hagfors Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Faen er det som går av folk? Er jo helt sykt.. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det der var intet mindre enn forstyrrende. Håper det får virkelige konsekvenser for det udyret der. Da mener jeg VIRKELIGE konsekvenser. Kan si det slik at... Nei, helvete heller, jeg blir så forbannet av slikt at jeg vet faen ikke hva jeg skal si. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Rekk opp hånden hvor mange som ønsker et forbud mot GTA, Rambo eller Charlies Angels? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Rekk opp hånden hvor mange som ønsker et forbud mot GTA, Rambo eller Charlies Angels? Hva har dette med denne saken å gjøre? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Blir litt for lettvindt å skylde på tv eller dataspill i ting som dette. Når man er 16 år så vet man også forskjellen mellom virkelighet og tv/data. Og tror heller ikke noen av disse jentene hadde en slags mentale skavanker som gjorde at de ikke skjønte at vold mot den andre jenten var noe alvorlig. Tror nok de var fullt klar over hva de gjorde og at de gjorde det fordi de allerede har utvilket seg til å bli ondskapsfulle. Synes de bør få sin straff og gjøre seg forstått med at dette var deres egen feil, at det var galt og at de ikke burde ha gjort det. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Blir litt for lettvindt å skylde på tv eller dataspill i ting som dette. Når man er 16 år så vet man også forskjellen mellom virkelighet og tv/data. Og tror heller ikke noen av disse jentene hadde en slags mentale skavanker som gjorde at de ikke skjønte at vold mot den andre jenten var noe alvorlig. Tror nok de var fullt klar over hva de gjorde og at de gjorde det fordi de allerede har utvilket seg til å bli ondskapsfulle. Synes de bør få sin straff og gjøre seg forstått med at dette var deres egen feil, at det var galt og at de ikke burde ha gjort det. Selvsagt er årsaken til en slik atferd mye mer kompleks enn at tv og spill må ta hele skylden. De færreste som spiller GTA eller hygger(!) seg med Rambo etc går ut å denger ned noen. Og at man klarer å skille virklighet fra tv er nok sikkert. Utfordringen er at man tar til seg en holdning om fysisk kommunikasjon som ikke forenelig med tradisjonelt ønskede verdier. Noen få bringer med seg mye mer enn de fleste andre. Når det derimot er innlegg på innlegg som beklager slike handlinger så tviler jeg allikevel på at det er så mange som er villig til å gi opp elementer som enkelt(!) kan fjernes, og som er med å trigge slike episoder. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Et par innlegg gikk på person i stedet for sak og er slettet. Reaksjoner tas som vanlig på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Selvsagt er årsaken til en slik atferd mye mer kompleks enn at tv og spill må ta hele skylden.De færreste som spiller GTA eller hygger(!) seg med Rambo etc går ut å denger ned noen. Og at man klarer å skille virklighet fra tv er nok sikkert. Utfordringen er at man tar til seg en holdning om fysisk kommunikasjon som ikke forenelig med tradisjonelt ønskede verdier. Noen få bringer med seg mye mer enn de fleste andre. Når det derimot er innlegg på innlegg som beklager slike handlinger så tviler jeg allikevel på at det er så mange som er villig til å gi opp elementer som enkelt(!) kan fjernes, og som er med å trigge slike episoder. Tror du virkelig at disse jentene er store fans av Rambo og GTA? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 According to investigators, Lindsay was attacked about 8:30 p.m. on March 30 by April Cooper, Cara Murphy, Britney Mayes, Brittini Hardcastle, Kayla Hassell and Mercades Nichols, while two boys, Zachary Ashley and Stephen Schumaker, stood outside the house as lookouts. The girls and Ashley ranged in age from 14 to 17 years old. All have been arrested and charged with felony battery and false imprisonment. The single adult, Schumaker, 18, was taken to the Polk County Jail and has since been released on bail. The Sheriff's Office said after the 35-minute beating, Lindsay was put into a car and taken to South Lakeland, near the intersection of Lakeland Highlands Road and County Road 540A. Mayes, Hardcastle, and Nichols, who deputies said forced Lindsay into a vehicle and drove her around, will also be charged with felony kidnapping, sheriff's officials said. Judd has asked the State Attorney's Office to charge all the teens as adults. "But that's not my decision," he said. Patrick Lindsay, who still refuses to look at the taped beating, is advocating for removal of these types of videos from Internet sites like MySpace and YouTube. "As far as I am concerned, MySpace is the anti-Christ for children," he said. "I hope this comes to a final resolution. I am not going to stop here." Lindsay, her father acknowledges, wasn't perfect and had her share of problems, and was not living at home at the time of the incident. After an argument with her parents, Lindsay had been living with Nichols for about a week when the beating occurred. While she was well-liked among her friends, an honor student and maintained a job, her father said, she also had a history of anger problems. A few years ago she had a fight with her mother, and had been put on probation, he said. Judd said investigators suspect there were as many five video clips of the incident taken by more than one camera. Investigators have only been able to track down one. That video, which was made available to the media, shows several girls taunting and hitting Lindsay, who was not seen fighting back. Judd said the video obtained by investigators shows only the latter half of what happened. What happened earlier isn't part of the video. Following their arrests the girls joked in a holding cell. One asked if she would be able to make it to cheerleading practice the next day, while several others joked that they wouldn't be making it back to the beach anytime soon, he said. "They seemed to have absolutely no remorse at all," Judd said. "They were just going to beat her. And beat her they did." Bra navna dems blir tatt med på youtube, så kanskje dem får slite litt med det videre i livet Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Uten å ha lest noe i særlig tråden vil jeg nå påstå at vi ikke er noe verre nå enn før, men at på grunn av Internett blir vi lettere eksponert for slike hendelser. Massene elsker drama, og selv om slike hendelser er i fåtall legger folk så godt merke til dem og sprer de rundt at de plutselig er overalt. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Patrick Lindsay, who still refuses to look at the taped beating, is advocating for removal of these types of videos from Internet sites like MySpace and YouTube. Så vidt meg bekjent trenger han ikke kjempe veldig hardt siden slike videoer blir fjernet snøggast råd (hvertfall fra youtube) "As far as I am concerned, MySpace is the anti-Christ for children," he said. "I hope this comes to a final resolution. I am not going to stop here." Fra før av vet vi jo at det er lærernes skyld at elevene suger og ikke kan oppføre seg på skolen. Nå er det på tide å vise hvem som virkelig er synderen i hjemmet, nemlig internett. Om et par år vil sengeprodusentene få skylda for at sengene deres gir barn negativ energi når de sover. Slik kan vi oppnå vårt mål om at foreldre skal fraskrives alt ansvar for sine egne barns oppdragelse. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Vi skulle hat ungdomsfengsel i Norge. Da hadde volden blandt unge gått ned drastisk, Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Vi skulle hat ungdomsfengsel i Norge. Da hadde volden blandt unge gått ned drastisk, Det hadde den nok absolutt ikke. Har et inntrykk av at ungdommen nå til dags er mer redd for bøter og sperrefrist enn fengsel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ta ansvar for at ungene deres ikke gjør slike ting? Ærlig talt. Så hvis en mor og far gjør det beste dem kan, prøver å oppdra ungen så godt som mulig, forteller ha som er forskjellen på riktig og galt osv. Men allikevel blir Jonas 15 arrestert for drap, men mener du ærlig talt at foreldrene skal holdes ansvarlig for det? Man blir til en viss grad ansvarlig, dvs. man er ansvarlig for erstatning. La oss si at ungen din knuser et vindu, det må mor eller far betale for osv. But that's as far as it goes. Hva slags annen straff mener du at de skal få? Bli tiltalt som medskyldige til drap? Eller for drapet kanskje? Nei, det holder ikke. Det er en grense på hvor mye skyld man skal legge over på foreldrene. Jeg vil ikke akkurat kalle det å "sitte og se på", tror du ærlig talt at det er det foreldre pleier å gjøre? Det blir noe helt annet hvis foreldrene vet om det, men velger å beskytte ungene sine. Da snakker jeg om å avgi falske alibi, begå mened ol, da er jeg enig i at dem burde straffes. Det er helt klart at jentene fortjener en straff, men blir de dømt som voksene blir jo denne straffen latterlig høy. Jeg er kanskje litt på bærtur, men jeg tipper at straffen kan blir 10-15 (eller mer for den saks skyld) hvis de blir funnet skyldige. Jeg håper en litt mildere straff enn det, men det er jo USA det er snakk om. Eg veit at det er relativt borte, difor eg sa at det mest sannsynleg ikkje kom til å kome gjennom Uansett så er Jon på 15 over den kriminelle lågalderen. Verre med Ida på 12 som gjer eit drap, eigentleg. Då må foreldra sitje i fengsel. Men eg har eigentleg ikkje nokre andre løysinger som kan fungere. Mi erfaring er at det er mange foreldre som nektar å innsjå at deira avkom gjer noko som helst uloveleg. Regelbrot på skulen, til døme, vert mange gonger ikkje teken alvorleg så avkommet kan få seg til å tru at dei kan gjere kva dei vil for straff slepp dei uansett. Men eit rebelsk born er vanskeleg å halde i tøylane, og samfunnet no for tida "hyllar" det å vere rebell i mine augo. Eg veit eigentleg ikkje. Så lenge desse borna held seg unna mine framtidige born så kunne ikkje eg brydd meg meir Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ta ansvar for at ungene deres ikke gjør slike ting? Ærlig talt. Så hvis en mor og far gjør det beste dem kan, prøver å oppdra ungen så godt som mulig, forteller ha som er forskjellen på riktig og galt osv. Men allikevel blir Jonas 15 arrestert for drap, men mener du ærlig talt at foreldrene skal holdes ansvarlig for det? Man blir til en viss grad ansvarlig, dvs. man er ansvarlig for erstatning. La oss si at ungen din knuser et vindu, det må mor eller far betale for osv. But that's as far as it goes. Hva slags annen straff mener du at de skal få? Bli tiltalt som medskyldige til drap? Eller for drapet kanskje? Nei, det holder ikke. Det er en grense på hvor mye skyld man skal legge over på foreldrene. Jeg vil ikke akkurat kalle det å "sitte og se på", tror du ærlig talt at det er det foreldre pleier å gjøre? Det blir noe helt annet hvis foreldrene vet om det, men velger å beskytte ungene sine. Da snakker jeg om å avgi falske alibi, begå mened ol, da er jeg enig i at dem burde straffes. Det er helt klart at jentene fortjener en straff, men blir de dømt som voksene blir jo denne straffen latterlig høy. Jeg er kanskje litt på bærtur, men jeg tipper at straffen kan blir 10-15 (eller mer for den saks skyld) hvis de blir funnet skyldige. Jeg håper en litt mildere straff enn det, men det er jo USA det er snakk om. Eg veit at det er relativt borte, difor eg sa at det mest sannsynleg ikkje kom til å kome gjennom Uansett så er Jon på 15 over den kriminelle lågalderen. Verre med Ida på 12 som gjer eit drap, eigentleg. Då må foreldra sitje i fengsel. Men eg har eigentleg ikkje nokre andre løysinger som kan fungere. Mi erfaring er at det er mange foreldre som nektar å innsjå at deira avkom gjer noko som helst uloveleg. Regelbrot på skulen, til døme, vert mange gonger ikkje teken alvorleg så avkommet kan få seg til å tru at dei kan gjere kva dei vil for straff slepp dei uansett. Men eit rebelsk born er vanskeleg å halde i tøylane, og samfunnet no for tida "hyllar" det å vere rebell i mine augo. Eg veit eigentleg ikkje. Så lenge desse borna held seg unna mine framtidige born så kunne ikkje eg brydd meg meir Ok, la oss ta Ida på 12 som et eksempel. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan mene at foreldrene skal havne i fengsel pga. det. Kom med et godt argument på hvorfor foreldrene skal få skylden for det. Det er ikke mulig å følge med på alt ungene gjør. Da må man "bugge" Klærene til ungene, følge etter dem 24/7 osv, du skjønner vel at det er umulig. Nei, har man gjort det beste man kan for å oppdra ungene sine, så skal man ikke holdes ansvarlige for det ungene gjør. At en ungdom gjør noe galt, betyr ikke at han eller hun har hatt dårlige foreldre. Det er nok sånn i noen av tilfellene, men ikke alle. Nei, for et forslag, det er nok åpenbart hvorfor det ikke ville fungert. Lenke til kommentar
macmanlady Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Galskap, verdens mest mongoe gjeng Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Dette skjer også i Norge.http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=192775 Slike hendelser bør bli slått veldig hardt ned på. Var vel det som ble gjort? eheheh Endret 10. april 2008 av Glint Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Uten å ha lest noe i særlig tråden vil jeg nå påstå at vi ikke er noe verre nå enn før, men at på grunn av Internett blir vi lettere eksponert for slike hendelser. Massene elsker drama, og selv om slike hendelser er i fåtall legger folk så godt merke til dem og sprer de rundt at de plutselig er overalt. Mitt inntrykk er noko likt. Ungane gjer ikkje ting foran dei voksne og dei må først "bygge opp" ei "rettferdig" "sak" så dei kan stå i flokk. Verkar som det var dette som skjedde i denne videoen, berre det at det no vart teipa. Når det gjeld å ta igjen, så er det ein del gjengar som spekulerar i å provosere fram ein situasjon der dei må "forsvare" kompisen sin. ("Fy faen asså, lager du kvalm bare fordi Tommy kom borti deg?!") Det kan kanskje vere lurt å ikkje framstå som noko offer og få tak i hjelp eller sette foten ned. Men det kan vere lurare å komme seg vekk ifrå ein situasjon der fyren har mange 'kompisar som stiller opp for vennar i trøbbel'. Det luraste blir ofte å komme seg vekk på ein måte der du går i fleisen på det som måtte står mellom deg og døra ut. Tommelfingerregelen skal då vere å halde ut ein 200 meter sprint, fordi folk flest ikkje gidd å følge etter så langt. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ta ansvar for at ungene deres ikke gjør slike ting? Ærlig talt. Så hvis en mor og far gjør det beste dem kan, prøver å oppdra ungen så godt som mulig, forteller ha som er forskjellen på riktig og galt osv. Men allikevel blir Jonas 15 arrestert for drap, men mener du ærlig talt at foreldrene skal holdes ansvarlig for det? Man blir til en viss grad ansvarlig, dvs. man er ansvarlig for erstatning. La oss si at ungen din knuser et vindu, det må mor eller far betale for osv. But that's as far as it goes. Hva slags annen straff mener du at de skal få? Bli tiltalt som medskyldige til drap? Eller for drapet kanskje? Nei, det holder ikke. Det er en grense på hvor mye skyld man skal legge over på foreldrene. Jeg vil ikke akkurat kalle det å "sitte og se på", tror du ærlig talt at det er det foreldre pleier å gjøre? Det blir noe helt annet hvis foreldrene vet om det, men velger å beskytte ungene sine. Da snakker jeg om å avgi falske alibi, begå mened ol, da er jeg enig i at dem burde straffes. Det er helt klart at jentene fortjener en straff, men blir de dømt som voksene blir jo denne straffen latterlig høy. Jeg er kanskje litt på bærtur, men jeg tipper at straffen kan blir 10-15 (eller mer for den saks skyld) hvis de blir funnet skyldige. Jeg håper en litt mildere straff enn det, men det er jo USA det er snakk om. Eg veit at det er relativt borte, difor eg sa at det mest sannsynleg ikkje kom til å kome gjennom Uansett så er Jon på 15 over den kriminelle lågalderen. Verre med Ida på 12 som gjer eit drap, eigentleg. Då må foreldra sitje i fengsel. Men eg har eigentleg ikkje nokre andre løysinger som kan fungere. Mi erfaring er at det er mange foreldre som nektar å innsjå at deira avkom gjer noko som helst uloveleg. Regelbrot på skulen, til døme, vert mange gonger ikkje teken alvorleg så avkommet kan få seg til å tru at dei kan gjere kva dei vil for straff slepp dei uansett. Men eit rebelsk born er vanskeleg å halde i tøylane, og samfunnet no for tida "hyllar" det å vere rebell i mine augo. Eg veit eigentleg ikkje. Så lenge desse borna held seg unna mine framtidige born så kunne ikkje eg brydd meg meir Ok, la oss ta Ida på 12 som et eksempel. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan mene at foreldrene skal havne i fengsel pga. det. Kom med et godt argument på hvorfor foreldrene skal få skylden for det. Det er ikke mulig å følge med på alt ungene gjør. Da må man "bugge" Klærene til ungene, følge etter dem 24/7 osv, du skjønner vel at det er umulig. Nei, har man gjort det beste man kan for å oppdra ungene sine, så skal man ikke holdes ansvarlige for det ungene gjør. At en ungdom gjør noe galt, betyr ikke at han eller hun har hatt dårlige foreldre. Det er nok sånn i noen av tilfellene, men ikke alle. Nei, for et forslag, det er nok åpenbart hvorfor det ikke ville fungert. Aldri hørt på maken til tullprat jeg, og jeg har hørt mye Er det ikke mulig å gi ungene sine et snev av oppdragelse lenger heller nå? Foreldre som avler sånne søplehuer har et ansvar spør du meg, og de som ikke klarer det burde ha fått litt oppdragelse selv... Og med det mener jeg ikke at småungene skal tuktes, men at de lærer seg litt respekt for andre enn seg selv og ikke bare fra barneanstaltene de fleste foreldre velger å putte podene i mens de er ute for å tjene penger til ny sofa og bil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå