Gå til innhold

mkv til PS3. HJELP

RatedR

Anbefalte innlegg

hadde vært rått om WMD-hd hadde vært støtta siden mange torrentsider legger ut hd-filmer i dette formatet.. gidder ikke konvertere filer

ps3 støtter WMV HD! har jo GTA trailere i WMV HD og mange mange andre spill trailere og :) så ifra det, så må jeg jo si at den støtter WMV HD :)

takker for tips, da setter jeg et par 10gb filmer på lasting og tester i helgen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hadde vært rått om WMD-hd hadde vært støtta siden mange torrentsider legger ut hd-filmer i dette formatet.. gidder ikke konvertere filer

ps3 støtter WMV HD! har jo GTA trailere i WMV HD og mange mange andre spill trailere og :) så ifra det, så må jeg jo si at den støtter WMV HD :)

takker for tips, da setter jeg et par 10gb filmer på lasting og tester i helgen :)

gjorde dette på mandag. Satte igang konvertering på tirsdag, i dag tidlig var den enda ikke ferdig med konverting, og jeg har en rimelig feit PC.....

Lenke til kommentar
HæH?

Jeg konverterer 4gb mkv til avi i løpet av 4 minutter.

Og har ingen konge-pc!

Min pleier også det, men det er noen filmer den må konvertere mere på enn andre av en eller annen grunn. Jeg snakket om i de værste tilfellene. Som regel tar det som du sier kun noen minutter.

Lenke til kommentar
Hva er det du konverterer? MKV eller WMV-HD?

mkv

vil du vite mer kan vi ta det på PM :p

Ingen grunn til å ta det på PM, andre folk kan ha bruk for det her og. Sikker på at du har riktig innstillinger? Sjekk configuration, viktig at 'Output File Extension:' står som .vob, for hvis ikke så må du konvertere, noe som tar mye lenger tid enn å bare skifte container fra .mkv til .vob.

Edit: Skulle gjerne hatt filnavn og, men tviler på at det er lov. Så DEN kan du godt sende på PM. :p

Endret av Tiidus
Lenke til kommentar
HæH?

Jeg konverterer 4gb mkv til avi i løpet av 4 minutter.

Og har ingen konge-pc!

Min pleier også det, men det er noen filmer den må konvertere mere på enn andre av en eller annen grunn. Jeg snakket om i de værste tilfellene. Som regel tar det som du sier kun noen minutter.

Er vel som regel når bare lyden må konverteres. Får selv dette når jeg konverterer fra mkv til vob noen ganger (mange ganger egentlig), står muxing i mkv2vob, regner med det er for lyden.

Lenke til kommentar
Hva er det du konverterer? MKV eller WMV-HD?

mkv

vil du vite mer kan vi ta det på PM :p

Ingen grunn til å ta det på PM, andre folk kan ha bruk for det her og. Sikker på at du har riktig innstillinger? Sjekk configuration, viktig at 'Output File Extension:' står som .vob, for hvis ikke så må du konvertere, noe som tar mye lenger tid enn å bare skifte container fra .mkv til .vob.

Edit: Skulle gjerne hatt filnavn og, men tviler på at det er lov. Så DEN kan du godt sende på PM. :p

Skal kikke litt mer på dette i morgen tror jeg, eller når jeg har tid.

Lenke til kommentar
Siden det er så mange som bruker mkv2vob lurer jeg på om noen har en løsning til feilmelding: unsupported audio codec. (Har allerede et innlegg, men skader vel ikke å spør 2 ganger?) :-P

Får du dette på alle filer, eller er det en enkelt/få filer?

Edit:

Latest version of avidemux can http://www.razorbyte.com.au/avidemux/

Open your video, when it says "do you want to use that mode..." say yes

Set video sidebar => Copy

Audio sidebar => AC3, configure your bitrate, filters or gain if you want. You may have to manually set mixer to 5.1

Format => MKV

Press save, include the extension (e.g. "myfile.mkv")

Kjapt googlesøk.

Endret av Tiidus
Lenke til kommentar

Jeg får det bare på en fil...

Edit: prøvde med avidemux men programmet krasjet bare.

Eneste forskjell er at lydfilen er i mpeg format istedenfor DTS eller AC3

Edit 2: Har endeli løst problemet, det var egentli en mpa fil.

For andre som har fått unsupported audio codec kan du løse det på følgende måte.

1. Demux mkv. fila med TsMuxer

2. Du får da 2 filer, en H264 fil og (i mitt tilfelle) en mpa fi

3. Converter mpa fila med Xilisoft Video Converter til Ac3 format

4. I Tsumuxer legg til h264 fila og den nye Ac3 fila å mux den til ts, eller m2ts.

5. Enten kan du brenne dette ut på plate eller streame med Tversity eller lignende.

Eller ta ts fila å muxe til avi med mkv2vob så du kan streame via lan til PS3.

Endret av RatedR
Lenke til kommentar
Etter mine erfaringer, nei. mpeg2 og xvid ser like bra ut, men xvid tar selvfølgelig mindre plass. Er du som meg, så sletter du fila etter å ha sett flmen - så da betyr ikke størrelsen så mye.

den er go.. ser ut som jeg endelig skal slippe å laste DVD-r for å få grei kvalitet på filmene, både lyd- og bildemessig :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...