parallax313 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hei, Sett at man har en rekke bokstaver på flere linjer. For eksempel: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W V W X Y Z Er det mulig å stille opp bokstavene ordentlig ved hjelp av html eller css sånn at hver bokstav sammenfaller underfor hverandre uten å bruke et bilde i stedet for? Lenke til kommentar
semafor Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 <ul> <li>a</li> <li>b</li> <li>c</li> </ul> li { float: left; } Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Ser ikke hvordan dette løser problematikken i det hele tatt? Med sammenfaller mener jeg at de er vertikalt stykkes opp nedover hverandre. Slik som eksempelet i posten min er nå, er de jo bare rot med mellomrommene, selv om de burde ha vært likt. Endret 9. april 2008 av parallax313 Lenke til kommentar
semafor Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Kjenner du til CSS? Fjern bullets, ul { list-style: none; } og legg til din ønsket margin li { margin-right: 1em; } edit: Hvis de skal legges i flere rader, må du sette en bredde på ul. http://htmldog.com Endret 9. april 2008 av semafor Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 semafor: Det funker ikke fordi det er forskjellig bredde på bokstavene. Så man må sette en bredde på li elementene. Slik: li { width:20px; text-align:center; } Du kan se på hele her. Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Hei, @trygveaa: Ja, det var det jeg tenkte på. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå