a-z Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hei Det står i emnetittelen. Hver gang jeg prøver å laste ned og installere ny driver til GX2, så får jeg bluescreen når jeg rebooter etter installasjonen. Den eneste driveren som funker er den som fulgte med kortet. Noen som har et innspill til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Bruke den som fulgte med kortet? Lenke til kommentar
a-z Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Bruke den som fulgte med kortet? Jojo, men det jeg lurte på var det var noe jeg kunne gjøre for å få de oppdaterte driverne til å funke Lenke til kommentar
Intern Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Nå er jo kortet ganske nytt, og trenger spesielle drivere for å kunne funke (siden det er to kjerner, to kretskort, dobbelt minne osv). Så om du skal ha nye drivere, får du nok dessverre bare sitte å vente, og lete gjennom .inf for å se om kortet ditt står der. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hvis du legger inn vista 64 og nyeste 174.74 driver og det ikkje funker, så er det noe galt med hardwaren din i alle fall Dagens tips: Drit i windows xp og gå over til vista 64/server 2008 Det er såpass mange som har problemer med ati x2 og nVidia 9800gx2 at jeg ville nok råde hvem som helst til å flytte over til vista. Det virker også som ATI og nVidia prioriterer mest vista drivere fremfor xp drivere. Har selv en maskiun med xp sp3, men fant fort ut av at det var vista/server 08 som var tingen fremover. i alle fall med dual gpu og kanskje quad gpu. Lenke til kommentar
a-z Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Hvis du legger inn vista 64 og nyeste 174.74 driver og det ikkje funker, så er det noe galt med hardwaren din i alle fall Dagens tips: Drit i windows xp og gå over til vista 64/server 2008 Det er såpass mange som har problemer med ati x2 og nVidia 9800gx2 at jeg ville nok råde hvem som helst til å flytte over til vista. Det virker også som ATI og nVidia prioriterer mest vista drivere fremfor xp drivere. Har selv en maskiun med xp sp3, men fant fort ut av at det var vista/server 08 som var tingen fremover. i alle fall med dual gpu og kanskje quad gpu. tja, ikke Vista hvertfall (har prøvd det før, CD-ROM funket ikke, så derfor byttet jeg til xp x64). Men kanskje Server 2008 er tingen? Får vente og se, hittil så er jeg storfornøyd med GX2, med unntak av Crysis Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Server 08 kan lastes ned fra microsoft som det er 240 dagers gratsi prøveperiode. Kan lett anbefales. Hvis det er et spill jeg er fornøyd med gx2`en min så er det crysis! mel alt på very high og oppløsning på 1680*1050 har jeg ca 38 fps i gpu testen. Endelig kan jeg spille crysis med alt på very high og dx 10 uten at det hakker Forresten så krever crysis veldig mye av cpu. Den skalerer ikkje særlig mye bedre med quadcore, men antall hz er veldig viktig! Får ca vel 15 fps mere med quadden på 3,8 VS 2,4 Ikkje rart du ikkje fikk til vista 64 hvis ikkje cd`romen funka, da man må ha dvdrom for å installere vista 64. Ikkje plass på en dvd :!: Endret 10. april 2008 av Nizzen Lenke til kommentar
hi2u Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ble faktisk litt skuffet med Crysis og GX2 selv. Dvs de første bretta, og i GPU testen, så fungerer det greit, men litt lenger inne i spillet opplevte jeg til tider vel dårlig ytelse, selv med bare 1280*1024 oppløsning. Endte opp med å ta ned AA til 2x og sette ett par instillinger ned til High. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ble faktisk litt skuffet med Crysis og GX2 selv. Dvs de første bretta, og i GPU testen, så fungerer det greit, men litt lenger inne i spillet opplevte jeg til tider vel dårlig ytelse, selv med bare 1280*1024 oppløsning. Endte opp med å ta ned AA til 2x og sette ett par instillinger ned til High. Hva med å fortelle hva resten av systemet ditt består av? Hardware drivere etc. Kan ellers fortelle at crysis HATER AA, altså crysis krever uendelig mye mere med AA på. Lenke til kommentar
hi2u Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Resten av systemet bør ikke være noen flaskehals med [email protected] og 8gb Corsair1333@1525mhz DDR3, bruker 174.74 driverene i Vista64. Skal se på forskjellen med AA helt av. Endret 10. april 2008 av hi2u Lenke til kommentar
hi2u Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hmm, lastet en tilfeldig savegame der jeg ser utover vannet ett sted. Med alt på V.High og AA 0x så får jeg 37-38 FPS. Tok AA opp til 4X og det falt til 23-24 FPS. 2X AA ga 26 FPS, altså ikke spesielt mye mer. Kan se ut som om å spille uten AA er ett must, ja. På 1600*1200, alt V.High og AA av får jeg 35-36 FPS på samme sted, altså nesten det samme som i 1280*1024 uten AA. Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Kan bekrefte at jeg bruker Vista 64-bit med gainward 9800gx2 og 174.74 drivere og det fungerer fint. Eneste som mangler er Q9650 cpu og X48 hovedkort så kjører crysis mye bedre Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Kan bekrefte at jeg bruker Vista 64-bit med gainward 9800gx2 og 174.74 drivere og det fungerer fint. Eneste som mangler er Q9650 cpu og X48 hovedkort så kjører crysis mye bedre Beklager å måtte skuffe deg, men crysis utnytter quad veldig dårlig dessverre. Det som er veldig viktig er høy frekvens, så her kan jo q9650 overklokka til 4ghz + komme bra med Men ikkje forvent mirakler ved bytte av cpu og hovedkort, da det er gpu`en som får kjørt seg mest i Crysis. Så en test der de testet crysis på forskjllige cpu hastigheter. og en quad/dual på 2,4 VS 3,6 gav opp til 20 fps mere. Kom ann på oppløsningen man spillte i. Så for meg med en quad @ 3,8 og gx2 lett overklokka, så er det jammen med ganske greitt å spille crysis. Få akkurat dobbelt med fps i forhold til mitt gamle 8800 ultra kort Endret 10. april 2008 av Nizzen Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Når jeg installerte et gx2 kort på en xp maskin så måtte jeg laste ned beta fra nVidia sine sider for at installasjonen i det hele tatt ville fullføre. Off-topic: Er det i det hele tatt noen spill bortsett fra U3-engine spill som klarer å bruke quad cpu? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Når jeg installerte et gx2 kort på en xp maskin så måtte jeg laste ned beta fra nVidia sine sider for at installasjonen i det hele tatt ville fullføre. Off-topic: Er det i det hele tatt noen spill bortsett fra U3-engine spill som klarer å bruke quad cpu? Supreme commander er vel det spillet som skalerer best med quad cpu. Ellers så er jeg ikkje så oppdatert på hvilke spill som skalerer på quad cpu. Lenke til kommentar
a-z Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Når jeg installerte et gx2 kort på en xp maskin så måtte jeg laste ned beta fra nVidia sine sider for at installasjonen i det hele tatt ville fullføre. Off-topic: Er det i det hele tatt noen spill bortsett fra U3-engine spill som klarer å bruke quad cpu? Jeg tror Half-Life 2: Episode Two også utnytter quad-core Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå