Mazeking Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Har lest en interesant artikkel på slashdot.org om hva slags bakgrunnsfarge og font som er mest behagelig å jobbe med. Det som kommer fram i innleggene er at det beste er å tilpasse skjermen etter omgivelsene. Er det veldig lyst og så må skjermen også være veldig lyst. Er det veldig mørkt så bør skjermen også være mørk. Mange foretrekker å ha en annen bakgrunnsfarge enn hvit og sort tekst. Det mest populære er nok sort bakgrunn med grønn tekst. Har selv irritert meg grønn på at skjermen min er alt for lys når man sitter med PC-en midt på natta og leser forum innlegg. I themes oppsettet i Windows XP kan man endre til high contrast men da endres kun menyene i windows. I Firefox blir fargene værende som de er i henhold til htmlkoden som er satt på websiden. Skulle gjerne hatt en mulighet til å andre bakgrunn på "alle" nettsider fra hvit (som er mest vanlig) til sort. Fontfargen må følgelig også endres til grønt eller noe annet. Skulle gjerne hatt mulighet til å endre alt dette med et eneste tasteklikk og slippe og gå inn i en masse menyer og undermenyer hver gang man skal endre. Ser for meg en "Dagmodus" og en "Nattmodus". Noen som har noen tips i så måte? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Du kan jo prøve å stille ned lysstyrken på skjermen din om kvelden/natten for og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Du kan jo prøve å stille ned lysstyrken på skjermen din om kvelden/natten for og se om det hjelper. I know i know, men det var nå ikke det jeg var ute etter her.Synes den hvite bakgrunnsfargen river i øya når jeg sitter på et mørkt soverom med laptopen i fanget selv om kontrasten brightness er satt til et minimum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå