EinarEriksen Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 En femtocelle er en egen basestasjon du kan ha i stua di. Les mer Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det kunne jeg faktisk hatt bruk for ettersom det er flere dødsoner i huset mitt, men blir vel stanset av Politiet e.l. De bruker vel bl.a. mobilnettet til å spore mobiler, noe som kan gjøre det vanskeligere ettersom disse stasjonene kan flytte på seg. Lenke til kommentar
FilleteBill Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det faktum at du må ha bredbånd gjør vel at dette mister en stor del av nytten, ettersom: 1: Bredbånd = IP-telefoni. 2: De fleste boplasser i Norge har mobildekning, samt brorparten hytter med bredbånd, kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Når det begynner og komme TV og Bredbånd inn i hytta mi så kan jeg ikke kalle det for noen hytte. Mer som et Sommerhus. Lenke til kommentar
FilleteBill Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Når det begynner og komme TV og Bredbånd inn i hytta mi så kan jeg ikke kalle det for noen hytte. Mer som et Sommerhus. Akkurat. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Grei løsning for distriktene. Byr vel også på problemer for CellID, for ikke hvem som helst skal få tilgang til den fysiske adressen til IP-adresser. Om man kunne gitt slike stasjoner en bestemt type cell-navn så de ikke ble tatt med i beregningen (eller ukjente celler utelates kanskje allerede, hva vet jeg) kunne akkurat det problemet vært løst, og som noen nevner kan det med GSM-sporing løses lett siden Politiet har tilgang til IP-informasjon. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Om noen uker: AttoCellene er oppfunnet, mindre enn før! Nye uker: - ZeptoCeller oppfunnet, 10 ganger så mindre - YoctoCeller oppfunnet, enda engang 10 ganger mindre enn ZeptoCeller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Grei løsning for distriktene. Byr vel også på problemer for CellID, for ikke hvem som helst skal få tilgang til den fysiske adressen til IP-adresser. Om man kunne gitt slike stasjoner en bestemt type cell-navn så de ikke ble tatt med i beregningen (eller ukjente celler utelates kanskje allerede, hva vet jeg) kunne akkurat det problemet vært løst, og som noen nevner kan det med GSM-sporing løses lett siden Politiet har tilgang til IP-informasjon. Jeg ser ingen av de problemene du snakker om. Pico, atto, femto eller hva de enn heter så er de helt vanlige GSM-celler, bortsett fra liten rekkevidde (noe som er en fordel ved radioplanleggingen). Det *nye* i denne artikkelen er at basestasjonen er koplet til controlleren ved hjelp av bredbåndsforbindelsen hjem til site-eieren. Tradisjonelt har denne forbindelsen gått via dedikerte samband, men siden bredbånd hos private er blitt bedre og bedre, kan man ta sjansen på å bruke privat bredbånd til et av grensesnittene i GSM-systemet. Cell-ID og alt det der håndteres som før. Og dette har ikke noe med IP-telefoni å gjøre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg lurer på om man egentlig bør få betalt for å opprette en femtosone med mobildekning. Særlig siden man må bruke av bredbåndet sitt for å få det til å fungere. Sonen vil jo nødvendigvis ikke være låst til innenfor de 4 ytterveggene men også folk utenfor huset og naboer vil trolig få dekning. Telenor og Netcom vil også spare en del penger på at folk godtar å ha små basestasjoner hjemme. Det bør derfor være åpenbart at man bør få betalt eller få rabatter for å tilby dekning via sitt hus. F.eks i form av at NetCom/Telenor betaler for alt nødvendig utstyr og man får 100 kr rabatt på telefonregninga hver måned. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 I USA får man jo betalt for å montere antenner for mobilselskap på husene sine, så alt er vel mulig. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Men er dette bare sprøyt eller vil det faktisk forbedre mitt mobilsignal i heimen? Vil det koste meg noe mere enn prisen å kjøpe produktet? Klarer den flere enn en mobiltelefon av gangen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg