smeboe Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Har plutselig fått masse penger jeg gjerne vil ha god rente på så fort som mulig. Om jeg putter de inn på BSU-kontoen min nå, vil jeg da kunne ta de ut FØR årsskiftet uten at de er bundet i boligsparing og blir ført på selvangivelsen? Mener å huske jeg har hørt noe liknende tidligere, men må ha det bekreftet for ikke å låse fast pengene mine. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 mulig det varierer fra bank til bank, men i min bank er BSU enveiskjørt (inntil den dagen man skal kjøpe bolig) Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Du kan ta ut det du sparer i BSU, inneværende år, uten at det påvirker avtalen. Det er kun det som står på BSU-konto ved årskifte som utløser skattefordelen. Dette varierer IKKE fra bank til bank! Hentet fra Forskrift til utfylling og gjennomføring av skatteloven §16-10-5. (2)a (2) Vilkårene for boligsparing anses ikke brutta. ved uttak av årets innbetalte sparebeløp senest 31. desember i inntektsåret, Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Men, hva vil du tjene på dette? Vet ikke hva renten er pr. d.d. men når du ikke kan sette inn mer en 15.000 pr. år, så er det begrensett hva du vil tjene de resterende 8 mnd. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hvis du setter inn 15.000,- 1. januar og tar ut igjen 31. desember, så vil du med dagens rentesatser (6,6% - 6,8%) tjene ca 1.000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå