Gå til innhold

Hjelp! Hvor vanskelig kan det være å feste en intel cpu

dup

Anbefalte innlegg

Hei!

Har endelig fått oppgraderingsdelene mine i posten. Sitter å skrur sammen nå. Jeg har en Intel E6750 jeg prøver å montere.

Men trodde jeg aldri skulle spørre om det her, men hvordan i alle dager skal man feste denne? Tenker da på vifta som følger med. Makan til krøkete opplegg! De skruene man skal trykke ned og vri på, men det var da vitterlig ikke så enkelt?!

Sikkert en rotete post dette her, men er frustrert! :)

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har endelig fått oppgraderingsdelene mine i posten. Sitter å skrur sammen nå. Jeg har en Intel E6750 jeg prøver å montere.

Men trodde jeg aldri skulle spørre om det her, men hvordan i alle dager skal man feste denne? Tenker da på vifta som følger med. Makan til krøkete opplegg! De skruene man skal trykke ned og vri på, men det var da vitterlig ikke så enkelt?!

Sikkert en rotete post dette her, men er frustrert! :)

Noen tips?

Hvordan vifte har du? har du mulighet til å ta noen bilder?

Lenke til kommentar

skru? riktignok en stund siden jeg monterte min q6600, men kan ikke huske å ha skrudd noe.

enkleste kjøleren jeg noengang har montert, var bare å presse de 4 pinnene ned i hullene på HK og så sneppet de på plass, men man måtte ta i litt

Lenke til kommentar

Hvis det er stock kjøleren så skal de 4 pinnene bare trykkes ned, du vil høre et klikk. Du skal bare vri på de når du skal ha den ut igjen. Dersom du ikke får den neddi nå må du vri de tilbake til standard posisjon og dra utover slik at den "krok" mekanismen er liten igjen...

Lenke til kommentar

Ok, da får jeg prøve det. Står nemlig i bruksanvisningen på hovedkortet at man skal skru i tillegg. Men står ikke noe om dette i bruksanvinsningen til cpu'en.

Da gjelder det bare å finne standardposisjonen.

Merkelig at det bare er jeg som sliter med dette. Har da skrudd sammen en del maskiner opp gjennom årene, men aldri knotet slik som dette!

Takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar

Hehe! Ja føler meg ikke så lur nå. Viste seg at dere hadde rett. Etter at jeg fikk skrudd dem tilbake til standardposisjon, så trykket jeg dem rett inn. Og nå sitter den fint. Selv om jeg ikke hørte noe klikk på den ene skruen?! Men satser på at det holder :)

Men kan alikevel ikke si jeg likte denne løsningen. Stoler liksom ikke helt på at den sitter...

Men takk for hjelp og støtte! :)

Lenke til kommentar
Hehe! Ja føler meg ikke så lur nå. Viste seg at dere hadde rett. Etter at jeg fikk skrudd dem tilbake til standardposisjon, så trykket jeg dem rett inn. Og nå sitter den fint. Selv om jeg ikke hørte noe klikk på den ene skruen?! Men satser på at det holder :)

Men kan alikevel ikke si jeg likte denne løsningen. Stoler liksom ikke helt på at den sitter...

Det skal være ett lite klikk på hver, viktig at den sitter godt. :)

Lenke til kommentar
Høres ut som det samme jeg slet med når jeg monterte vifta på min q6600. Følte meg lit noob når jeg satt et kvarter for å montere en vifte..... :blink:

Mener feilen min er lik din. Skrudde rundt når jeg hadde puttet pinnene nedi.

Hehe samme her, satt en stund på den første vifta, skjønner ikke hvorfor de ikke har en vanlig løsning ala AM2.

Lenke til kommentar

Bare prøv og dra i hvert hjørne av kjøleren utover, du skal ikke klare og rikke på kjøleren. Den skal bare løsne dersom du vrir.

Lenke til kommentar

Viktig å plassere vifta sånn at pinnene ligger rett ovenfor hullene før du begynner å presse ned på noe. Sjekk at de svarte pinnene mellom hvite plasten er dratt opp, og at de hvite "vingene" ikke stikker langt ut til sidene. Ellers skal det bare være å presse de rett ned til du hører klikket. Good luck :D

Lenke til kommentar

Huff, har slitt med dette selv. Udugelig løsning Intel har laget her, var jo fryktelig enkelt å bøye de knottene, og da var jo helvete løs. Endte vel opp med at jeg dro den svarte tappen helt opp, presset den hvite tappen nedi, så skrudde rundt. Aner ikke om det faktisk ble rett, men satt no noenlunde ok fast.

Forresten, helt utrolig udugelig at viften ikke har noe form for beskyttelse rundt... Har opplevd flere ganger at kabler og kontakter har kommet inni viften og stoppet den fra å snurre rundt. Ene gangen stod den drittviften fast i nesten et døgn mens jeg testet en maskin for en kompis. Litt flaks at den ikke ble brent i fillebiter. Hadde det kostet så fryktelig mye med en tynn plastikkramme rundt selve viften, slik at ikke noe kom inni viftebladene Intel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...