Hagez Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Rundt firetiden her om dagen skulle jeg ut å kaste søpla. Jeg bor i blokk i Oslo og for å kunne benytte søppeldunkene må man ha nøkkel, den samme man bruker for å komme inn i blokka. Utenfor så jeg en dame som samtidig med meg gikk bortover til søppeldunkene for å kaste en liten pose søppel. Hun tok frem nøkkelknippet og forsøkte ca fire nøkler før jeg sa jeg kunne åpne siden jeg også skulle kaste søppel. På vei inn igjen i blokka holdt jeg opp døra for henne, og i det hun passerte meg skimtet jeg en blokk. Da begynte det så smått å ringe en bjelle. Inne i oppgangen min stod en mann med tilsvarende blokk å snakket med en nabo. Instinktivt gikk jeg ned i kjelleren istedenfor døra til leiligheten min, og tok en tur på butikken. Ja, jeg prøver å snike meg unna NRKs tv-lisens. Har jeg TV slik at jeg er pliktig til å betale? Ja. Men jeg har ikke TV-uttak i leiligheten min, og det er ingen signaler med bordantenne. Såvidt jeg har fortstått er jeg fortsatt pliktig. Det er da helt uhørt å måtte betale for en tjeneste man ikke får! Har vurdert å snakke med innkreverne hvis jeg skulle støte på en, og forklare situasjonen. Noen som har tro på at jeg blir møtt med forståelse? Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hehe, nice one! Er man pliktig til å svare dem om de kommer på døra i det hele tatt? Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Tror ikke det, de har (heldigvis) ikke politimyndighet. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Denne NRK lisensen er en av mange forbannelser i dette landet, fullstendig på trynet. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jeg har aldri hatt besøk av de, ikke at jeg vil det heller. Hvordan fungerer det egentlig? Kommer de inn og kan skrive "regning? Lenke til kommentar
Hagez Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Såvidt jeg har forstått funker det sånn: - så lenge man har mottakerutstyr, dvs. en tv som kan kobles til tv-nettet, skjermkort på pc som kan kobles til tv-nettet eller andre enheter som f.eks videospiller med tuner, så er man pliktig til å betale lisens. Butikker som selger sånt plikter dermed å sende navnet ditt til nrk. - nrks lisensinnkrevere er ikke politi eller toll så de har ikke krav på å komme inn i boligen din. Men man kan være uheldig. En kompis åpnet døra for en lisensinnkrever akkurat i det tvn høyt og tydelig ønsket velkommen til nrk nyhetene. Tror det er et triks å komme rundt nyhetstider faktisk, siden flest folk har på tvn akkurat da ;P Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg skulle nesten ønsket jeg fikk besøk av noen fra nrk. Da kunne jeg kanskje fått et bra svar hvorfor de bare sender dritt jeg ikke gidder se på. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Lydar betyr ingenting, det kan være opptak. Med mindre dei fysisk ser apparatet kan dei ikkje kreve noko som helst. Ikkje slepp dei inn, ikkje la dei stå i døråpninga in gang. Sei nei takk og steng døra. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hvis ingen er hjemme når kontrollørene kommer, så tar de telefonen i bruk. De gir garantert ikke opp. Her er det bare å kaste inn håndkleet og bidra til felleskapet. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Lydar betyr ingenting, det kan være opptak. Med mindre dei fysisk ser apparatet kan dei ikkje kreve noko som helst. Ikkje slepp dei inn, ikkje la dei stå i døråpninga in gang. Sei nei takk og steng døra. Nei takk?? De selger vel ikke noe. De kan ikke kreve noe som helst, men kommer de på døra så spør de vel rett ut om du har mottaker i boligen...ikke like lett å lyve de rett opp i ansiktet da. Vil dere virkelig gjøre dere til kjeltringer for de to store lappene i året? Husk at dere da vil måtte leve i konstant frykt for nye besøk av kontrollørene...er det virkelig verdt det? Lenke til kommentar
glennib Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Tviler på at du blir møtt med forståelse om du snakker med dem og inrømmer at du har TV-apparat... Kan jo aldri vite, men jeg ville ikke sagt det. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Du kan jo si at du har viktigere ting å gjøre da, noe som faktisk er sant siden jeg ikke kan finne en værre måte å bruke tiden på. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Dei kan ikkje gå inn, sei du ikkje har TV og lukk døra. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg har fått besøk noen ganger og sier hyggelig at jeg ikke har noe TV. En kompis åpna døra mens TVen stod på slik at kontrolløren så dette, han sendte brev om at det var webTV og slapp regningen. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hva gjør man om man selger sin eneste tv-tuner i form av for eksempel en tv til en annen person? Må man omregistrere tv'en, eller ordner man det når man ikke betaler regninga og de kommer på døren? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Du sender brev (meiner du måtte bruke brev, ikkje e-post) til Lisenskontoret. Informasjon om det finn du på nettsidene til NRK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå