SirEmanon Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Trodde at vi her i Norge var kommet over den terskelen at musikk defineres som satansdyrkelse. Men de viser seg at det fortsatt finnes krefter som med bibelen i hånden vil frelse oss musikkelskere. Se: http://www.haugesunds-avis.no/article/2008...61/1010/AKTUELT Vil ikke synliggjøring av bønnekort og bønn i media føre til at konserten vil få mer oppmerksomhet og deretter føre til flere som vil oppsøke konserten? Denne tråden kunne muligens bli lagt under musikk, men jeg velger bevist å legge den under religion, filosofi og livssyn. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Trodde at vi her i Norge var kommet over den terskelen at musikk defineres som satansdyrkelse. Men de viser seg at det fortsatt finnes krefter som med bibelen i hånden vil frelse oss musikkelskere. Se: http://www.haugesunds-avis.no/article/2008...61/1010/AKTUELT Vil ikke synliggjøring av bønnekort og bønn i media føre til at konserten vil få mer oppmerksomhet og deretter føre til flere som vil oppsøke konserten? Denne tråden kunne muligens bli lagt under musikk, men jeg velger bevist å legge den under religion, filosofi og livssyn. *ler oppgitt* Her har de tydeligvis ikke kommet lengre enn østlandet på 1600 tallet jo Djevelens øye... Den var fin! Husker oppstyret i USA mot KISS for hundre(?) år siden, eller Kids In Satans Service som KIZZ liksom skulle være forkortelse for.. ha ha ha, ler meg skakk av disse kristen folkene og syntes oppriktig synd på folk der ute på denne øya som må vokse opp med sånt!!! De blir aldri ferdige liksom, men kverner og kverner og kverner....... Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Tror det er mange musikkgrupper som åpent spiller på satanistiske ting, antagelig for å bygge opp et slags image. Og tror ikke det er så mange heavy metal artister som står kledd og svart klær og sminker seg opp til å ligne på et lik og så går i kirken på søndager (kanskje unntatt alice cooper). Og tror heller ikke kristendom er det som er mest kult i disse miljøene. Det heter jo "drugs sex and rock&roll", ikke "avholdenhet, kyskhet og lovsang". Så i bunn og grunn er de jo med på å formidle et anti-kristent budskap. Så hvis kristne mener at det er bedre å ikke gå på disse konsertene så må de jo få lov til å mene dette, og de som ikke er enig trenger jo heller ikke å være enig. Lenke til kommentar
edge Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hahahahaha! Ekstremkristne begynner å gjøre meg gal! Skal vi stå sammen å be om seier for ordet om korset denne kvelden?... Jesus Kristus er seiersherren, som har vunnet seier over djevelen... Lo så jeg brakk meg av denne :!: Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Dette er ikke ekstremkristne, bare idioter. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Skal vi stå sammen å be om seier for ordet om korset denne kvelden?... Jesus Kristus er seiersherren, som har vunnet seier over djevelen... Lo så jeg brakk meg av denne :!: Hva er det som er så morsomt med det da? Evig liv og lykke er jo ikke noe å gjøre narr av vel? Endret 9. april 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
edge Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Dette er ikke ekstremkristne, bare idioter. You're sugarcoating hell. Skal vi stå sammen å be om seier for ordet om korset denne kvelden?... Jesus Kristus er seiersherren, som har vunnet seier over djevelen... Lo så jeg brakk meg av denne :!: Hva er det som er så morsomt med det da? Evig liv og lykke er jo ikke noe å gjøre narr av vel? 1) I hvilken bok i Bibelen står det at Jesus Kristus seiret over djevelen? 2) Er ikke kristen selv, så finner alt andre kristne prøver å overbevise oss "hedninger" med svært morsomt! Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Leste akkurat om det på tekst-TV på Viasat. Dette er religiøs fanatisme, og som forhåpentligvis har liten støtte blant andre kristne miljøer ellers i landet. Personlig så har jeg ikke noe forhold til Dio, men folk må da kunne få høre på den musikken de vil uten å bli anklaget for djeveldyrking og annet tull av den grunn. Lenke til kommentar
L2p Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Trodde at vi her i Norge var kommet over den terskelen at musikk defineres som satansdyrkelse. Men de viser seg at det fortsatt finnes krefter som med bibelen i hånden vil frelse oss musikkelskere. Se: http://www.haugesunds-avis.no/article/2008...61/1010/AKTUELT Vil ikke synliggjøring av bønnekort og bønn i media føre til at konserten vil få mer oppmerksomhet og deretter føre til flere som vil oppsøke konserten? Denne tråden kunne muligens bli lagt under musikk, men jeg velger bevist å legge den under religion, filosofi og livssyn. Man er målløs. Heller tragisk at mennesker seriøst kan snakke sånn til media i 2008. For å være helt ærlig kunne slike folk like godt fått ei kule i hodet, jeg gir faen. Ligger man så langt tilbake bør man bli lagt i bakken. Fair and square. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) 1) I hvilken bok i Bibelen står det at Jesus Kristus seiret over djevelen?2) Er ikke kristen selv, så finner alt andre kristne prøver å overbevise oss "hedninger" med svært morsomt! 1)Kommer ikke på at dette står ordrett i bibelen noen steder, men det står f.eks. "Joh 16,33 Dette har jeg talt til eder forat I skal ha fred i mig. I verden har I trengsel; men vær frimodige! jeg har overvunnet verden." og djevelen blir også gjerne forklart som "denne verdens herre". 2)Men du hadde kanskje ikke syntes det hadde vært så morsomt om noen hadde ledd av dine meninger, hvis du mente noe seriøst? For å være helt ærlig kunne slike folk like godt fått ei kule i hodet Dette var da ganske drastisk ovenfor noen som ikke gjør noe værre enn å snakke om sin tro? Du mener ganskje at jeg også bør bli henrettet siden jeg er kristen? Endret 9. april 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
edge Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 1)Kommer ikke på at dette står ordrett i bibelen noen steder, men det står f.eks. "Joh 16,33 Dette har jeg talt til eder forat I skal ha fred i mig. I verden har I trengsel; men vær frimodige! jeg har overvunnet verden." og djevelen blir også gjerne forklart som "denne verdens herre".2)Men du hadde kanskje ikke syntes det hadde vært så morsomt om noen hadde ledd av dine meninger, hvis du mente noe seriøst? Må bare påpeke at jeg ikke har som mening å skade noens følelser, men jeg synes det er utrolig morsomt når de jeg kaller "ekstremkristne" kommer og skal be for tilgivelse elns fordi de liker musikk elns. Etter min mening kan folk tro hva de vil bare de ikke forsøker å overtale meg til å tro det samme, eller, eventuelt, disse kul musikk ved å kalle det djeveldyrkelse. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Må bare påpeke at jeg ikke har som mening å skade noens følelser, men jeg synes det er utrolig morsomt når de jeg kaller "ekstremkristne" kommer og skal be for tilgivelse elns fordi de liker musikk elns. Etter min mening kan folk tro hva de vil bare de ikke forsøker å overtale meg til å tro det samme, eller, eventuelt, disse kul musikk ved å kalle det djeveldyrkelse. Ja, jeg synes det er litt rart å være så opphengt i musikk jeg også, men de har jo faktisk litt rett også da hvis du leser det første innlegget mitt i denne tråden. Så ser ikke noen grunn til at de ikke skal få lov til å vise sin bekymring for andre mennesker. Hvis de som har tenkt seg på denne konserten ikke er noe opptatt av det de har å si, så burde de jo heller ikke bry seg om det. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jesusfolket har ikek gjort hjemmeleksa si. Dio er dypt religiøs, "djeveltegnet" lærte han av sin italienske bestemor som brukte det for å holde onde ånder/satan borte og Dios tekster er i varierende grad kristne. Bedehusgjengen i Kristiansand lærte leksa si når marilyn Manson spillte på quarten og bønnene deres ikke ble hørt, for siden har de ikke bedd mot noen av artistene på quart, selv om de har vært flere hundre ganger mer sataniske enn Marilyn Manson. Antakeligvis lærer Betania leksa si nå. Forsåvidt, jeg lurer på om dette kanskje ikke er annet enn PR for gospelkonserten deres ... Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Forsåvidt, jeg lurer på om dette kanskje ikke er annet enn PR for gospelkonserten deres ... Du skal ikke se bort fra at det er det Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Forsåvidt, jeg lurer på om dette kanskje ikke er annet enn PR for gospelkonserten deres ... Du skal ikke se bort fra at det er det Ahaaa..... Den tenkte jeg ikke på. Det kan jo være veldig sannsynlig. Likevel vil det også selges flere billetter til Dio-Konserten. Bra er det for jeg skal og til flere som kommer, til mer liv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Hvorfor skal kristne gå ut å si slik? Kan de ikke bare godta at folk tror annerledes enn dem? Jeez! "negativt for byen vår" sier han som om det er de kristnes by. Det er sikkert like mange som ikke er troende der, og som ikke har noe imot Dio, bare fordi han spiller rock. Trodde vi var ferdige med å forby musikk pga religion. Kanskje jeg skal gå ut i media å si jeg synes kristne konserter ødelegger for det ateistiske initiativ. Også sier han at det er ett fåtall som ber til djevelen, men må man be til djevelen for å høre på Dio? DAMN! Mye crap fra meg, bare tenker litt høyt. Har selvfølgelig veldig feil sikkert haha Endret 10. april 2008 av Slettet-U4NJ3Omm Lenke til kommentar
dabih Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Kirstendommen er kun det sanne svar, for Kristne. Tenk deg at du har 10 trossystemer, og i hver av disse, så er det et sett med regler og lover som er skrevet ned i et skjønnlitterært verk. En såkalt hellig bok. Hver bok hevder at trossystemet det representerer er "guds vei", og alt utenom er djevelens vei. Bøkene innholder også andre mer fryktinngytende anekdoter, som f.eks at hvis man begynner å tro på noe annet, eller onanerer så er man evig fortapt. Tenk deg så at en representant for hver av disse trossystemene møtes i en trosnøytral kirke, for å diskutere hvilket av trossystem som har mest rett? Hvis representantene baserer sine argumentasjoner på sine religiøse skrifter, så vil ingen komme noen vei, og de vil alle hevde at de alle kommer til helevete. Alle gjør noe galt uansett med andre ord. Jeg syntes det er morsomt å observere det på avstand. Hva med å gå dypere i sin egen tro, og stille spørsmål om hvorfor man har disse "trossystemene" som religionene hevder er virkelighet? ... Risikoen er vel kun at man mister troen etterhvert som man skjønner at det ikke spiller noen rolle hva man tror på? Endret 10. april 2008 av dabih Lenke til kommentar
316 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Personlig har jeg ikke noe i mot dio, jeg synes metal og rock er kjempetøft. Men jeg synes ikke det er riktig å kalle presten for en tulling fordi han tror slike konserter kan ha dårlig innflytelse på folk. Vi snakker her om en kar som har såpass omsorg for folk i kopervik at han går til Gud å ber for hver og en av innbyggerne og de som skal på konserten at konserten ikke må få negative følger, som han frykter vil skje. Vi vet alle at metal og rock går hånd i hånd med fest og alkohol, stort sett, og hvis man noen gang har vært på en stor rockekonsert så vet man hvor mye leven og spetakkel som skjer der. Det finnes mange usunne holdninger blant metallhuer og rockefolk. Jeg synes ikke det er rart at en kristen går ut å sier hva han mener. Men jeg er sikker på at bestemor heller ikke liker at flere går på konserten. Lenke til kommentar
freke Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Er Dio i samme gate som denne Djevelens Yppersteprest rockepresten Bjørn Eidsvåg? Siden rock er Djevelens verktøy, sier det seg vel selv at en rockeprest ikke er annet enn en Satans apostel. Fy og fy. La oss samles i bønn om at Dio og Eidsvåg må holdes unna bibelbeltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå