SirEmanon Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Vi vet alle at metal og rock går hånd i hånd med fest og alkohol, stort sett, og hvis man noen gang har vært på en stor rockekonsert så vet man hvor mye leven og spetakkel som skjer der. Det hjelper ikke å si at dette er djeveldyrkelse, hvis det er fest og morro han vil ha vekk. Hvis det er det denne "ypperstepresten" ønsker et fokus på, ja så meddel allmennheten heller om at de er skeptisk til bråk, alkohol, etc. og ikke djeveldyrkelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Han skal jo uansett la folk få tro/gjøre som de vil. De bryter da ingen regler. Samme som at jeg blander meg med en kirkekonsert og sier det er "gudsdyrkelse," som opp gjennom årene har ført til mye ondt! Synes kristendommen har en tendens til å stappe det over på andre, og å blande seg.. Igjen: Si fra om jeg er på jordet, men dette er min mening så langt Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 De kan be så mye de vil, det hjelper ikke en drit uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Haha! Word! Lenke til kommentar
dabih Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det de driver med er overtramp. Hvis det hadde fungert å be MOT noen, så er det på lik linje som å drive voodoo, men i navnet til denne jesus personen. Lenke til kommentar
House-of-Wolves Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har aldri hørt Karmøy bli kalt "Den hellige øy", og jeg bodde der i tre år. Det har lite med ungdomsopprør å gjøre, var som oftest de eldre mennene (og en god del kjerringer oppi 30-40-årene) som hørte på hardrock da jeg var der, ungdommen var folk som ungikk meg fordi jeg hørte på hardrock og kalte meg diversiteter. Nå har ikke jeg særlig til avvikende stil, liker å følge med på trender og moter, men ikke når det gjelder musikken min. Jeg skal tilbake til Karmøy for første gang siden midt i tenårene nå i mai for å få med meg Dio og krangle litt med noen av de gladkristne "barndomsvennene" mine, og jeg gleder meg stort. Det virker som om de overser totalt at Dio er oppvokst med kristne og har dyp respekt for religiøse. Men , som nevnt tidligere i diskusjonen, så spiller gjerne hardrockere og metallere på det litt ukjente og litt vage. Det er vel slik at de føler at ved å skremme vekk enkelte så tiltrekker de seg andre individer. Og det stemmer nok. ^^ Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Bedehusgjengen i Kristiansand lærte leksa si når marilyn Manson spillte på quarten og bønnene deres ikke ble hørt, for siden har de ikke bedd mot noen av artistene på quart, selv om de har vært flere hundre ganger mer sataniske enn Marilyn Manson. Var det ikke sånn at Marilyn Manson måtte avlyse konserten et år på Quarten, så fikk man The Jesus and Mary Chain som erstatter? Eller er det jeg som blander nå? Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 E veldig glad for att presten gikk ut Dagbladet eg. Flott initiativ, var ikkje klar over att Dio skulle spille før eg las saka i Dagbladet. No er bilettar bestilt og helga satt av til Dio Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Bedehusgjengen i Kristiansand lærte leksa si når marilyn Manson spillte på quarten og bønnene deres ikke ble hørt, for siden har de ikke bedd mot noen av artistene på quart, selv om de har vært flere hundre ganger mer sataniske enn Marilyn Manson. Var det ikke sånn at Marilyn Manson måtte avlyse konserten et år på Quarten, så fikk man The Jesus and Mary Chain som erstatter? Eller er det jeg som blander nå? Det er jeg ikke sikker på, jeg husker i hvert fall at det var noe voldsomt til bønnestyr når de spillte der i '99. Bedehusfolket samla seg til bønnemøter og ba om at Jesus måtte frelse ungdommen fra ondskapen til Manson og Kommunen truet med å trekke pengestøtten om Manson spillte. Det endte i hvert fall med at de spillte og alle hjerter gledet seg. Lenke til kommentar
316 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Vi vet alle at metal og rock går hånd i hånd med fest og alkohol, stort sett, og hvis man noen gang har vært på en stor rockekonsert så vet man hvor mye leven og spetakkel som skjer der. Det hjelper ikke å si at dette er djeveldyrkelse, hvis det er fest og morro han vil ha vekk. Hvis det er det denne "ypperstepresten" ønsker et fokus på, ja så meddel allmennheten heller om at de er skeptisk til bråk, alkohol, etc. og ikke djeveldyrkelse. Jeg lurer på hvor i artikkelen det står at presten kaller det djeveldyrkelse? Har du lest artikkelen i det hele tatt? Lenke til kommentar
316 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det de driver med er overtramp. Hvis det hadde fungert å be MOT noen, så er det på lik linje som å drive voodoo, men i navnet til denne jesus personen. Hvorfor driver de med overtramp? Fordi noen bryr seg om mennesker og frykter at en slik konsert kan ha negative følger? SÅ vidt jeg vet handler voodoo om å påføre andre skader eller lidelser, og det gjør ikke bønn i Jesu navn. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Vil nok si det er mer glede å høre på rock og gå på konserter å nyte musikken, enn å se negativt på livet og si at alt som er gøyt er djeveldyrkelse. En stor del av heavy rockerne er faktisk religiøse selv. Rett og slett latterlig å se folk som kritiserer ting de overhodet ikke har peiling på. Rock har faktisk oppnådd langt bedre ting enn den lille menigheten på den øyen, tanker blant annet på Live Aid. For å si det slik Kiss sa: God gave rock and roll to you. Lenke til kommentar
dabih Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det de driver med er overtramp. Hvis det hadde fungert å be MOT noen, så er det på lik linje som å drive voodoo, men i navnet til denne jesus personen. Hvorfor driver de med overtramp? Fordi noen bryr seg om mennesker og frykter at en slik konsert kan ha negative følger? SÅ vidt jeg vet handler voodoo om å påføre andre skader eller lidelser, og det gjør ikke bønn i Jesu navn. Jeg ser i artikkelen at prestene ber for noe, og ikke i mot noe. Av den grunn så trekker jeg påstanden du quoter til tilbake. Jeg tenkte feil. Det prestene gjør er positivt - i bunn og grunn, og skader ingen. Rockebandet, skader vel egentlig ingen andre de heller. Hadde prestene sittet og BEDT til de som var å konserten, og i mot bandet, så er det nesten samme prinsipp som voodoo. Det er grunnen til at jeg brukte det begrepet i det forrige innlegget. (vel og merke, så har jeg ingen anelse om verken voodoo eller bønn fungerer.) Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det de driver med er overtramp. Hvis det hadde fungert å be MOT noen, så er det på lik linje som å drive voodoo, men i navnet til denne jesus personen. Hvorfor driver de med overtramp? Fordi noen bryr seg om mennesker og frykter at en slik konsert kan ha negative følger? SÅ vidt jeg vet handler voodoo om å påføre andre skader eller lidelser, og det gjør ikke bønn i Jesu navn. Jeg ser i artikkelen at prestene ber for noe, og ikke i mot noe. Av den grunn så trekker jeg påstanden du quoter til tilbake. Jeg tenkte feil. Det prestene gjør er positivt - i bunn og grunn, og skader ingen. Rockebandet, skader vel egentlig ingen andre de heller. Hadde prestene sittet og BEDT til de som var å konserten, og i mot bandet, så er det nesten samme prinsipp som voodoo. Det er grunnen til at jeg brukte det begrepet i det forrige innlegget. (vel og merke, så har jeg ingen anelse om verken voodoo eller bønn fungerer.) Slapp av, ingen av delene er annet enn overtro. Begge deler er bevis flere ganger at ikke virker. Eller sagt på en annen måte, det er aldri bevist at virker.... Så hvorfor disse prestene skal be for de som skal på denne konserten er meg en gåte Dio ja... Er vel stoff fri nå da? Var på konsert med ham og bandet for 20 år siden og den gangen var han høy som et juletre... Sammen med resten av bandet sitt... Den gangen drammen hallen var den store rocke arena.... Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Vi vet alle at metal og rock går hånd i hånd med fest og alkohol, stort sett, og hvis man noen gang har vært på en stor rockekonsert så vet man hvor mye leven og spetakkel som skjer der. Det hjelper ikke å si at dette er djeveldyrkelse, hvis det er fest og morro han vil ha vekk. Hvis det er det denne "ypperstepresten" ønsker et fokus på, ja så meddel allmennheten heller om at de er skeptisk til bråk, alkohol, etc. og ikke djeveldyrkelse. Jeg lurer på hvor i artikkelen det står at presten kaller det djeveldyrkelse? Har du lest artikkelen i det hele tatt? Det var nå ett merkelig spørsmål! Artikkelen er liten, enkel og lett og tolke. Ordet Djeveldyrkelse blir ikke brukt av eldstebror (T.Langeåker), men han opplyser at de tror på en djevel og på en gud. Betania i Kopervik ber til gud og derfor er dette pr. definisjon gudsdyrkelse. Videre i artikkelen opplyser eldstebror at det er en liten prosent i Kopervik som ber til djevelen, altså pr. definisjon djeveldyrkelse. Derfor tolkes det som om eldstebror har utarbeidet bønnekort og oppfordrer til bønn (gudsdyrkelse) mot djeveldyrkelse. Så 316, sjekk artikkelen en gang til du! Til slutt en lite tankeeksperiment; Hvis den prosenten som ber til djevelen utarbeidet et bønnekort med oppfordring til bønn mot gudsbønn (gudsdyrkelse). Hva hadde skjedd på Karmøy da? Endret 12. april 2008 av SirEmanon Lenke til kommentar
316 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Vi vet alle at metal og rock går hånd i hånd med fest og alkohol, stort sett, og hvis man noen gang har vært på en stor rockekonsert så vet man hvor mye leven og spetakkel som skjer der. Det hjelper ikke å si at dette er djeveldyrkelse, hvis det er fest og morro han vil ha vekk. Hvis det er det denne "ypperstepresten" ønsker et fokus på, ja så meddel allmennheten heller om at de er skeptisk til bråk, alkohol, etc. og ikke djeveldyrkelse. Jeg lurer på hvor i artikkelen det står at presten kaller det djeveldyrkelse? Har du lest artikkelen i det hele tatt? Det var nå ett merkelig spørsmål! Artikkelen er liten, enkel og lett og tolke. Ordet Djeveldyrkelse blir ikke brukt av eldstebror (T.Langeåker), men han opplyser at de tror på en djevel og på en gud. Betania i Kopervik ber til gud og derfor er dette pr. definisjon gudsdyrkelse. Videre i artikkelen opplyser eldstebror at det er en liten prosent i Kopervik som ber til djevelen, altså pr. definisjon djeveldyrkelse. Derfor tolkes det som om eldstebror har utarbeidet bønnekort og oppfordrer til bønn (gudsdyrkelse) mot djeveldyrkelse. Så 316, sjekk artikkelen en gang til du! Til slutt en lite tankeeksperiment; Hvis den prosenten som ber til djevelen utarbeidet et bønnekort med oppfordring til bønn mot gudsbønn (gudsdyrkelse). Hva hadde skjedd på Karmøy da? Beklager, når jeg tenker meg om spurte jeg galt spørsmål. Men bønnekortet rettes jo ikke mot djeveldyrkerne i byen, de ber sikkert nok for dem som det er utenom. Bønnekortet er jo rettet mot konserten, og at gospelkonserten skal trekke til seg flere ukristne. Jeg fikk på følelsen at du mente at presten ville be for konserten som en "djeveldyrkelse". Vel, for å svare på det siste spørsmålet ditt. Det hadde mest sannsynlig blitt et absurd avisoppslag, i tillegg til en del reaksjoner blant folk. Men jeg tror på Gud, og jeg tror at Gud har mer makt enn Djevelen, og at djevelbønnen ville hatt minimal effekt. Beklager at jeg skremmer deg med min overtro, men du spurte. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 og jeg tror at Gud har mer makt enn Djevelen ... men hvorfor fjerner han, gud, ikke bare djevelen da? Skulle jo være en grei sak å kaste ut han ikke sant? Han kunne jo bare satt engelen gabriell (eller en eller annen der...) i hans plass nede i helvette, men da er dere kanskje redde for at vi andre, som visstnok skal dit ( ), ikke får bra nok straff? Hva gjør djevelen egentlig? Hva er jobben hans? Hvorfor sparer gud ham liksom? Han, gud, er jo allmektig i følge de kristne men klarer ikke å bli kvitt djevelen? Merkelig, noe skurrer her i mine øyne. .... Til de av dere som var på konserten til Dio, var det hardt med all den bønnen rundt dere? Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Altså, dere drar alle kristne under samme kam. Det er markante forskjeller på kristne ekstremister og "normale" kristne. Det blir som å si at terrorister og muslimer er samme greia. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Altså, dere drar alle kristne under samme kam. Det er markante forskjeller på kristne ekstremister og "normale" kristne. Det blir som å si at terrorister og muslimer er samme greia. Hva er forskjellen egentlig, for i bunn og grunn TROR dere jo på den samme tingen? For meg virker det som forskjellen er at de "ekstreme" følger bibelen til punkt og prikke og dermed blir akkurat det, ekstreme i sin tolkning av bibelen, mens "normale" plukker og kaster fra bibelen og bruker i større grad det som er akseptert i dagens samfunn, en "snillere" verson av den samme bibelen. Er det en riktig konklusjon? Hva som er riktig og galt er vel en definisjons sak for hver enkelt og forklarer vel hvorfor det er 34000 grener av den samme troen... Så å dra alle disse under en kam kan jo forekomme, da alle i bunn og grunn tror på den samme tingen. Eller har du en annen konklusjon på det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå