Drunne Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Når jeg kobler på kamerat mitt til pc'en, så importerer jeg normalt bildene inn i Photoshop for å bearbeide de der, for så å lagre de i *.psd-format. Men, har dette egentlig noe hensikt siden bildene blir "lagret" i *jpg-formatet på kortet? Vil ikke det være like greit å rett og slett "importere" de via utforsker/eksplorer rett fra kameraet til en mappe på harddisken? Får jeg egentlig noe bedre kvalitet ved å importere bildene via photoshop? Har ikke testet raw-formatet enda siden det tar så stor lagringsplass på kortet. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Tviler på at det spiller noen rolle hvordan du importerer bildene. Bortsett fra at det er lurere å bruke Photoshop enn winXP for å rotere bilder.. Lenke til kommentar
oil Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Det har ikke noen hensikt kvalitetsmessig å lagre bildene i .psd-format. Bildene er jo komprimert til jpg i kameraet og Photoshop kan ikke gjøre noe med det. Bare hvis du legger på flere lag med grafikk (f.eks. tekst) kan det være hensiktsmessig å lagre som psd-fil for da får du tilgang på disse lagene senere når du åpner fila i Photoshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå