lasse_hansen87 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hei sann.. Mitt norton, nis 2007 går ut neste uke.. Og skal skaffe meg Norton 360 2.0. Men det jeg lurte på var, om jeg kjøper det via norton.com siden.. Får jeg da en cd-key eller noe på mail da? Og en fil jeg kan laste ned?? Kan jeg evt brenne denne fila og installere det på den andre maskinen her i huset også?? Er Norton 360 2.0 bedre enn nis 2008? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Er Norton 360 2.0 bedre enn nis 2008? norton 360 er da den komplette sikkerhetspakken fra Symantec. Norton 360 er også den seneste versjonen av produktene. NIS 2008 kom i sommer, men Norton 360 2.0 kom nå for noen uker siden. Og hvis prisen er ganske lik, så går du selvfølgelig for Norton 360. Men du får ikke mindre beskyttelse av NIS 2008, så du får se på prisen. Det er ikke så altfor store forskjeller på produktet bortsett fra back up og vedlikehold. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Okay, da vurderer jeg å kjøpe Norton 360 2.0 fra norton.com Men hvordan fungerer det egentlig? Får jeg en fil jeg kan laste ned, og en serial kode eller noe sånt? pleier å formatere pcèn litt ofte, så hadde vært kjekt å slippe å laste ned norton fila hele tiden.. Noen som vet åssen dette funker? Vet dere om noen butikker utenom nettbutikker som selger norton 360 v2 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Ganske sikker på at du får en lisensnøkkel. Produktet kan du igrunn få tak i hvordan du vil, da det ikke er produktet i seg selv du betaler for, men lisensnøkkelen. Av samme grunn går jeg ut ifra at du får lov til å brenne den ut på cd, eller legge den på en ekstern harddisk... Hvor mange maskiner du kan installere den på, varierer utifra hvor mange lisenser du kjøper. Tror det er en pakke der du får 3 lisensnøkler, og en pakke der du får 1. Dette står det helt sikkert mer om på internettsidene deres... (du får nok et bedre svar på dette senere...) Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Leste at jeg ihvertfall kan laste det ned 60dager fra dagen jeg kjøpte det.. Og det måtte lastes ned på alle de maskinene som skulle ha det sto det.. Men kunne vært kjekt å vite om jeg fikk en licens nøkkel eller noe, og at programmet evt kunne brennes ut på cd og legges inn på den andre pcèn her i huset.. Håper at de svarer de som har evt kjøpt dette programmet over nettet. Lenke til kommentar
elo_ Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Når du kjøper programvare fra Symantecs hjemmesider, så kan du velge om du vil ha en nedlastbar versjon eller få tilsendt installasjonsplate i posten. Prisen er den samme, så det letteste er å laste ned med en gang. Etter gjennomført kjøp vil du få tilsendt en cd-key på mail. Installasjonsfilene du laster ned kan jo bare brenne på en cd hvis du vil slippe å laste ned hele på nytt senere. Lisensen du kjøper gjelder for inntil 3 PC-er i samme husholdning, så du kan trygt installere på flere PC-er i huset. Har ikke testet ut nis2008, men etter å ha installert Norton 360 2.0 så virker det på meg som et stabilt program som gjør jobben sin godt uten mye mas. Ser allerede klare forbedringer fra v1.0. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 så jeg får altså en cd-key på mail som jeg kan ta vare på... Og den fila som jeg laster ned kan jeg bare brenne ut eller legge på en backupdisk? Det er ikke noe problem å bruke samme fila og installere det seinere engang, eller på en annen maskin.? Lenke til kommentar
elo_ Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Stemmer. Installasjonsfila du laster ned (eller får tilsendt på fysisk plate) er "nøkkelen" som setter igang installsjonsprosessen og nedlastingen av resterende programfiler, så en internett-tilkobling er nødvendig uansett. Så lenge du tar vare på installasjonsfila og cd-key'en så er det alt du behøver senere. Når du installerer vil du også bli spurt om å opprette en "Norton Account". Det er en sikker lagring online som tar vare på hvilke programmer du har lisens på, cd-key, abonnementsperioden din osv. Så neste gang du da vil installere så starter du bare installasjonsfila, logger deg på din Norton Account når du blir bedt om det, og så legges cd-key inn automatisk og programmet aktiviseres og gjøres klart til bruk mens du sitter og ser på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå