ministian Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 hei har begynt i ny jobb nå og har fått i oppgave og, foreta en risikoanalyse av faren for virusangrep på bedriftens utstyr. hva skal jeg gjøre? hva skal jeg passe på og få med osv? er helt ny på dette evne, så er stor fornøyd med alle tipsene jeg får takk for svar Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Noen få tips til hva du kan gjøre. Sjekk brannmurene, kontroller hva slags tillatelser brukerne har, om de får lov til å installere programmer eller ei. Hvilke nettsider de har tilgang til. Og sikre at alle brukerne har oppdatert antivirus. Endret 9. april 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) antivirus, brannmur og sikre nettverk er vel det viktigste... Også fint om det holdes kurs regelmessig i hvordan man skal bruke en pc på sikkert vis... Som blåbær nevner: lisenser er også viktig å passe på, men det har vel ikke direkte noe med sikkerheten å gjøre? edit: sett deg litt inn i hvilke brannmurer/antivirusprogram som er bra, og pass da på at det ikke blir brukt dårlige brannmurer eller antivirusprogrammer... Endret 9. april 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
ministian Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 antivirus, brannmur og sikre nettverk er vel det viktigste... Også fint om det holdes kurs regelmessig i hvordan man skal bruke en pc på sikkert vis... Som blåbær nevner: lisenser er også viktig å passe på, men det har vel ikke direkte noe med sikkerheten å gjøre? edit: sett deg litt inn i hvilke brannmurer/antivirusprogram som er bra, og pass da på at det ikke blir brukt dårlige brannmurer eller antivirusprogrammer... takk for svar ble litt klokere nå, eneste sikkerhets momentet jeg ser med lisenser er at det kun er it ansvarlig som skal holde rede på de, og at de ikke skal ligge og slenge. er det noe jeg kanskje burde ta med? noe jeg også kanskje bør ta med er hvordan det trådløse nettverket er satt opp? kryptert osv? tar også gjerne imot flere innspill. på forhånd takk Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg sa ingenting om lisenser, det jeg mente med tillatelse var om brukerne hadde lov til å installere programmer på PC-en sin. Altså om de har rettigheter til det, alternativet er at admin gjør det over nettverket om det er noen programmer man trenger. Det jeg tenkte på var hvor fort det er å laste ned et virusinfisert programvare eller sånn toolbargreie uten at man faktisk skjønner hva det dreier seg om. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 ahh beklager missforståelsen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå