perottol Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hei, har en -94 mod opel astra 1.8 som den oransje motorlampa har begynt å lyse på. Har følgende guide på hvordan jeg finner feilkoden: "Du kan avlese feilkodene selv, under rattet finner du ett deksel. Under dette finner du en kontakt (10 pins), med 2x5 tilkoblingsmuliheter. sett en ledning mellom A og B. Står trykt på kontakten hvilke som er A og B. Når disse er koblet sammen slå på tenningen å tell antall blink i motorlampen. Lampen blinker først 10`erne og så 1`erne, f.eks: 2 blink 2 ganger rett etter hverandre betyr 22, 1 blink etterfulgt av 2 blink er 12 osv... " Nå har jeg to spørsmål: 1.) Det står ikke stemplet A, B eller noe som helst på den kontakten. Den står loddrett, med to rader á 5 kontakter. Noen som vet hvor pinne A og B befinner seg? 2.) Hvor finner jeg skjema over feilkodene? Takker for alt av hjelp. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Svar på spørsmål 1 og 2 finenr du her: http://astra.autokacik.pl/download/aldl.pdf Lenke til kommentar
perottol Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Denne var særdeles utfyllende, takk! Lenke til kommentar
perottol Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Hei, nå har jeg lest ut feilkodene: 12 12 12 92 92 92 12 12 12 92 92 92 osv... 12 = initiation og diagnostic 92 = Camshaft sensor - Incorrect signal Kamaksel-sensor virker det som. Noen som kan fortelle med hva dette er? Hva skjer når denne er gåen, hvor ligger den, er den lett å bytte, er dyr osv... Alle tips mottas hjertelig! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Kamføleren pleier og sitte lett tilgjengelig, men du må av med det øverste register dekselet uansett type. 2-3 skruer.. Torx.. Føleren sitter med 1 eller 2 skruer til. Pell bort luftfilter boksen så kan du bytte den med tenna.. Hva er motorkoden din? Det er ombyggings sats på noen av de der.. Hvis føleren/kontakta sitter under OPEL lista på toddekselet er det ombyggings sats.. Dvs du får ny føler og ledningsnett og må bytte 20-30 cm med ledning. Sitter føleren/kontakta rett ved kamhjulet altså inni hele registerhuset er det ikke ombygging.. Motoren kan bli tungstarta innimellom med def. kamføler. Kan gå litt ujevnt også.. Det hender at det er veiv føleren som sliter selvom den gir feil på kam-føleren... Det finner du ut etter at du har bytta kam-føleren :!: Lenke til kommentar
perottol Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Hei, motorkoden er C18XEL (reg nr VE96986). Takk for fyldig svar. Skal gå til verks og nappe ut føleren med tenna. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hei, motorkoden er C18XEL (reg nr VE96986). Takk for fyldig svar. Skal gå til verks og nappe ut føleren med tenna. Lykke til! Husk å koble fra batteriet dersom du har regulering på tenna Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Reg.nr ditt hører til en hyundai utifra der jeg sjekker... Du har den typen hvor du bør bytte ledningsnettet utifra hva jeg ser på bildet Den her koster 1300,- med ledningen. Ellers koster føleren rundt 1000,-. Anbefaler deg og bytte ledningen for og utelukke masse tull. Fargene/plassering stemmer ikke overens på den ledningen som følger med. Ikke koble svart med svart for og si det sånn.. Kan variere litt det der så ikke klipp alt med en gang! Ellers skal det der gå greit.. Mulig Opel er billigere på delene! Merker du noe fusk eller noe i det hele tatt? Eller er det bare discotek i instrumentet? Du kan jo måle ut føleren for og sjekke hva som skjer, men jeg hadde bytta hele greia med en gang. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 My mistake, skulle være VE95986 der. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Når jeg fikk opp feil på camshaft-sensor var det noen kabler som var jordet ved dynamoen som var løse! Lenke til kommentar
toreae Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Slett hukommelsen på styrenheten når du er ferdig. Om du får en feil senere, trenger du ikke å lure på om du har to feil. Hos meg var det å ta av batteriet et minutt. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 feilkode 12 kommer jo uansett hvor lenge man kobler fra batteriet Lenke til kommentar
perottol Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 12 er ikke noen feilkode, det er kun en kode for å skille de forskjellige kodene fra hverandre. Det starter alltid med 12, og du har 12 mellom alle filekodene. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Ok, litt bråkjekk skulle jeg hjelpe fattern og finne file på hans Astra: Opel Astra 1.6 16V, 97-modell (reg nr CE76028) Fikk plugget på slik at motorlampa repeterte følgende kode: 1 4 10 5 Antar at dette er 1405. Noen eksperter der ute som klarer å hjelpe meg å finne ut hvilken feil dette er? Kan legge til at han hat hatt problemer med flatt batteri. Kan det være et eller annet som er kortsluttet? Endret 28. april 2008 av perottol Lenke til kommentar
perottol Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Ingen? Symptomene var ujevn gange på tomgang, samt flatt batteri (som nevnt). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Dette kan være gamle koder. Slett, og sjekk igjen når lampen har lyst. Flatt batteri? Hvor gammelt er batteriet? Det kan jo være selve batteriet som ikke klarer å holde lading. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå