Cerb89 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Hei Har kjøpt meg en ny pc og satt den sammen nå - oppsettet https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=65283 Når jeg starter den så virker det som alt går, men på skjermen står det 'check signal cable'. Mulig defekt skjermkort? Har sjekket kabelen, og prøvd begge DVI-portene på skjermkortet. Viften på skjermkortet går og alt ser tilsynelatende bra ut. Noen som har noen idé om hva jeg kan prøve eller hva som er feil? På forhånd takk Endret 9. april 2008 av Cerb89 Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Sjekket at prosessor står skikkelig i sokkelen sin, altså at kjøler er korrekt montert? Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Har sjekket cpu og kjøler, alt skal sitte riktig. Det kommer ingen pipe lyder av maskinen. Har brukt skjermen 1 måned på en annen maskin, der virket den, da brukte jeg vga kontakt og nå bruker jeg dvi. Endret 9. april 2008 av Cerb89 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Finnes vel modeller av det HK'et med Onboard skjermkort, hvis det er tilfelle hos deg, har du prøvd å koble til skjerm i VGA kontakten på hovedkortet? (uten GeForce 8800 kortet innstalert i maskin) Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Det er ikke onboard skjermkort på HKet. Det er kun to DVI kontakter. :/ Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det forskjellige utstyret får nok strøm fra PSU, slik at vifter og harddisker starter opp, men det betyr nødvendigvis ikke at maskinen fungerer. Siden du ikke får noen slags bekreftelse på at maskinen har startet opp (som det vanlige enkelt-pipet fra høyttaleren), så er det noe som forhindrer maskinen i å komme videre. Dobbeltsjekk f.eks at alle kabler er koblet i inne i maskinen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det er ikke onboard skjermkort på HKet. Det er kun to DVI kontakter. :/ ok. Må spørre standard-spørsmålet også; koblet til 6-pin PCIe strømkontakten til grafikkortet? Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Jupp, 6-pin PCIe kontakten er koblet til. Får sjekke kablene. Edit: Nå er alle kablene sjekket, manglet en 4-pin. Nå virker alt. Takker for all hjelp. Endret 9. april 2008 av Cerb89 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Er det sann at du ma manuelt bytte til DVI-input, eller har du benyttet en overgang (DVI->VGA)? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Edit: Nå er alle kablene sjekket, manglet en 4-pin. Nå virker alt. Takker for all hjelp. Jupp, jeg hadde mistanken om den da jeg spurte deg. En gjenganger den der, og forårsaker problemet du beskrev. Bra at maskinen funker, have fun. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Denne (ene) her som menes? (ved bruk at slikt adapteret anbefales forøvrig å benytte 4-pin peripheral fra hver sin kabel direkte fra strømforsyningen) http://www.playtool.com/pages/psuconnector...html#pciexpress "If you use an adapter then be sure to plug the 4 pin peripheral connectors into separate cables coming from the power supply. If you plug them both into the same power supply cable then you are drawing all the power of the PCI Express connector through a single 18 gauge wire. You can usually get away with that but there's no reason to do it." Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det var sikkert 4-pins kontakten til CPU på hovedkortet. Forsøker man å starte opp maskinen, så står den bare og surrer med svart skjerm uten å POSTe. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Det stemmer meget godt Smirnoff, det var 4-pin kontakt ved CPUen som ikke var på plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå