhver hero kan gjøre og det er viktig for å kunne spille de selv, men ikke minst for å vite hva du sloss mot visst du møter de selv. Og alle heores i dota er like gode, men innen forskjellige felt.

Når du får en hero du ikke har vært før bare drit i å kjøp noe med en gang, løp ut til en lane og studer hvilke abilities han har og se hva du kommer til å trenge, har du abilities som bruker mye mana gå for manaregen, har du en str hero med greit hp pool gå for hpregen.

EDIT: Du kan også spørre folk på laget ditt hvilke items som er bra kjøpe for din hero, pleier å gjøre det selv visst jeg er usikker og jeg får som regel gode svar.

Du bør også studere items litt så du slepper å leite igjennom butikkene for å finne et item som passer for din hero i et game, tid er xp og gull.

P.S Angående folk som slenger dritt i games, bare gjør som meg og ignorer dem, de er ikke verdt bryet. Men er det konstruktiv kritikk kan det være lurt å se hva de har å si.

Endret av Bulltacho
Lenke til kommentar

Er enig i Det Bulltacho sier her. -AR kan være en grei måte å få testet ut det meste på, samt at andre gjerne er i samme situasjon. Problemet med å fokusere på en helt i starten, for å bli god i den, er at du vil vite ekstremt lite om heltene du møter og hvilke abilities de har. Kunnskap om egne/andres skill pluss timing kan være ekstremt utslagsgivende. Også ang item har bulltacho gode poeng, dog en ring of regeneration og en sobi mask kommer man godt i gang med, og gjerne tango essence for litt hp regen i starten (man spiser et tre og regenerer 400hp over 30 sekunder eller noe rundt der(fun fact - man kan bruke tango essence til å spise seg ut av furions Sprout skill)).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjører gjerne to Circlets og to tangos (altså 4 charges) og en clarity potion, litt avhengig av hvilken helt jeg spiller i starten, dette gjerne på nesten alle heroes. Kjører gjerne ring of protection istedet for den ene Circleten om jeg er ute etter Vladimirs Offering eller Arcane Ring senere

Opplever at det er veldig mange leavers og noobs i -em games, så velger heller å spille -sd eller -ar eller -rd games når jeg spiller public. Et tips til dere som begynner å bli lei av noobs og leavers, er å melde seg inn på Dota League og spille games gjennom dette. Det er en uformell liga, hvor folk har litt høyere nivå, og det er mye færre leavers.

Det er også et tips å laste ned et AI map, altså spille med bot'er. Fin måte å lære seg å spille med hver enkelt helt på. Men, for all del, ikke stol på itembuildene mange av botene kjører, eller på tipsene man kan få underveis angående items. For tips til item og skillbuilds, sjekk ut guidene på forumene til DotaPortal og Den offisielle hjemmesiden til DotA

Dog, ikke følg guidene til punkt og prikke. Som nevnt tidligere i tråden, man bør følge sin egen vei. Men de kan fungere godt som tips til hva som har en god synergy med heltens skills.

Endret av spiderpig123
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har spilt dota i omtrent et år nå, og begynner å bli ganske god. Men husker fremdeles da jeg var ny i gamet som om det var i går. det var veldig mye kritikk å få. Men det har med hvordan dota er bygget opp. I motsetning til i cs så ødelegger du gamet til de andre om du spiller dårlig. Dette gjør at de fleste blir irritert når de har noobs på laget. Bare gjør ditt beste og spill safe, serlig i starten. Om du klarer å la være å dø de første 20 minuttene har du ungått å bli en feeder.

Jeg råder alle noobs til å lese guides, fordi du lærer taktikker der. Mange er redd for at man ved å lese guides er nødt til å følge faste mønster etc, men guides kan ofte gi deg en god pekepinn for hvordan man bør resonnere seg frem til hvilke items man trenger.

F.eks, om man har store problemer med å holde seg i lanen= bracers og tangos. Om man farmer bra og har god lane control=boots of speed og damage. Ingen bør kjøpe boots som første item!!

Annet enn det gjelder det bare å bli på et akseptabelt nivå, slik at du slipper å bli flamet. Det er også nyttig å se replays.

Husk at man aldri bør leave et game, spør om lov først. Spill uten -em og join nordic only games. der er det færre leavere.

Endret av aluxez
Lenke til kommentar
Spill uten -em og join nordic only games. der er det færre leavere.

Mener du at hvis man spiller på en med EM så er det større sjanse for at noen leaver?

Jeg sliter veldig med å få spilt en hel runde uten at noen leaver.

ja definitivt. det er flere noobs på -em games. noobs leaver mer.

så det er bedere å joine non -em .

Lenke til kommentar

Det er både flest flamere og leavere i public b.net games. Men det er uansett det beste stedet å begynne. Ikke bry deg for mye om du vinner på b.net. Konsentrer deg heller om å trene på last hitting, det å lære heltene og det å lese andre spillere.

Det er ekstremt viktig å klare å lese både lagkammerater og fiender, og prøve å forutsi hva de kommer til å gjøre, for at du kan reagere på best mulig måte. Dette er noe som er litt vanskelig i lav-nivå-kamper, da de aller fleste er veldig uberegnlige og ikke helt vet hva de driver med.

Jeg er ingen fan av -em games, men de kan være greie HELT i starten, om du vil ha litt mer penger og levels og herje med mens du lærer deg spillet. Men husk at balansen i spillet er en helt annen i -em enn vanlig.

Når du har fått en grunnleggende forståelse og skills, er det på tide å forlate public games.

Noen steder man kan spille da er:

Kanalen "Allstars" på b.net

#Dota.no på IRC Qnet

Garena (Det som het GGC -> http://www.garena.com/)

www.dota-league.com (Her lager du en bruker, og man tjener poeng om man vinner, og mister om man taper/forlater gamet før det er ferdig. Når man har nok poeng, og ikke så ille win ratio, kan man søke om å få VIP-status, og kan spiller da med andre som har VIP-status.)

Bare overse alle ungene i public games og ta alt i eget tempo. Og det med å "stjele kills" er bare tull. Det er samme hvem som får killet, bare det holdes innenfor laget, og jo fortere dere knerter karen, jo mindre sjanse er det for at han får hjelp av laget.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...