Gå til innhold

Mobil-nyheter verdt å vente på?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Det som alltid er irriterende, er at når produsenten av en mobil stapper en god teknologi inn i telefonen fjernes minst to andre eller de gjøres dårligere.

Virker for meg som om de egentlig ikke VIL lage den perfekte mobil som har alt.

Det er jo kun viljen og ikke teknologiske begrensninger som er hinderet.

Ett eksempel er jo N78, som FIKK FM-sender og fp2.

For å kompensere for dette ble den utstyrt med ett dårligere kamera (ingen blits, ingen linsebeskytter, færre mp), single-core prosessor, og for å unngå at telefonen blir FOR bra så lager man FM-senderen så svak at bruksverdien synker.

Det er jo tydelig at det er et mål i seg selv å ikke lage for god telefon...

Skjønner jo at hvis de hadde gjort dete skikkelig så ville den blitt bedre enn n82, men så hva?

Når skal telefonen komme som klarer å samle godsakene i en boks?

 

SE har stagnert teknologisk sett, og mangler bl.a ofte støtte for endel nettverk.

Dette KAN bli bedre på X1 og p5i, men regner med at det går med dem som med alle amdre:

Risikerer man å lage en god telefon så fjerner man noen funksjoner eller gjør enkelte funksjoner dårligere så man er sikker på å ikke få en perfekt telefon.

Klarer de å få sendt ut telefoner med de spesifikasjonene som er varslet, derimot, så blir det to utmerkede telefoner.

Problemet er vel at de kommer så sent at alle allerede har kjøpt nokias alternativer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er intet annet enn bevisst salgsføring fra telefon-selskapenes side. Ved å holde tilbake på teknologien og unngå å lage "den perfekte mobiltelefonen" vil de sikre en hyppig gjenskaffelse blant forbrukerne. I dag tar det ikke lengre tid enn et år eller to før den telefonen som var hypermoderne når du kjøpte den i fjor, plutselig har store mangler et år senere.

 

Når i tillegg Nokia ligger langt fremfor de andre hva gjelder teknologi uansett, vil de selvfølgelig ikke lansere alle nyhetene sine på èn gang - men litt etter litt slik at de hele tiden har et visst forsprang på de andre.

 

For meg har N82 virket som "den perfekte mobiltelefonen", men spørs om det ikke blir N78 i stedet nå. Den vil være billigere, og ettersom jeg har kompaktkamera gjør det ikke noe om kameraet ikke er så eksklusivt. Men når kommer etterfølgeren til N82 mon tro... :p

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

 

Om man skal vente på nye modeller og teknologier eller innovasjon. Da kan du vente hele livet ditt.

For det vil alltid bli lansert nye og nye mobiltelefoner, som ofte er bedre enn hverandre. Men Sony Ericsson derimot, de fabrikerer mange modeller som har omtrent akkurat samme specs - det er vel dette det blir penger av?

 

Hvor mye er du villig til å bruke på en mobiltelefon? Skal du ha en smartphone kanskje?

Da ville jeg anbefalt deg å kjøpe en med Windows Mobile 7.0 som lanseres snart, men om du liker Apple så anbefaler jeg iPhone på det sterkeste.

 

Morgendagen er alltid annerledes, og om du skal vente på den perfekte teknologien må du vente for evig, for teknologiutviklingen vil vel aldri dø ut ifølge min hypotese.

Lenke til kommentar
Hvor mye er du villig til å bruke på en mobiltelefon? Skal du ha en smartphone kanskje?

Da ville jeg anbefalt deg å kjøpe en med Windows Mobile 7.0 som lanseres snart, men om du liker Apple så anbefaler jeg iPhone på det sterkeste.

 

Morgendagen er alltid annerledes, og om du skal vente på den perfekte teknologien må du vente for evig, for teknologiutviklingen vil vel aldri dø ut ifølge min hypotese.

 

Jeg har ingen problemer med å samtykke med din hypotese angående teknologi-utviklingen. Jeg liker å være oppdatert, og når jeg først skal kjøpe noe så vil jeg kjøpe noe skikkelig. Problemet er bare å finne frem i jungelen av mobiltelefoner der ute, slik det også er når man skal finne seg ny flatskjerm, nytt digitalkamera etc. Om det er en spennende nyhet like om hjørnet, så er jeg nå villig til å vente på den i stedet for å kjøpe en telefon som ble lansert for 5-6 måneder siden.

 

Når det gjelder penger, så vil jeg trekke frem den velkjente floskelen "jeg vil ha mest mulig mobil for pengene". Maksgrensen går på 4000. Jeg er vel mer ute etter en "smartphone" (som jeg ikke vet nøyaktig hva er) enn en "business-telefon", men operativsystem og dedikert tastatur er ikke viktig for meg i denne omgang. Det jeg trenger nå er en multimedia lomme-mobil, hvor internett-muligheter, bilde-/videobehandling, GPS og MP3/radio er viktig i tillegg til standard mobilfunksjoner som kommunikasjon, kalender, kalkulator etc. Et greit kamera er også en selvfølge, men ikke det viktigste.

 

Blir nok for lenge å vente på Nokia N96. N82 virker som en bra telefon, men skal man ha den sorte versjonen (som er en selvfølge) må man nesten opp i 5 høvdinger uten abbonement på nettet. Derfor kan kanskje N78 vise seg å bli et greit kompromiss for min del... ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det som hadde vært stilig var jo om man hadde fått en ny etterkommer av n82 som hadde en skikkelig fm-sender (kraftigere signal enn n78), fp2, og støtte for mobil tv.

Hvis dette hadde vært preset i et nytt utseende med større knapper, og en lekker mobil så hadde vi vært j....lig nær en perfekt liten j..el.

Lenke til kommentar
Det som hadde vært stilig var jo om man hadde fått en ny etterkommer av n82 som hadde en skikkelig fm-sender (kraftigere signal enn n78), fp2, og støtte for mobil tv.

 

Finns det mobiler på markedet i dag som støtter mobil-tv? Eller er denne teknologien langt unna? :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det finnes mobiler som støtter det, ja, bl.a gigabyte sine telefoner.

Problemet er at nettet i norge er knapt startet utbygget såvidt jeg vet, og med dekningsgrad lik null så er telefoner som støtter det lik null.

 

Her er noen gigabyte telefoner:

 

http://forums.mobileburn.com/showthread.php?t=18815

 

og her er en artig sak:

 

http://www.pdadb.net/index.php?m=specs&id=1128

 

Sleng på kameraet til nokia n82, fm transmitteren og fp2 til n78, en dab-radio og litt ekstra snacks FORDI VI KAN!!!! og vips: PERFEKT!

 

Ikke så ille nå heller.. :-)

Lenke til kommentar
Har en HTC Touch Cruise under bestilling og lurer i den anledning på hvordan det er å legge inn Android på denne når det kommer? Mulig?

 

Dette er i alpha fasen, har klart å teste en "ubrukelig" versjon fra tytn2 på den og den loader og alt det der, men det er mye som må gjøres. Alt "radio" fungerer ikke. (DVs telefon wifi etc)

 

Men de har begynt :)

Lenke til kommentar
Det som hadde vært stilig var jo om man hadde fått en ny etterkommer av n82 som hadde en skikkelig fm-sender (kraftigere signal enn n78), fp2, og støtte for mobil tv.

 

Finns det mobiler på markedet i dag som støtter mobil-tv? Eller er denne teknologien langt unna? :dribble:

 

Hæ? Jeg bor i Østerrike. Her er mobil-TV gammelt nytt. Så det første gang i bruk for.. mere enn 4 år siden i alle fall. Tingen er at det er lite ibruk. Svært få gidder å sitte å se på en så liten skjerm. Video telefoni over 3G er kanskje litt mere i bruk,men også her virker tendensen synkende. Ser ihvertfall svært få som går på gata med mobilen, eller "handy" som vi sier her, foran seg i "videotelefoni-modus". Selv bruker jeg det ikke.

Lenke til kommentar
Det som hadde vært stilig var jo om man hadde fått en ny etterkommer av n82 som hadde en skikkelig fm-sender (kraftigere signal enn n78), fp2, og støtte for mobil tv.

 

Finns det mobiler på markedet i dag som støtter mobil-tv? Eller er denne teknologien langt unna? :dribble:

 

Hæ? Jeg bor i Østerrike. Her er mobil-TV gammelt nytt. Så det første gang i bruk for.. mere enn 4 år siden i alle fall. Tingen er at det er lite ibruk. Svært få gidder å sitte å se på en så liten skjerm. Video telefoni over 3G er kanskje litt mere i bruk,men også her virker tendensen synkende. Ser ihvertfall svært få som går på gata med mobilen, eller "handy" som vi sier her, foran seg i "videotelefoni-modus". Selv bruker jeg det ikke.

 

Slik er det vel egentlig med det meste av teknologien som dukker opp i det vi engang kalte mobiltelefoner. Utrolig kult den første tiden når det dukker opp, men etter en stund er det plutselig ikke så kult lengre og man innser at man ikke har bruk for dette i det hele og store. Men på det tidspunktet er det allerede dukket opp ny og spennende teknologi som vi bare må ha. Vi mennesker er materialistiske, og er enkle slik sett. :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Liten bruk henger ofte sammen med at det er dyrt å bruke tjenesten.

Noen av tv-mobilene har opptaksmuligheter også, og med stadig større lagringsplass så vil man vel snart kunne bruke den som en pvr eller lignende.

tv utgang har man jo også, så selv om man tar det opp på mobilen kan man jo vise det på tv`n.

Ellers er det vel smak og behag.

JEG synes det hadde vært gøy å kunne se tv på bussen, mens man venter på en ferge, mens man spiser osv men det bør være billig og stabilt nok å bruke.

Det er også mange mobiler nå med skjermer opp imot rundt 5" eller mer samt SE x1, iphone, pda telefoner og lignende som har større skjermer.

Ser også for meg at man kombinerer med tv out på mobilen , og f.eks gir mulighet til å vise tv på pcskjermen når mobilen er koblet til pc.

Mobilen kan vel også da kobles til de bilsettene med dvd og skjermer slik at man kan få tv på disse via tuner i mobilen.

 

man må med andre ord se mulighetene her, og ikke begrensningene....

Lenke til kommentar
MEN: Som vanlig med SE så må man gjøre visse promisser her. C702i har et middelmådig kamera, men kompenserer dette med GPS. C902i er utstyrt med et bedre kamera, men her har de fjernet GPS... Hva med de som vil ha begge deler?? :hmm: Og når det gjelder G900, så mangler den GPS, Edge og Super-3G...

...og har tydeligvis de samme buggene og manglene som p1i fremdeles har, inkludert svak håndtering av wifi, seige og ineffektive vindusbytter stort sett, etc..

 

..Styr unna inntil SE gidder å utbedre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Sitter med samme valg, faktisk.

N82 har glimrende kamera, dobbelkjerneprosessor, og har vel vært i bruk lenge nok til at man har klart å luke ut de verste bugsene med nye oppdateringer.

På den annen side har den begge høyttalerne på den ene siden og knapper man elsker eller hater.

N78 har FM-sender, som dessverre er i svakeste laget, noe raskere prosessor (men singlekjerne) og fp2 og vil nok forhåpentligvis være noe billigere.

På den annen side er kameraet dårligere, og mangler både blits og deksel.

Jeg forventer jo at nokia oppdaterer n82 med FM sender og fp2 snart, og kaller den ett eller annet nummer over n82.

 

forøvrig savner jeg en kraftigere ladeplugg.

Hvis du ikke bryr deg med bildekvalitet, er det jo flere å velge mellom bl.a htc touch cruice og kommende se p5i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...