Gå til innhold

Maya II (9700 Pro) problemer

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg endelig beskjed fra posten om at mitt Gigabyte Radeon 9700 Pro (Maya II) var hos posten. Jeg går glad og fornøyd ned og henter det, fjerner GF2GTS'n fra pc'n og plugger inn det nye vidunder kortet. Jeg har da fjernet det som jeg kan finne av nVidia stuff.

Installerer drivere fra driver cd'n og etter noen restarter har jeg Catalyst 3.1 og nyeste versjonen av Control Panelet inne.

Ganske håpefull fyrer jeg opp UT2003 v. 2180 og setter opp detaljnivået fra Normal til Highest, setter opp oppløsning til 1024x768 fra 800x600 og legger til noen detaljer for å se hvor mange FPS jeg får. Til min store forbauslse fikk jeg mellom 20 og 40. Jeg setter ned detaljene til High. får går _litt_ bedre (30-45). Jeg stiller innstillingene til gammelt nivå, og neimen om ikke FPS'n var omtrent den samme (30-50) (@ DM-Compressed).

Jeg skal legge til et screenshot av UT2003 så fort som mulig.

Jeg kjørte også UT2003 Benchmark:

Flyby: 97.8

Botmatch:33.2

Flere benchmarks:

3dMark2001SE build 330

GF2GTS: 3600

Maya II: 8200 (Det hakket mer enn GF2GTS'n på noen tester(Fill Rate og Car og Vertex Shader)

3dMark2003:

GF2GTS:149 :lol:

Maya II: 2650

CS:

GF2GTS: 60-80, hvertfall stabilt, jeg lærte meg nettopp commandoen: cl_showfps 1

Maya II: 30-60

Må nevne at det er Rev 1.0 men såvidt jeg vet skal ikke det gjøre så mye.

Øvrig system:

AMD Athlon™ 1.3 Ghz @ 200Mhz FSB

640MB PC-133 SD-RAM

Apollon KT133

(VIA)

Står noe om flashing av BIOS i manualen, men jeg har blitt fortalt at det ikke er nødvendig.

Hva skal jeg gjøre? Be om nytt kort siden det ikke funker skikkelig? Formatere og se om det blir bedre? Angre kjøpet og slite med GF2GTS?

Jeg er "avhengig" av UT2003(clan), grunnen til at jeg kjøpte nytt grafikk kort var for å spille UT2003 og nyere spill med bedre grafikk uten hakking.

Takker dem som leste gjennom og dem som kan hjelpe meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er definitivt noe gæærnt her ja. Prosessoren din holder deg nok litt tilbake, men neppe på langt nær så mye som scoren din skulle tilsi. Du burde ihvertfall få 11-12.000 i 3DMark 2001 og over 4500 i 3DMark 2003.

Sjekk innstillingene for AA/AF/Texture detail/Mipmap-level under D3D og OpenGL-tab'ene i ATI sitt kontrollpanel og prøv eventuelt å justere disse. (Display properties / Settings / Advanced).

Skru også av eventuelle bakgrunnsprogrammer (messenger / icq o.l.) for å se om det hjelper. Personlig skrur jeg av 'alt' av slikt - også firewall og virusscan når jeg spiller (er kanskje ikke nødvendig, men har bestandig gjort det).

Edit: Sjekk at du har DX 9 installert også.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Øvrige innstillinger i Kontroll Panelet:

Vsync: always off

AA og AF: Application Preference.

Mipmap Detail Level & Texture Preference: Quality

TRUFORM: Application Preference

Fast Writes: Off (Current Status: Off)

AGP Speed: 4X (Current Status: 4X)

Huff..

MSN er av når jeg spiller..

Vet hovedkortet, prosessoren og rammen trekker ned, men det det gikk jo bedre med et GeForce 2! SKAL gå bedre med Radeon 9700..

DX9 må has for å kjøre 3DMark2003 :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...