oddmundk Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hei! Jeg kjøpte en brukt printserver (D-Link DP-101P+), men jeg finner ikke ip-adressen på den. 192.168.0.10 som manualen foreskriver stemmer heller ikke. Gamle-eieren har heller ikke peil iom. han har fått den ved en tilfeldighet. Det er heller ikke noen reset funksjon foruten gjennom web-grensesnittet som du trenger IP-adressen for å aksessere! Ved å bruke "CC Get MAC Address 1" har jeg funnet MAC-adressen. Men jeg har ikke funnet ut en måte å finne korrekt IP-adresse på den. Er det noen som har peiling på hvordan man kan finne IP-adressen? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Reset den så slipper du problemer med gamle instillinger som fucker opp? Da får den default passord og default IP. Lenke til kommentar
oddmundk Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Inverse ARP? Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 husker ikke eksakte kommandoen, men ved ARP så kan du mappe opp en "fake" ip til mac adressen. Sett at pcn din har ip 192.168.0.1 Så mapper du MAC adressen til ip 192.168.0.2 i cmd i windows can du få hjelp til kommandoen ved å skrive "arp /?" Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Reset den så slipper du problemer med gamle instillinger som fucker opp? Da får den default passord og default IP. Problemet er at det ikke er noen reset knapp på den Den kan sikkert åpnes og resettes ved å ta ut batteriet... Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Tvilker sterkt på at det er noe batteri på den.. dette lagres vel i en ROM/NVRAM Lenke til kommentar
oddmundk Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Jeg fant ip-adressen ved bruk av Ip-traf i Linux. Takk for alle innspill. Oddmund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå