eirik.j Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Ok, så hva stopper meg i å skru opp FSBen, på det K7D Master-L hovedkortet som jeg har tenkt til å kjøpe da? Du sa at det var flaskehalsen på hovedkortet men kan ikke den skrus opp? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 i dataene til kortet ditt står det at det støtter opptil 266FSB. det står ingen ting om AGP muligheten men regner med det er 4x Nytter lite å overklokke til en hastighet kortet ikke støtter. Dette gjelder både FSB, CPU Mhz og annet. Dagens kort støtter gjerne 333FSB og 400FSB... enkelte kort, som mitt, kan en velge FSB opptil 256 hvor du kan endre i 1Mhz trinn.. (eks.: 166, 167, 178 osv osv...) hvor denne blir multiplisert med 2. foreks 178 = 356. eks. 133 blir 266.. 166 blir til 333 (som jeg bruker) 200 blir til 400. kortet ditt vil stoppe på 133. mitt hovedkort kan i ein kjapp teori oppnå 256 = 512 FSB med pinlig overklokking men nå har eg for dårlig ram til dette så eg kvile meg på 333 som rammen er satt til. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Båndbredde er såklart ett problem, men som sagt senere her: Once You Dual, You`l never go back eller .no. jeg satt bare en gang på en dual maskin og jeg solgte tv`en min for å få råd til ett dual system selv det er kjempegøy. men du må huske på å kjøpe amd athlon MP sånn at du er sikker på at de fungerer, eller du kan kjøpe en XP og "låse den opp" for dual Lenke til kommentar
eirik.j Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Låse opp????? Dersken heller, må athlon XP låses opp for å kjøre dual? Dette var et uventet problem må jeg si. Hvordan låser jeg den opp, hva skjer om jeg ikke gjør det og hvorfor må ikke MP låses opp da? Lenke til kommentar
hkg Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Låse opp????? Dersken heller, må athlon XP låses opp for å kjøre dual? Dette var et uventet problem må jeg si. Hvordan låser jeg den opp, hva skjer om jeg ikke gjør det og hvorfor må ikke MP låses opp da? MP må ikke låses opp fordi den er lagd for å kjøre dual, xp er ikke... Lenke til kommentar
eirik.j Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Ok, greit nok, men jeg har ikke råd til å kjøpe to MP prosessorer. Hvordan låser jeg opp XP prosessorene da? Og hva skjer hvis jeg ikke gjør det, starter den bare ikke eller hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå