Gå til innhold

Oppgradere gammel pc, lurt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis du ikke er så veldig nøye på hardware ol så finnes det jo mange "pakkeløsninger" rundt om på forskjellige nettbutikker til en grei pris. her feks. vil tippe at til ditt bruk så er dette en kongemaskin (du har ikke sagt noe om det, men går ut fra at pc ikkje betyr alt for deg hehe)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344159

Har egentli data dilla å spiller en del : P

Men jeg tenkte å lage ett sånn : "Kjøpedeler når jeg har penger" Prosjekt..

vil nok svare absolutt ja. kommer an på hva du skal bruke den til. tipper du ikke spiller så mye siden du har hatt den samme maskina i 7-10 år

Har ny maskin,men vil ha 2 spiller en del, men ikke alt for mye.. Hehe..

Den gamle har stått stille i ett rom i noen år..

Lenke til kommentar

anbefaler deg då å spare opp litt peng 7-8000 til 10000 uten skjerm så får du kjøpt deg en rå pc enn å kjøpe litt nå og da som du kommer til å angre på i etterkant evt hvis du skjønner. lissom at du no kjøper et middels skjermkort for du ikke har mer peng akkurat no osv

Lenke til kommentar
Hallo!

Har en gammel pc ståendes her, som jeg

lurte på om det var lurt å oppgradere?

Tenkte på, ny hdd,skjermkort,ram, kanskje hovedkort osv?

Noen som vet?

Er mellom 7 og 12 år den pc`n..

Det har ingenting for seg.

Bare kast skraphaugen, og kjøp en billig Dell eller noe sånt. Legger du i 2500-3500kr får du en helt kurant PC til surfing og tekstbehandling

Lenke til kommentar
Men jeg tenkte å lage ett sånn : "Kjøpedeler når jeg har penger" Prosjekt..

Da vil du ende opp med å ha en treg PC helt til du har skiftet ut nær sagt alle delene.

Du kan kjøpe en større disk til PC-en, men den blir ikke særlig raskere av det.

Du får sannsynligvis ikke tak i prosessor og RAM til det hovedkortet du nå har (- og det samme gjelder kanskje skjermkort -), så der må du skifte alt i en smell allikevel.

Strømforsyningen du har er kanskje også for svak til å takle nye, kraftigere komponenter, så den må også byttes, .. osv.

Kjøp heller en ny maskin med utvidelsesmuligheter til en rimelig pris, så kan du legge til mere RAM, og bytte til en kraftigere prosessor og/eller skjermkort etter hvert.

Lenke til kommentar

Hvis prosessoren er på ca. 1GHz+ og du kun skal bruke den til lett surfing og kontorarbeid, så kan det gjerne være like greit å prøve å skaffe litt ekstra ram til den for et slikk og ingenting på bruktmarkedet, så kan det være verdt det, ellers; NEI. Som sagt, kun RAM (eller en billig, brukt prosessor som passer HKet hvis det er socket a eller noe i den dur). Kort sagt, ikke mer enn etpar-tre hundrelapper. Beste er om du gir oss specs her.

Lenke til kommentar
Kan det stemme att det kan være en (Fujutsu) Siemens Xpert 7800?

Kjenner til denne modellen i alle fall, og da er det snakk om noe omkring Pentium2 (350Mhz) med ca 128MB minne på de jeg husker.

Så med mindre din er dramatisk mye bedre enn de jeg har hatt er det ikke så mye å oppgradere på nei.

Jeg prøvde for ikke så veldig lenge siden å bruke et av disse kabinettene til en 3Ghz P4, men det gikk ikke det heller, fordi strømforsyningen var plassert slik at den krasher i prosessor vifte. (strømforsyning kan du forresten heller ikke bruke på noe av nyere dato).

Så mitt svar er nei, det lønner seg ikke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...