Gå til innhold

Eee til Norge i juni

Anbefalte innlegg

Skuffende at ikke 900-serien kommer hit ennå. I et høyteknologisk og høyinntektsland som Norge vil vel de sterkeste og best utstyrte modellene være mest interessante antagelig.

Også litt skuffende at 900-serien ikke kommer med Intels Atom nå. Den ULV-prosessoren som sitter i 700- og 900-serien er 5 W, mens Atom jo er 0,65 - 2,2 W. Så vi snakker om minst en halvering av effektforbruket og dermed burde det være mulig å kutte vekk viften også (i hvertfall på 0,65 W-modellene), som igjen fører til bedre batterilevetid.

Så jeg tror jeg sitter på gjerdet og venter på 3. generasjon Asus Eee.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel enkelt å sjekke garanti betingelsene det, og se om det står unntak for noen land.

Hmm... Fant dette nå:

This warranty information does not apply to OEM products. Besides for ASUS Notebook, products like motherboard, VGA, ODD, mobile phone, PDA, etc does not offer global warranty service. If your motherboard, VGA or ODD is purchased outside the country and needed service, it will incur an extra service charge by ASUS and the warranty is also not covered. If the product is found unable to repair, please kindly seek warranty service from your original vendor.

Vet ikke helt hva de prøver å si her?

Endret av bosannes
Lenke til kommentar
Er vel enkelt å sjekke garanti betingelsene det, og se om det står unntak for noen land.

Hmm... Fant dette nå:

This warranty information does not apply to OEM products. Besides for ASUS Notebook, products like motherboard, VGA, ODD, mobile phone, PDA, etc does not offer global warranty service. If your motherboard, VGA or ODD is purchased outside the country and needed service, it will incur an extra service charge by ASUS and the warranty is also not covered. If the product is found unable to repair, please kindly seek warranty service from your original vendor.

Vet ikke helt hva de prøver å si her?

Problemet for Asus support er nok at det ikke finnes deler eller offisiell kompetanse til å fikse den her på berget siden den er kjøpt i utland eller gråimportert...

Skal jo ligge garantibetingelser med maskinen du kjøpte og der står det også om din eeepc er omfattet av 24month world wide guranteee som asus har på sine Notebooks...

Ulempen med å kjøpe eller gråimporterer selv er at garantien blir vanskeligere... og siden maskinen ikke er kjøpt i Norge har man heller ikke forbrukerloven å backe seg opp på

Lenke til kommentar

Problemet for Asus support er nok at det ikke finnes deler eller offisiell kompetanse til å fikse den her på berget siden den er kjøpt i utland eller gråimportert...

Skal jo ligge garantibetingelser med maskinen du kjøpte og der står det også om din eeepc er omfattet av 24month world wide guranteee som asus har på sine Notebooks...

Ulempen med å kjøpe eller gråimporterer selv er at garantien blir vanskeligere... og siden maskinen ikke er kjøpt i Norge har man heller ikke forbrukerloven å backe seg opp på

Helt tydelig, men det som er veldig irriterende er at Asus Nordic uansett sender til service i Holland, men dessverre er det også blant de landene i Europa hvor eee ikke er sluppet.

Lenke til kommentar

Helt tydelig, men det som er veldig irriterende er at Asus Nordic uansett sender til service i Holland, men dessverre er det også blant de landene i Europa hvor eee ikke er sluppet.

Siste 5 maskinene som har vært inne til service fra jobb har gått til anovo i Norge, er leeenge siden Asus sendte til holland.. og det tror jeg man skal være glad for.. For det var ikke noen god løsning

Lenke til kommentar
I tillegg kommer eventuelle oppgraderinger. De fleste i Asus EEE-tråden har oppgradert sine med Windows XP, SD minnekort, ekstern harddisk og mer ram. Altså ofte for en tusenlapp eller to.
Skjerpings, flertallet har etter statistikken linux på sin, en knapp tusenlapp spart, en knapp tusing til spart på openoffice vs. ms office. Forøvrig er vi mange som mener XP er en kraftig nedgradering.

Noen har dualboot på den også. For øyeblikket er det 79 av 149, altså 53% som har installert Windows på den.

Jeg er er helt enig angående bruk av ordet oppgradering. Jeg lurte på om jeg skulle skrive det annerledes men ga litt blaffen da jeg ikke fant noen enkle nok formuleringer og overforenklet det litt for mye.

Lenke til kommentar
Noen har dualboot på den også. For øyeblikket er det 79 av 149, altså 53% som har installert Windows på den.
Jagg, noen bør fikse prosenttallene, det står 45.66%, forøvrig har nå 81 GNU/Linux på den, så det er fortsatt flere med linux enn windows.
Lenke til kommentar

Beklager, jeg får omformulere det asbjornu.

Del: Prosentregninga på flervalg-avstemninger er på bærtur. Jeg har prøvd å få utviklerne til å fikse det i lang tid men de er vist ikke enige i at det er et problem eller noe som bør prioriteres.

Problemet:

Hvis man har flervalg-avstemningen: Hva liker du?

- Epler

- Pærer

Så kan folk stemme ingen, en av delene eller begge. Hvis alternativene får f.eks henholdsvis 10 og 20 stemmer, der det er 20 som stemmer totalt. Så må jo 100% ha svart at de liker pære og 50% ha svart at de liker epler. Forumet regner helt annerledes. Det teller totalt 30 stemmer og finner ut at epler har 10 av 30 stemmer = 33% av stemmene mens pærer har 20 av 30 = 67%. Jeg mener at førstnevnte metode er den eneste riktige. Utviklerne er vist ikke enige eller har nedprioritert å fikse det.

Lenke til kommentar
I tillegg kommer eventuelle oppgraderinger. De fleste i Asus EEE-tråden har oppgradert sine med

Windows XP, SD minnekort, ekstern harddisk og mer ram. Altså ofte for en tusenlapp eller to.

Er dét å legge inn Windows XP virkelig en oppgradering? :hmm:

Der er ikke nødvendigvis en oppgradering men det kan i mange tilfeller være en forbedring. ;)

Lenke til kommentar
Der er ikke nødvendigvis en oppgradering men det kan i mange tilfeller være en forbedring. ;)
Omtrent som når alkoholikeren tar seg en dram for å kvitte seg med abstinensen.

Neida, mener det egentlig ikke så sterkt. Den dagen det virkelig er et fungerende marked skal jeg være den første til å lovprise MS når de har et godt produkt til en grei pris. Inntil da er folk som piratkopierer MS en del av problemet. Se hva som skjer på mobiltelefoner hvor det er et fungerende marked på OS, hvor mye koster en Win CE lisens?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Asus Eee så spennende ut... men nå har jeg ultraportabel fra før med 10,6" skjerm.. (1,3kilo inkl. dvd-brenner) bare til en helt annen pris så klart.. (FCS P7120).

Asus Eee er så liten og billig at den kan brukes som en leke det ikke er så farlig med.. :cool:

Lenke til kommentar

En generasjon ultraportable med release i Oktober i fjor kommer til norge i Juni.

Ca fire tusen (samme pris som en lavprislaptop) for en ni måneder gammel modell uten windows, og dette er det folk her som gleder seg til? Samtidig får norske bedrifter annen hardware inn på releasedagen.

Boikott norsk eee, sier jeg bare. Ebay kommer tydeligvis til å være eneste reelle stedet å skaffe en slik i lang tid framover.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Asus Eee Killer. Har hørt at Acer kommer med en tilsvarende maskin men med større skjerm 8.9" og bedre prosessor i tillegg til bedre oppløsning. Spennende å se hva som skjer på den fronten og sikkert ikke lenge før vi alle får vite med om dette..... :thumbup: Bra med konkurranse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...