Gå til innhold

mkv til PS3. HJELP

RatedR

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bruker et program til aa konvertere mkv til TS eller VOB, legger de da til ps3 med minnepenn. Men kan bare spole i 1,5x, er det noen maate aa legge til kapittler eller kunne spolle som en kan paa dvd filmer?

( har engelsk vista saa mangler de 3 siste bokstavene i alfabetet :S )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har begynt å bruke ett program som heter mkv2vob. Jeg velger der at jeg vil ha avi som output. Programmet konverterer da til dette, å også fra DTS til AC3. Vet ikke helt hvorfor dette, men er nå sånn det blir ihvertfall. Etter dette er gjort, sletter jeg mkv filen, å legger den nye avi filen i en delt mappe og ser den via LAN på PS3.

Her er forøvrig link til programmet

http://www.3r1c.eu/mkv2vob/mkv2vob.exe

Er konstant under arbeid, så det kommer oppdateringer ganske ofte. Støtte for 1080p konvertering kom idag å funker helt 100 :D

Lenke til kommentar

Takk JimRamse :D

Funket fint, trodde kvaliteten ble forandret vis du muxet til avi, men det stemmer ikke.

Eneste er lyden som du sier, men kaamer naak oppdatering til det.

Det tar ikke mer en 5 min vis du bare muxer, men vis du maa encode kan det ta flere timer.

Lenke til kommentar
Man får 5.1 lyd fra .avi også. Får man bedre lyd og bilde av å kjøre vob istedet altså? Isåfall gjør jeg jo selvsagt det.

Hvis du må konvertere video sporet med din løsning så anbefaler jeg at du prøver med vob en gang også, for hvis du bare remux'er filen ifra mkv til vob og ikke rekomprimerer så mister du ihvertfall ikke noe kvalitet. Fort går det også, ca 1GB i minuttet på min maskin.

Lenke til kommentar
hadde vært rått om WMD-hd hadde vært støtta siden mange torrentsider legger ut hd-filmer i dette formatet.. gidder ikke konvertere filer

ps3 støtter WMV HD! har jo GTA trailere i WMV HD og mange mange andre spill trailere og :) så ifra det, så må jeg jo si at den støtter WMV HD :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...