Gå til innhold

Ustabilt system

Anbefalte innlegg

Har fått problemer med å få maskinen min stabil. Nå er den så stabil at jeg kan høre på musikk og gå på internett, men hvis jeg skal fks installere opera eller java o.l restarter maskinen av seg selv.

Noen som har råd eller lignende erfaring? Post det!

Trenger hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste gang det egentlig skulle ha restartet nå vil du få opp en bluescreen. Skriv ned det som står i midten av skjermen, som f. eks MASTER_BOOT_VOLUME_FUCKED eller I_DONT_LIKE_CHEESE etc. Aøtså det som står med store bokstaver og liggestrek :)

Lenke til kommentar

kjører nå med en litt (veldig) gammel maxtor harddisk ata33, kan noen av feilene komme av det? etter jeg skrudde av automatisk restart har makinen ikke vært restartet utenom meg selv

får faktisk kjørt opera nå!

Lenke til kommentar

sjekk disken for feil og defragmenter da! Skal ikke være noe mer ustabil for det.

Pc'en min skrur seg av den oxo når cpu blir for varm da.. snakker om 65C med en jalla, wannabe bra kjøler (Silent, but hot as hell Twin)

2 12dB Papst kab vifter har jeg oxo

Lenke til kommentar

nå er ikke maskinen overklokket, den er ved helt standard hastigheter. fikk en feilmelding nå nettopp ved forsøk av å installere itouch tastaturet mitt:

dette stod i feilmeldinga:

det oppstod en feil under flytting av data: -2147024773

Komponent:Disk <1>

Filgruppe:<disk1>disk1 files(1)

Fil:c:progarmfilerinstallshield information

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar

som sagt har jeg ikke overklokket nå, og har heller ikke overklokket med maxtor harddisken

ved 2,4 ghz er den ikke så stabil pga kjølinga (taisol m 80mm delta) skal kjøpe ny kjøler snart

Har en seagate barracuda 120 gb som jeg ikke kan installere OS på, så derfor må jeg kjøre på en dtritt hd, kan det være feil med Hd`en?

Lenke til kommentar

Ellers må det sies at du balanserer på en slakk line mellom å tyne systemet for siste bloddråpe, og å ha et stabilt og feilfritt system. Mitt råd ville være å roe ned overklokkingen og innse systemets begrensinger, eller å kjøpe ny HD og kjappere minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...