Crazysteps Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Yahoo har bestemt seg for å tillate opplasting av videoer på bildedelingsnettstedet Flickr.com Snart blir vel nettstedet overøset med dårlige kameramobilfilmer og annet pjas. Kan ikke Yahoo la YouTube ta seg av videoene og heller konsentrere seg om det Flickr kan best, nemlig foto? Hva synes DU? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Faen er poenget med video på flickr? gah. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Heeelt forferdelig. Blar gjennom Explore og plutselig ser du en ræ** film av en hund som går på stranda. Det er jeg ikke interessert i. Hvordan kan de implementere noe slikt uten å spørre de betalende kundene først? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Ja, og jeg som akkurat hadde kjøpt en pro bruker ;_; Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Ja, og jeg som akkurat hadde kjøpt en pro bruker ;_; Jeg har vært pro i et par år nå. Første tilbakeslaget var sensuren de innførte for et halvt år siden. Den ble kjapt kjempet tilbake av brukerne. Får håpe det samme skjer med denne ubrukelige endringen. Om flere gjør som jeg og legger opp slike bilder, skriver kommentarer og sier ifra til ledelsen så er de nok nødt til å trekke dette tilbake. Send dem en melding og si det ikke var det der du betalte for. Om jeg går inn på mine kontakters "bilder" og må bla igjennom 20-30 videoer før jeg finner et fotografi, da gir jeg fort opp. Endret 9. april 2008 av Crazysteps Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Såg en video av fiji eller noe på explore istad, Elendig kvalitet, filma med mobilkamera fra tog i beveglese, og uten snev av noe kunstnerisk eller noe annet som tilsa at videoen hadde noe der å gjøre. Så nå er flickr kontoen min historie Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Blir nok mange videoer på explore den neste tiden da alle går inn for å sjekke hva dette er. Skal bruke alle muligheter der inne til å si ifra at dette ikke er noe som er velkomment. Lenke til kommentar
Asmod Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jeg ble overrasket da jeg logget innpå Flickr idag og så "Upload your photos & videos". Jeg har ikke hørt snakk om at de kom til å implementere det så dette tok meg litt på senga. Nå har ikke jeg sett noe særlig på det nye systemet, men jeg er av den oppfatning at Flickr skal bare være forbeholdt bilder. Skjønner at Yahoo ønsker å øke inntekten brukermassen, men de kunne isåfall laget en separat løsning. Er litt skeptisk til hvordan serverene til Yahoo vil takle den kraftige økningen i trafikk, når de fra før av har slitt med "hickups" fra tid til annen. Men men... tiden vil vise om dette var et smart eller dårlig trekk av Yahoo. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Samtidig har de altså øket filstørrelsen for foto til 20Mb. Får håpe vi ikke merker så stor forskjell til dette, men allikevel ønsker jeg ikke å se en eneste video der inne. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 20 MB per bilde, wtf, bildene jeg tar er på 6-9mb og etter redigeringa er de på ca 2. Damn. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 20 MB per bilde, wtf, bildene jeg tar er på 6-9mb og etter redigeringa er de på ca 2. Damn. Jeg har mange bilder på 50-60, helt opp til 200mb i jpg. Blir fort stort når man setter sammen hauger av 8 megapikselbilder til kjempestore panoramaer og liknende. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Helt meningsløst. Flickr er for bilder! Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Nå er nå ordet "flick" amerikansk slang for film da... Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Nå er nå ordet "flick" amerikansk slang for film da... Ja, men flicker betyr ca 20 forskjellige ting. Flickr har vært den ledende fotodelingssiden i flere år. Veldig mange av de betalende medlemmene er der nettopp fordi de KUN driver med foto. Flickr er som en oase i midten av en stor ørken med MySpace, YouTube, Facebook osv. Never change a winning team! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Hva pokker skal de med video på flickr? de har jo tross alt youtube fra før som faktisk ER til video? Jebus. If It ain't broke, LEAVE IT THE FUCK ALONE! Endret 10. april 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hva pokker skal de med video på flickr? de har jo tross alt youtube fra før som faktisk ER til video? Jebus.Bortsett fra at det er ikke Yahoo, men Google som har youtube. Og svaret er vel nettopp for å konkurrere med youtube. Google tilbyr jo også bildedelingstjeneste gjennom picasa web albums, så yahoo føler antagelig de må konkurrere på videosiden gjennom flickr. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ble ikke youtoube kjøpt opp av yahoo ellns? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hva pokker skal de med video på flickr? de har jo tross alt youtube fra før som faktisk ER til video? Jebus.Bortsett fra at det er ikke Yahoo, men Google som har youtube. Og svaret er vel nettopp for å konkurrere med youtube. Google tilbyr jo også bildedelingstjeneste gjennom picasa web albums, så yahoo føler antagelig de må konkurrere på videosiden gjennom flickr. oi, fintet av førsteposts henvisning til yahoo.. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Youtube ble kjøpt av Google. Jeg er helt enig, video har ingenting på en slik side å gjøre. Jeg er lei av at alle sider på nettet skal favne om så mange områder som mulig, så blir det ikke plass til de GODE, spesialiserte sidene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå