Gå til innhold

Er du en baktørker eller fremtørker ?

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det her ser jeg i prinsippet på som spam, men kan forklare. Det er er fire grunnleggende former for tørking. 1, hånden inn fra forsiden og tørke mot ballene. 2, Hånden fra baksiden og tørke fra ballene. 3. Hånden inn fra forsiden og tørke fra ballene. 4, hånden fra baksiden og tørke mot ballene. Vi har også diverse varianter av disse igjen, som stående baktørking.

EDIT: Skrivefeil.

EDIT: Kan se ut som om jeg har postet to poster etter hverandre, men er fjernet en post mellom mine. :)

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar

Hvis man har ganske sterkt papir kan man jo være både bak og fremtørker da, en hånd forran og en bak og holder papiret sånn at det går inn i sprekken, også drar man fram og tilbake^^

Prøves på eget ansvar, har ikke prøvd dette selv^^

Lenke til kommentar
Crunchere? Der høres ganske tvilsomt ut spør du meg... Foldere tar jeg. Det er snakk om flere tørk på samme papir sant?

Er du en folder så varer kanskje rullen lenger, men jeg er en cruncher og føler det river bedre. synes det blir litt for puslete med flatt ark.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Crunchere? Der høres ganske tvilsomt ut spør du meg... Foldere tar jeg. Det er snakk om flere tørk på samme papir sant?

Er du en folder så varer kanskje rullen lenger, men jeg er en cruncher og føler det river bedre. synes det blir litt for puslete med flatt ark.

Med krølling får man definitivt mer friksjon og får med seg mye mer, i forhold til bretting. Med krølling derimot får man bare gjenbrukt papiret ca to ganger pr. tørk (vanskelig å brette flere ganger), i motsetning til sistnevnte der det er mulig å brette mange flere ganger (alt etter hvor tynt lag mellom brette-lagene man er konfortabel med).

Edit: Når jeg tenker meg om. Bretting fører vel til at man i mye større grad bare smører det utover, istedet for å absorbere opp i papiret ?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Papir i skåla er et evig godt triks alle vi erfarne tørkere benytter oss av :yes:

Ja, det er et godt triks når første brigade kommer ned, men når andre brigade kommer, da er jeg like langt igjen :thumbdown:

Hadde vært kjekt med en do som det var en slags gelé nedi, ikke vann, man hadde sluppet backsplash, og det hadde vært litt fancy å se på :dribble:

Lenke til kommentar

Med krølling får man definitivt mer friksjon og får med seg mye mer, i forhold til bretting. Med krølling derimot får man bare gjenbrukt papiret ca to ganger pr. tørk (vanskelig å brette flere ganger), i motsetning til sistnevnte der det er mulig å brette mange flere ganger (alt etter hvor tynt lag mellom brette-lagene man er konfortabel med).

Edit: Når jeg tenker meg om. Bretting fører vel til at man i mye større grad bare smører det utover, istedet for å absorbere opp i papiret ?

Nå har jeg aldri brukt papiret på flere sider, er det vanlig? ser for meg at man får det på fingra og det er jo ikke så lekkert.

er egentlig lenge klar over at jeg bruker mye driterull, men har ikke klart å komme fram til grunnen på egenhånd =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...