Gå til innhold

Den store Dota tråden

Anbefalte innlegg

Hei jeg har akkurat begynt å spille Dota.

Dota er altså et Warcraft 3 mod som de fleste kjenner til.

Jeg er ganske amatør så jeg tenkte jeg kunne lage denne tråden så vi kan tipse hverandre og dele kunnskap.

Jeg har både søkt og spurt etter en slik tråd.

Så mitt første spørsmål for å dra igang litt er, hvordan burde man starte på førsten. Kjøpe masse småting og så gå i kamp eller spare opp?

Kan legge til noe mer, hva er best for å komme fort opp i lvl. noen secret tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp HP-regen i starten. Vær defansiv og last-hit både dine egne creeps og fiendlige creeps.

Følg med på minimap. Viss det mangler motstandere i andre lanes, vurder å back litt. Vis manners, ikkje stjel neutral creeps og hero kills. skriv meir seinare... :)

Lenke til kommentar
derfor du MÅ lære deg hotkeys, trykk a etterfulgt av et museklikk på en på ditt lag som tåler 1slag.. har et eget tårn under 90hp, drep det..

Mener du at hvis vi har ett eget tårn på laget som har 90HP, at vi skal ødelegge det?

Lenke til kommentar

En nybegynnervennlig helt vil jeg si er Silent Assassin. Ultimaten er å være usynlig, og han er svært imba med bra nok gear. Unngå SA hvis de har mange strength helter (Sven, Huskar, Centaur Warchied o.l). Hvis motstanderne går mye inteligence helter, kan det anbefales, ettersom de belager seg mye på spells, som SA kan stoppe med Smoke Screen.

Som sagt er det lurt å last hitte, og denie. Hold nede alt knappen hele tiden for å se hvor mye helse et creep har. Når et creep begynner å få rød helse kan du begynne å angripe. Hvis du klarer å time det godt nok, får du inn det angrepet som dreper det. Det går mye på feelingen - som du får etterhvert - ingen er mestre med en gang.

En regel med tårn; er at når et tårn på din side er på 10% av maks helse, kan du begynne å slå på det.